IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kako učenici srednjih škola u Srbiji doživljavaju učenje na daljinu

Thumbnail
2021
Kako_ucenici_srednjih_skola_2021.pdf (139.6Kb)
Authors
A. Vasojević, Nena
Kirin, Snezana
Vučetić, Ivana
Contributors
Džinović, Vladimir
Nikitović, Tijana
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Učenje na daljinu podrazumeva svaki kurikulum koji je predstavljen učenicima/ studentima bez neposrednog kontakta sa predavačem, usled prostorne i/ili vremenske distance (Sagheb-Tehrani, 2009:3). Na svom osnovnom nivou, učenje na daljinu se odvija kada su predavač (nastavnik, profesor) i učenici fizički odvojeni velikim rastojanjem i kada se za premošćavanje ovog jaza koristi digitalna tehnologija sa ciljem da se simulira komunikacija licem u lice (Ristić & Mandić, 2018). Nakon 19. veka modernizacija obrazovanja je započela ubrzano da se širi što se može povezati sa promenama koje su se dešavale u društvu (Maksimović & Osmanović, 2018: 92). Razvojem tehnologija medija i komunikacija menjala se i koncepcija učenja na daljinu, koja u savremenim okvirima podrazumeva učenje uz korišćenje računara i pametnih uređaja, Interneta i raznovrsnih digitalnih platformi i kanala koji omogućavaju razmenu nastavnih sadržaja i interaktivnu komunikaciju između predavača i učenika i učenika me...đusobno, kreiranjem on-line zajednice za učenje (Sun & Chen, 2016:158). Pregled relevantne literature ukazuje da su razvoj i veća primena modela učenja na daljinu doneli i veći broj termina koji definišu ovaj model učenja, pa se u literaturi nailazi na termine kao što su: on-line nastava, učenje na daljinu, daljinsko obrazovanje itd. I pored ekspanzije tehnologije, menjanja društva i politika obrazovanja često možemo čuti nedoumice po pitanju primene modela učenja na daljinu, kako od strane profesora, tako i od strane učenika/ studenata. Savremena istraživanja koja upoređuju učenje na daljinu i tradicionalno školovanje pokazuju da nastava i učenje na daljinu mogu biti jednako uspešni kao tradicionalna nastava ukoliko se koriste odgovarajući nastavni metodi i tehnologije, ukoliko postoji interakcija između učenika i ukoliko postoji blagovremena povratna veza između nastavnika i učenika (Ristić & Mandić 2018, prema Moore & Thompson, 1990; Verduin & Clark, 1991).

Keywords:
učenje na daljinu / učenici / srednja škola / nedostaci
Source:
Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika, 2021, 54-57
Publisher:
  • Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
  • Beograd : Institut za psihologiju
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200018 (Institute for Educational Research, Belgrade) (RS-200018)
Note:
  • XXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“

