Подршкa учењу током првог таласа пандемије COVID-19 – перспектива средњошколаца
Scaffolding the learning during the first wave of the COVID-19 pandemic - secondary school students’ perspective
Abstract
Пандемија изазвана вирусом COVID-19 била је природни експеримент за преиспитивање
различитих теорија, друштвених феномена и појавa у новом контексту. У овом раду нас
интересује да ли се у новонасталим околностима већа подршка за учење реализовала
у асиметричним или симетричним интеракцијама. Конкретно, фокусирали смо се на
главне актере подршке при учењу од куће код средошколаца и испитивали њихову перцепцију у различитим временским периодима првог таласа пандемије. Поред тога, циљ
овог рада укључивао је опис садржаја подршке коју су ученици добијали од различитих
образовних актера. У експлоративном истраживању лонгитудиналног типа пратили смо
160 средњошколаца у периоду од 12 недеља обуставе редовне наставе у школама. Кроз
три испитивања у различитим временским интервалима наставе на даљину утврђено је
да су из перспективе ученика главни актери подршке учењу били професори и вршњаци.
Не тако малу подршку учењу пружили су и родитељи, посебно у периоду најдуже забране
кретања... током пандемије. С друге стране, средњошколци су слабо препознали стручне
сараднике као образовне актере који су им пружали подршку учењу. Садржај подршке
који је долазио од наведених актера односио се на когнитивне, мотивационе, емоционалне и организационе аспекте учења.
The COVID-19 pandemic was a natural experiment that allowed for the reexamination of
various theories and social phenomena in a novel context. This study aimed to determine
whether under these novel circumstances, greater support was provided in asymmetric or
symmetric interactions. More specifically, we focused on the main actors in the provision of
remote learning support to secondary school students and we examined students’ perceptions
in different time periods during the first wave of the pandemic. Another aim was to describe
the content of the support provided to students by various actors in education. This longitudinal
exploratory research followed 160 secondary school students over the course of 12 weeks
during which regular classes were not held at schools. Three research cycles conducted during
different remote learning periods revealed that students perceived teachers and peers as the
main actors in the provision of learning support. Parental learning support was ...not negligible,
especially during the longest movement ban during the pandemic. Conversely, students seldom
recognized school counselors as educational actors providing learning support. The content
of the support provided by the abovementioned actors related to the cognitive, motivational,
emotional, and organizational aspects of learning.
Keywords:
COVID-19 / потпора учењу / лонгитудинална студија / средњошколци / настава на даљину / scaffolding / longitudinal study / secondary school students / remote learningSource:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2023, 55, 1, 33-49Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
IPITY - JOUR AU - Jošić, Smiljana PY - 2023 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/942 AB - Пандемија изазвана вирусом COVID-19 била је природни експеримент за преиспитивање различитих теорија, друштвених феномена и појавa у новом контексту. У овом раду нас интересује да ли се у новонасталим околностима већа подршка за учење реализовала у асиметричним или симетричним интеракцијама. Конкретно, фокусирали смо се на главне актере подршке при учењу од куће код средошколаца и испитивали њихову перцепцију у различитим временским периодима првог таласа пандемије. Поред тога, циљ овог рада укључивао је опис садржаја подршке коју су ученици добијали од различитих образовних актера. У експлоративном истраживању лонгитудиналног типа пратили смо 160 средњошколаца у периоду од 12 недеља обуставе редовне наставе у школама. Кроз три испитивања у различитим временским интервалима наставе на даљину утврђено је да су из перспективе ученика главни актери подршке учењу били професори и вршњаци. Не тако малу подршку учењу пружили су и родитељи, посебно у периоду најдуже забране кретања током пандемије. С друге стране, средњошколци су слабо препознали стручне сараднике као образовне актере који су им пружали подршку учењу. Садржај подршке који је долазио од наведених актера односио се на когнитивне, мотивационе, емоционалне и организационе аспекте учења. AB - The COVID-19 pandemic was a natural experiment that allowed for the reexamination of various theories and social phenomena in a novel context. This study aimed to determine whether under these novel circumstances, greater support was provided in asymmetric or symmetric interactions. More specifically, we focused on the main actors in the provision of remote learning support to secondary school students and we examined students’ perceptions in different time