Podupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlike
Autori
Jošić, SmiljanaJapelj Pavešić, Barbara
Gutvajn, Nikoleta
Rožman, Mojca
Ostala autorstva
Japelj Pavešic, BarbaraKoršnáková, Paulína
Meinck, Sabine
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Obrazovni sistemi mogu se slikovito predstaviti kao pomoćna konstrukcija koja podupire
gradnju i razvoj sposobnosti učenika. Između ostalog, veličina, lokacija i nastavni resursi škola mogu da
utiču na delotvornost sistema u pružanju potrebne podrške. Podaci prikupljeni tokom međunarodnih
istraživanja velikih razmera pokazali su da se seoske i gradske škole razlikuju u pogledu dostupnih
resursa. Učenici škola u gradskim i privredno razvijenijim okruženjima često imaju veća postignuća.
Podaci dobijeni u Istraživanju međunarodnih trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS)
iz 2019. godine u organizaciji Međunarodnog udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća
(IEA) u Dinarskoj oblasti nudi podatke o razlikama u lokaciji i veličini škola, postignućima učenika
i različitim vrstama podrške ili podupiranja učenja u gradskim i seoskim školama. Uzimajući u
obzir kućne i školske faktore, sekundarne analize podataka proisteklih iz TIMSS 2019 u Dinarskoj
oblasti otkrile su razl...ike između gradskih i seoskih škola u pogledu podrške dostupne učenicima
pri učenju. Nalazi ukazuju na potrebu da se donosioci politika usredsrede na poboljšanje nastavnih
resursa dostupnih seoskim školama u Dinarskoj oblasti, pri čemu posebnu pažnju treba posvetiti
nedostatku tehnoloških resursa za razvoj digitalnih sposobnosti učenika. Takvi napori trebalo bi
da budu propraćeni ulaganjem u razvoj sposobnosti nastavnika za svrsishodnu upotrebu takvih
obrazovnih resursa. Potrebno je da prosvetni radnici nadoknade nedostatak podrške porodice kod
pojedinih učenika. U takvim situacijama, škola treba da pospeši podupiranje učenja kod dece.
Ključne reči:
jaz u postignućima / četvrti razred / lokacija škole / podupiranje / istraživanje međunarodnih trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS)Izvor:
TIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europi, 2022, 219-243Izdavač:
- Springer
Napomena:
- IEA Obrazovna istraživanja Edicija: Dubinske analize podataka prikupljenih istraživanjima; Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA – International Association for the Evaluationof Educational Achievements) Svezak 13.
Institucija/grupa
IPITY - CHAP AU - Jošić, Smiljana AU - Japelj Pavešić, Barbara AU - Gutvajn, Nikoleta AU - Rožman, Mojca PY - 2022 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/927 AB - Obrazovni sistemi mogu se slikovito predstaviti kao pomoćna konstrukcija koja podupire gradnju i razvoj sposobnosti učenika. Između ostalog, veličina, lokacija i nastavni resursi škola mogu da utiču na delotvornost sistema u pružanju potrebne podrške. Podaci prikupljeni tokom međunarodnih istraživanja velikih razmera pokazali su da se seoske i gradske škole razlikuju u pogledu dostupnih resursa. Učenici škola u gradskim i privredno razvijenijim okruženjima često imaju veća postignuća. Podaci dobijeni u Istraživanju međunarodnih trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS) iz 2019. godine u organizaciji Međunarodnog udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA) u Dinarskoj oblasti nudi podatke o razlikama u lokaciji i veličini škola, postignućima učenika i različitim vrstama podrške ili podupiranja učenja u gradskim i seoskim školama. Uzimajući u obzir kućne i školske faktore, sekundarne analize podataka proisteklih iz TIMSS 2019 u Dinarskoj oblasti otkrile su razlike između gradskih i seoskih škola u pogledu podrške dostupne učenicima pri učenju. Nalazi ukazuju na potrebu da se donosioci politika usredsrede na poboljšanje nastavnih resursa dostupnih seoskim školama u Dinarskoj oblasti, pri čemu posebnu pažnju treba posvetiti nedostatku tehnoloških resursa za razvoj digitalnih sposobnosti učenika. Takvi napori trebalo bi da budu propraćeni ulaganjem u razvoj sposobnosti nastavnika za svrsishodnu upotrebu takvih obrazovnih resursa. Potrebno je da prosvetni radnici nadoknade nedostatak podrške porodice kod pojedinih učenika. U takvim situacijama, škola treba da pospeši podupiranje učenja kod dece. PB - Springer T2 - TIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europi T1 - Podupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlike EP - 243 SP - 219 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_927 ER -
@inbook{ author = "Jošić, Smiljana and Japelj Pavešić, Barbara and Gutvajn, Nikoleta and Rožman, Mojca", year = "2022", abstract = "Obrazovni sistemi mogu se slikovito predstaviti kao pomoćna konstrukcija koja podupire gradnju i razvoj sposobnosti učenika. Između ostalog, veličina, lokacija i nastavni resursi škola mogu da utiču na delotvornost sistema u pružanju potrebne podrške. Podaci prikupljeni tokom međunarodnih istraživanja velikih razmera pokazali su da se seoske i gradske škole razlikuju u pogledu dostupnih resursa. Učenici škola u gradskim i privredno razvijenijim okruženjima često imaju veća postignuća. Podaci dobijeni u Istraživanju međunarodnih trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS) iz 2019. godine u organizaciji Međunarodnog udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA) u Dinarskoj oblasti nudi podatke o razlikama u lokaciji i veličini škola, postignućima učenika i različitim vrstama podrške ili podupiranja učenja u gradskim i seoskim školama. Uzimajući u obzir kućne i školske faktore, sekundarne analize podataka proisteklih iz TIMSS 2019 u Dinarskoj oblasti otkrile su razlike između gradskih i seoskih škola u pogledu podrške dostupne učenicima pri učenju. Nalazi ukazuju na potrebu da se donosioci politika usredsrede na poboljšanje nastavnih resursa dostupnih seoskim školama u Dinarskoj oblasti, pri čemu posebnu pažnju treba posvetiti nedostatku tehnoloških resursa za razvoj digitalnih sposobnosti učenika. Takvi napori trebalo bi da budu propraćeni ulaganjem u razvoj sposobnosti nastavnika za svrsishodnu upotrebu takvih obrazovnih resursa. Potrebno je da prosvetni radnici nadoknade nedostatak podrške porodice kod pojedinih učenika. U takvim situacijama, škola treba da pospeši podupiranje učenja kod dece.", publisher = "Springer", journal = "TIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europi", booktitle = "Podupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlike", pages = "243-219", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_927" }
Jošić, S., Japelj Pavešić, B., Gutvajn, N.,& Rožman, M.. (2022). Podupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlike. in TIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europi Springer., 219-243. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_927
Jošić S, Japelj Pavešić B, Gutvajn N, Rožman M. Podupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlike. in TIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europi. 2022;:219-243. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_927 .
Jošić, Smiljana, Japelj Pavešić, Barbara, Gutvajn, Nikoleta, Rožman, Mojca, "Podupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlike" in TIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europi (2022):219-243, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_927 .