Приказ основних података о документу
Podupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlike
dc.contributor | Japelj Pavešic, Barbara | |
dc.contributor | Koršnáková, Paulína | |
dc.contributor | Meinck, Sabine | |
dc.creator | Jošić, Smiljana | |
dc.creator | Japelj Pavešić, Barbara | |
dc.creator | Gutvajn, Nikoleta | |
dc.creator | Rožman, Mojca | |
dc.date.accessioned | 2023-04-11T11:42:18Z | |
dc.date.available | 2023-04-11T11:42:18Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-3-030-85801-8 | |
dc.identifier.isbn | ISBN 978-3-030-85802-5 (Online) | |
dc.identifier.issn | 2366-1631 | |
dc.identifier.issn | 2366-164X (Online) | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/927 | |
dc.description.abstract | Obrazovni sistemi mogu se slikovito predstaviti kao pomoćna konstrukcija koja podupire gradnju i razvoj sposobnosti učenika. Između ostalog, veličina, lokacija i nastavni resursi škola mogu da utiču na delotvornost sistema u pružanju potrebne podrške. Podaci prikupljeni tokom međunarodnih istraživanja velikih razmera pokazali su da se seoske i gradske škole razlikuju u pogledu dostupnih resursa. Učenici škola u gradskim i privredno razvijenijim okruženjima često imaju veća postignuća. Podaci dobijeni u Istraživanju međunarodnih trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS) iz 2019. godine u organizaciji Međunarodnog udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA) u Dinarskoj oblasti nudi podatke o razlikama u lokaciji i veličini škola, postignućima učenika i različitim vrstama podrške ili podupiranja učenja u gradskim i seoskim školama. Uzimajući u obzir kućne i školske faktore, sekundarne analize podataka proisteklih iz TIMSS 2019 u Dinarskoj oblasti otkrile su razlike između gradskih i seoskih škola u pogledu podrške dostupne učenicima pri učenju. Nalazi ukazuju na potrebu da se donosioci politika usredsrede na poboljšanje nastavnih resursa dostupnih seoskim školama u Dinarskoj oblasti, pri čemu posebnu pažnju treba posvetiti nedostatku tehnoloških resursa za razvoj digitalnih sposobnosti učenika. Takvi napori trebalo bi da budu propraćeni ulaganjem u razvoj sposobnosti nastavnika za svrsishodnu upotrebu takvih obrazovnih resursa. Potrebno je da prosvetni radnici nadoknade nedostatak podrške porodice kod pojedinih učenika. U takvim situacijama, škola treba da pospeši podupiranje učenja kod dece. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Springer | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | |
dc.source | TIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europi | sr |
dc.subject | jaz u postignućima | sr |
dc.subject | četvrti razred | sr |
dc.subject | lokacija škole | sr |
dc.subject | podupiranje | sr |
dc.subject | istraživanje međunarodnih trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS) | sr |
dc.title | Podupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlike | sr |
dc.type | bookPart | sr |
dc.rights.license | BY-NC | sr |
dc.citation.epage | 243 | |
dc.citation.spage | 219 | |
dc.description.other | IEA Obrazovna istraživanja Edicija: Dubinske analize podataka prikupljenih istraživanjima; Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA – International Association for the Evaluationof Educational Achievements) Svezak 13. | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2897/Podupiranje_ucenja_u_seoskim_i_gradskim_skolama_slicnosti_i_razlike_2022.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_927 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |