Podupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlike
Authors
Jošić, SmiljanaJapelj Pavešić, Barbara
Gutvajn, Nikoleta
Rožman, Mojca
Contributors
Japelj Pavešic, BarbaraKoršnáková, Paulína
Meinck, Sabine
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Obrazovni sistemi mogu se slikovito predstaviti kao pomoćna konstrukcija koja podupire
gradnju i razvoj sposobnosti učenika. Između ostalog, veličina, lokacija i nastavni resursi škola mogu da
utiču na delotvornost sistema u pružanju potrebne podrške. Podaci prikupljeni tokom međunarodnih
istraživanja velikih razmera pokazali su da se seoske i gradske škole razlikuju u pogledu dostupnih
resursa. Učenici škola u gradskim i privredno razvijenijim okruženjima često imaju veća postignuća.
Podaci dobijeni u Istraživanju međunarodnih trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS)
iz 2019. godine u organizaciji Međunarodnog udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća
(IEA) u Dinarskoj oblasti nudi podatke o razlikama u lokaciji i veličini škola, postignućima učenika
i različitim vrstama podrške ili podupiranja učenja u gradskim i seoskim školama. Uzimajući u
obzir kućne i školske faktore, sekundarne analize podataka proisteklih iz TIMSS 2019 u Dinarskoj
oblasti otkrile su razl...ike između gradskih i seoskih škola u pogledu podrške dostupne učenicima
pri učenju. Nalazi ukazuju na potrebu da se donosioci politika usredsrede na poboljšanje nastavnih
resursa dostupnih seoskim školama u Dinarskoj oblasti, pri čemu posebnu pažnju treba posvetiti
nedostatku tehnoloških resursa za razvoj digitalnih sposobnosti učenika. Takvi napori trebalo bi
da budu propraćeni ulaganjem u razvoj sposobnosti nastavnika za svrsishodnu upotrebu takvih
obrazovnih resursa. Potrebno je da prosvetni radnici nadoknade nedostatak podrške porodice kod
pojedinih učenika. U takvim situacijama, škola treba da pospeši podupiranje učenja kod dece.
Keywords:
jaz u postignućima / četvrti razred / lokacija škole / podupiranje / istraživanje međunarodnih trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS)Source:
TIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europi, 2022, 219-243Publisher:
- Springer
Note:
- IEA Obrazovna istraživanja Edicija: Dubinske analize podataka prikupljenih istraživanjima; Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA – International Association for the Evaluationof Educational Achievements) Svezak 13.
Collections
Institution/Community
IPITY - CHAP AU - Jošić, Smiljana AU - Japelj Pavešić, Barbara AU - Gutvajn, Nikoleta AU - Rožman, Mojca PY - 2022 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/927 AB - Obrazovni sistemi mogu se slikovito predstaviti kao pomoćna konstrukcija koja podupire gradnju i razvoj sposobnosti učenika. Između ostalog, veličina, lokacija i nastavni resursi škola mogu da utiču na delotvornost sistema u pružanju potrebne podrške. Podaci prikupljeni tokom međunarodnih istraživanja velikih razmera pokazali su da se seoske i gradske škole razlikuju u pogledu dostupnih resursa. Učenici škola u gradskim i privredno razvijenijim okruženjima često imaju veća postignuća. Podaci dobijeni u Istraživanju međunarodnih trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS) iz 2019. godine u organizaciji Međunarodnog udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA) u Dinarskoj oblasti nudi podatke o razlikama u lokaciji i veličini škola, postignućima učenika i različitim vrstama podrške ili podupiranja učenja u gradskim i seoskim školama. Uzimajući u obzir kućne i školske faktore, sekundarne analize podataka proisteklih iz TIMSS 2019 u Dinarskoj oblasti otkrile su razlike između gradskih i seoskih škola u pogledu podrške dostupne učenicima pri učenju. Nalazi ukazuju na potrebu da se donosioci politika usredsrede na poboljšanje nastavnih resursa dostupnih seoskim školama u Dinarskoj oblasti, pri čemu posebnu pažnju treba posvetiti nedostatku tehnoloških resursa za razvoj digitalnih sposobnosti učenika. Takvi napori trebalo bi da budu propraćeni ulaganjem u razvoj sposobnosti nastavnika za svrsishodnu upotrebu takvih obrazovnih resursa. Potrebno je da prosvetni radnici nadoknade nedostatak podrške porodice kod pojedinih učenika. U takvim situacijama, škola treba da pospeši podupiranje učenja kod dece. PB - Springer T2 - TIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europi T1 - Podupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlike EP - 243 SP - 219 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_927 ER -
@inbook{ author = "Jošić, Smiljana and Japelj Pavešić, Barbara and Gutvajn, Nikoleta and Rožman, Mojca", year = "2022", abstract = "Obrazovni sistemi mogu se slikovito predstaviti kao pomoćna konstrukcija koja podupire gradnju i razvoj sposobnosti učenika. Između ostalog, veličina, lokacija i nastavni resursi škola mogu da utiču na delotvornost sistema u pružanju potrebne podrške. Podaci prikupljeni tokom međunarodnih istraživanja velikih razmera pokazali su da se seoske i gradske škole razlikuju u pogledu dostupnih resursa. Učenici škola u gradskim i privredno razvijenijim okruženjima često imaju veća postignuća. Podaci dobijeni u Istraživanju međunarodnih trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS) iz 2019. godine u organizaciji Međunarodnog udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA) u Dinarskoj oblasti nudi podatke o razlikama u lokaciji i veličini škola, postignućima učenika i različitim vrstama podrške ili podupiranja učenja u gradskim i seoskim školama. Uzimajući u obzir kućne i školske faktore, sekundarne analize podataka proisteklih iz TIMSS 2019 u Dinarskoj oblasti otkrile su razlike između gradskih i seoskih škola u pogledu podrške dostupne učenicima pri učenju. Nalazi ukazuju na potrebu da se donosioci politika usredsrede na poboljšanje nastavnih resursa dostupnih seoskim školama u Dinarskoj oblasti, pri čemu posebnu pažnju treba posvetiti nedostatku tehnoloških resursa za razvoj digitalnih sposobnosti učenika. Takvi napori trebalo bi da budu propraćeni ulaganjem u razvoj sposobnosti nastavnika za svrsishodnu upotrebu takvih obrazovnih resursa. Potrebno je da prosvetni radnici nadoknade nedostatak podrške porodice kod pojedinih učenika. U takvim situacijama, škola treba da pospeši podupiranje učenja kod dece.", publisher = "Springer", journal = "TIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europi", booktitle = "Podupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlike", pages = "243-219", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_927" }
Jošić, S., Japelj Pavešić, B., Gutvajn, N.,& Rožman, M.. (2022). Podupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlike. in TIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europi Springer., 219-243. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_927
Jošić S, Japelj Pavešić B, Gutvajn N, Rožman M. Podupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlike. in TIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europi. 2022;:219-243. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_927 .
Jošić, Smiljana, Japelj Pavešić, Barbara, Gutvajn, Nikoleta, Rožman, Mojca, "Podupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlike" in TIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europi (2022):219-243, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_927 .