ISBN: 978-86-7447-154-8

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/424
Collections
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
Institution/Community
IPI
TY  - CONF
AU  - A. Vasojević, Nena
AU  - Kirin, Snezana
AU  - Vučetić, Ivana
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/424
AB  - Učenje na daljinu podrazumeva svaki kurikulum koji je predstavljen učenicima/
studentima bez neposrednog kontakta sa predavačem, usled prostorne i/ili vremenske
distance (Sagheb-Tehrani, 2009:3). Na svom osnovnom nivou, učenje na daljinu se odvija kada
su predavač (nastavnik, profesor) i učenici fizički odvojeni velikim rastojanjem i kada se za
premošćavanje ovog jaza koristi digitalna tehnologija sa ciljem da se simulira komunikacija
licem u lice (Ristić & Mandić, 2018). Nakon 19. veka modernizacija obrazovanja je započela
ubrzano da se širi što se može povezati sa promenama koje su se dešavale u društvu
(Maksimović & Osmanović, 2018: 92). Razvojem tehnologija medija i komunikacija menjala
se i koncepcija učenja na daljinu, koja u savremenim okvirima podrazumeva učenje uz
korišćenje računara i pametnih uređaja, Interneta i raznovrsnih digitalnih platformi i kanala koji
omogućavaju razmenu nastavnih sadržaja i interaktivnu komunikaciju između predavača i
učenika i učenika međusobno, kreiranjem on-line zajednice za učenje (Sun & Chen, 2016:158).
Pregled relevantne literature ukazuje da su razvoj i veća primena modela učenja na daljinu
doneli i veći broj termina koji definišu ovaj model učenja, pa se u literaturi nailazi na termine
kao što su: on-line nastava, učenje na daljinu, daljinsko obrazovanje itd. I pored ekspanzije
tehnologije, menjanja društva i politika obrazovanja često možemo čuti nedoumice po
pitanju primene modela učenja na daljinu, kako od strane profesora, tako i od strane učenika/
studenata. Savremena istraživanja koja upoređuju učenje na daljinu i tradicionalno školovanje
pokazuju da nastava i učenje na daljinu mogu biti jednako uspešni kao tradicionalna nastava
ukoliko se koriste odgovarajući nastavni metodi i tehnologije, ukoliko postoji interakcija
između učenika i ukoliko postoji blagovremena povratna veza između nastavnika i učenika
(Ristić & Mandić 2018, prema Moore & Thompson, 1990; Verduin & Clark, 1991).
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
PB  - Beograd : Institut za psihologiju
C3  - Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika
T1  - Kako učenici srednjih škola u Srbiji doživljavaju učenje na daljinu
EP  - 57
SP  - 54
ER  - 
@conference{
author = "A. Vasojević, Nena and Kirin, Snezana and Vučetić, Ivana",
year = "2021",
abstract = "Učenje na daljinu podrazumeva svaki kurikulum koji je predstavljen učenicima/
studentima bez neposrednog kontakta sa predavačem, usled prostorne i/ili vremenske
distance (Sagheb-Tehrani, 2009:3). Na svom osnovnom nivou, učenje na daljinu se odvija kada
su predavač (nastavnik, profesor) i učenici fizički odvojeni velikim rastojanjem i kada se za
premošćavanje ovog jaza koristi digitalna tehnologija sa ciljem da se simulira komunikacija
licem u lice (Ristić & Mandić, 2018). Nakon 19. veka modernizacija obrazovanja je započela
ubrzano da se širi što se može povezati sa promenama koje su se dešavale u društvu
(Maksimović & Osmanović, 2018: 92). Razvojem tehnologija medija i komunikacija menjala
se i koncepcija učenja na daljinu, koja u savremenim okvirima podrazumeva učenje uz
korišćenje računara i pametnih uređaja, Interneta i raznovrsnih digitalnih platformi i kanala koji
omogućavaju razmenu nastavnih sadržaja i interaktivnu komunikaciju između predavača i
učenika i učenika međusobno, kreiranjem on-line zajednice za učenje (Sun & Chen, 2016:158).
Pregled relevantne literature ukazuje da su razvoj i veća primena modela učenja na daljinu
doneli i veći broj termina koji definišu ovaj model učenja, pa se u literaturi nailazi na termine
kao što su: on-line nastava, učenje na daljinu, daljinsko obrazovanje itd. I pored ekspanzije
tehnologije, menjanja društva i politika obrazovanja često možemo čuti nedoumice po
pitanju primene modela učenja na daljinu, kako od strane profesora, tako i od strane učenika/
studenata. Savremena istraživanja koja upoređuju učenje na daljinu i tradicionalno školovanje
pokazuju da nastava i učenje na daljinu mogu biti jednako uspešni kao tradicionalna nastava
ukoliko se koriste odgovarajući nastavni metodi i tehnologije, ukoliko postoji interakcija
između učenika i ukoliko postoji blagovremena povratna veza između nastavnika i učenika
(Ristić & Mandić 2018, prema Moore & Thompson, 1990; Verduin & Clark, 1991).",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, Beograd : Institut za psihologiju",
journal = "Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika",
title = "Kako učenici srednjih škola u Srbiji doživljavaju učenje na daljinu",
pages = "57-54"
}
A. Vasojević, N., Kirin, S.,& Vučetić, I.. (2021). Kako učenici srednjih škola u Srbiji doživljavaju učenje na daljinu. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 54-57.
A. Vasojević N, Kirin S, Vučetić I. Kako učenici srednjih škola u Srbiji doživljavaju učenje na daljinu. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika. 2021;:54-57..
A. Vasojević, Nena, Kirin, Snezana, Vučetić, Ivana, "Kako učenici srednjih škola u Srbiji doživljavaju učenje na daljinu" in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika (2021):54-57.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB