IPIR: Recent submissions
Prikaz rezultata 81-100 od 1081
-
School engagement of high school students : Gender and age differences
(Beograd : Filozofski fakultet, 2023) -
Razumevanje procesa rezilijentnosti iz ugla multisistemskog modela
(Beograd : Društvo defektologa Srbije, 2023) -
Learning Through Defense and Defiance – Environmental Protests in Serbia as a Sign of Hope and a Source of Inspiration
(Belgrade : Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, 2023) -
Review of the scientific monograph PEER ACCEPTANCE IN INCLUSIVE EDUCATION
(Stip, Republic of Macedonia: “Goce Delcev” University, Faculty of Educational Sciences, 2023) -
Интернет као ресурс у сарадничком решавању проблема: приказ тренинга / Internet kao resurs u saradničkom rešavanju problema: prikaz treninga
(Београд : Друштво психолога Србије, 2023) -
Student engagement and prosocial behavior in high school students
(Novi Sad : Filozofski fakultet, 2023) -
Предиктори еколошке свести ученика основних школа у Србији / Predictors of environmental awareness among primary school students in Serbia
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023) -
Подршкa учењу током првог таласа пандемије COVID-19 – перспектива средњошколаца / Scaffolding the learning during the first wave of the COVID-19 pandemic - secondary school students’ perspective
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023) -
How may applying computational thinking contribute to developing mathematical thinking
(Koper, Slovenia : Založba Univerze na Primorskem, 2023) -
The application of sociometric techniques in research on peer relations in inclusive education
(Belgrade : Institute for Educational Research, 2023) -
Карактеристике кућног окружења и развој читалачких компетенција: кластер анализа података из студије PIRLS 2021
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023) -
Satisfaction with different aspects of life and positive future expectations among high school students: Specific significance of satisfaction with school / Zadovoljstvo različitim aspektima života i pozitivna očekivanja od budućnosti kod srednjoškolaca - specifičan značaj zadovoljstva školom
(Nastava i vaspitanjeNastava i vaspitanje, 2023) -
Cooperative learning and promoting equity in education
(Belgrade : Institute for Educational Research, 2023) -
Повезаност стручног усавршавања учитеља са применом индивидуалног приступа у настави читања
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023) -
Sensory processing features in children with cochlear implants
(University of Zagreb, Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, 2023) -
Through an atmosphere of fairness to safer schools
(Belgrade : Institute for Educational Research, 2023) -
Оријентација средњошколаца на будућност у условима пандемије / Orientation of high school students to the future in the conditions of a pandemic
(Београд : Учитељски факултет, 2022) -
Structuring lessons or structuring knowledge – what does it tell us about the teaching practice?
(Belgrade : Institute for Educational Research, 2022) -
The state matriculation exam in the Republic of Serbia: the high school teachers’ perspective
(Belgrade : Institute for Educational Research, 2022)