Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 43
Analiza vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti: primer iz oblasti istorije pedagogije
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Cilj ovog rada je da kroz primer analize vizuelnih prikaza u udžbenicima istorije koji pripadaju
kontekstu međuratne Jugoslavije, ukažemo na važnost znanja koja nastaju na preseku
različitih disciplina, istorije i ...
Kako učenici srednjih škola u Srbiji doživljavaju učenje na daljinu
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Učenje na daljinu podrazumeva svaki kurikulum koji je predstavljen učenicima/
studentima bez neposrednog kontakta sa predavačem, usled prostorne i/ili vremenske
distance (Sagheb-Tehrani, 2009:3). Na svom osnovnom nivou, ...
Argumenti i osećanja – osmišljavanje roditeljstva u stabilnim partnerstvima
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Prema teoriji životnog toga (eng. life course theory), uvremenjenost životnih događaja
na važan način oblikuje integrisanje tog događaja u iskustvo i opšte blagostanje (well-being). U
nekim životnim fazama, roditeljstvo ...
Језичке карактеристике одговора ученика у области природних наука: TIMSS 2019 у Србији
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
У савременом друштву адекватан ниво језичке (језичка и комуникативна
компетенција), математичке, научне и читалачке писмености представља
нужан услов да сваки појединац активно учествује у друштву и преузме
сопствену ...
Контекстуалност образовних стандарда : димензија без које се (не)може
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Образовни стандарди, као један од инструмената осигурања квалитета
образовања, најављивани су у склопу реформских процеса започетих 2001.
године (Kovač Cerović & Levkov, 2002; Pavlović Babić, 2020; Havelka i sar., ...
Предшколско васпитање и образовање као детерминанта постигнућа ученика из Босне и Херцеговине у истраживању TIMSS 2019
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Предшколско васпитање се сматра значајним индикатором академског
постигнућа дјеце широм свијета, стога многе земље настоје повећати обухват
дјеце обавезним предшколским програмом што раније. У овом истраживању
смо ...
Stručni saradnici škola o dobrobiti adolescenata na hraniteljskom smeštaju
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Koncept dobrobiti, dobrostanja ili blagostanja (engl. well-being) upućuje na pozitivne
karakteristike i optimalno funkcionisanje pojedinca tokom čitavog životnog ciklusa, a posebno
je pogodn kao teorijski okvir za ...
Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Анализирајући литературу може се уочити да постоји релативно мали
број истраживања у којима је испитивана повезаност различитих аспеката
школске климе и мотивације ученика за учење, посебно када се проучава
мотивација ...
Uključenost oca u rutine i rituale uspavljivanja dece - iz ugla majke
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Uloga oca u detetovom razvoju je bila dugo zanemarivana sve dok se u
istraživanju majčinstva nije primetila važnost uticaja oca na dete. Novija istraživanja (Barker,
2008; Gauthier et al., 2004; Zhao, 2018) pokazuju da ...
Školski volonterski program i građanstvo Održivosti - studija slučaja inovativne odgojnoobrazovne intervencije
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Usvajanjem Agende 2030 i njezinih 17 ciljeva održivog razvoja, obrazovanje je, osim
kao jedan od ciljeva, prepoznato i kao neizostavan mehanizam postizanja preostalih. U
tom kontekstu, odgoj i obrazovanje građana održivosti ...