periods during the first wave of the pandemic. Another aim was to describe the content of the support provided to students by various actors in education. This longitudinal exploratory research followed 160 secondary school students over the course of 12 weeks during which regular classes were not held at schools. Three research cycles conducted during different remote learning periods revealed that students perceived teachers and peers as the main actors in the provision of learning support. Parental learning support was not negligible, especially during the longest movement ban during the pandemic. Conversely, students seldom recognized school counselors as educational actors providing learning support. The content of the support provided by the abovementioned actors related to the cognitive, motivational, emotional, and organizational aspects of learning. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Зборник Института за педагошка истраживања T1 - Подршкa учењу током првог таласа пандемије COVID-19 – перспектива средњошколаца T1 - Scaffolding the learning during the first wave of the COVID-19 pandemic - secondary school students’ perspective EP - 49 IS - 1 SP - 33 VL - 55 DO - doi.org/10.2298/ZIPI2301033J ER -
@article{ author = "Jošić, Smiljana", year = "2023", abstract = "Пандемија изазвана вирусом COVID-19 била је природни експеримент за преиспитивање различитих теорија, друштвених феномена и појавa у новом контексту. У овом раду нас интересује да ли се у новонасталим околностима већа подршка за учење реализовала у асиметричним или симетричним интеракцијама. Конкретно, фокусирали смо се на главне актере подршке при учењу од куће код средошколаца и испитивали њихову перцепцију у различитим временским периодима првог таласа пандемије. Поред тога, циљ овог рада укључивао је опис садржаја подршке коју су ученици добијали од различитих образовних актера. У експлоративном истраживању лонгитудиналног типа пратили смо 160 средњошколаца у периоду од 12 недеља обуставе редовне наставе у школама. Кроз три испитивања у различитим временским интервалима наставе на даљину утврђено је да су из перспективе ученика главни актери подршке учењу били професори и вршњаци. Не тако малу подршку учењу пружили су и родитељи, посебно у периоду најдуже забране кретања током пандемије. С друге стране, средњошколци су слабо препознали стручне сараднике као образовне актере који су им пружали подршку учењу. Садржај подршке који је долазио од наведених актера односио се на когнитивне, мотивационе, емоционалне и организационе аспекте учења., The COVID-19 pandemic was a natural experiment that allowed for the reexamination of various theories and social phenomena in a novel context. This study aimed to determine whether under these novel circumstances, greater support was provided in asymmetric or symmetric interactions. More specifically, we focused on the main actors in the provision of remote learning support to secondary school students and we examined students’ perceptions in different time periods during the first wave of the pandemic. Another aim was to describe the content of the support provided to students by various actors in education. This longitudinal exploratory research followed 160 secondary school students over the course of 12 weeks during which regular classes were not held at schools. Three research cycles conducted during different remote learning periods revealed that students perceived teachers and peers as the main actors in the provision of learning support. Parental learning support was not negligible, especially during the longest movement ban during the pandemic. Conversely, students seldom recognized school counselors as educational actors providing learning support. The content of the support provided by the abovementioned actors related to the cognitive, motivational, emotional, and organizational aspects of learning.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Зборник Института за педагошка истраживања", title = "Подршкa учењу током првог таласа пандемије COVID-19 – перспектива средњошколаца, Scaffolding the learning during the first wave of the COVID-19 pandemic - secondary school students’ perspective", pages = "49-33", number = "1", volume = "55", doi = "doi.org/10.2298/ZIPI2301033J" }
Jošić, S.. (2023). Подршкa учењу током првог таласа пандемије COVID-19 – перспектива средњошколаца. in Зборник Института за педагошка истраживања Београд : Институт за педагошка истраживања., 55(1), 33-49. https://doi.org/doi.org/10.2298/ZIPI2301033J
Jošić S. Подршкa учењу током првог таласа пандемије COVID-19 – перспектива средњошколаца. in Зборник Института за педагошка истраживања. 2023;55(1):33-49. doi:doi.org/10.2298/ZIPI2301033J .
Jošić, Smiljana, "Подршкa учењу током првог таласа пандемије COVID-19 – перспектива средњошколаца" in Зборник Института за педагошка истраживања, 55, no. 1 (2023):33-49, https://doi.org/doi.org/10.2298/ZIPI2301033J . .