Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 37
Перспектива родитеља у евалуацији инвентара за процену комуникацијског развоја деце / Parents’ perspective in the evaluation of a parental report inventory for the assessment of child communication development
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023)
Извештај родитеља је прихваћен у истраживањима и пракси као валидан и поуздан извор података о комуникацијском развоју детета и евентуалном кашњењу у развоју. Ипак
се морају имати у виду значајна ограничења као што су ...
Искуства наставница у реализацији пројектне наставе засноване на интердисциплинарном приступу / The experience of teachers in realisation of project-based learning based on interdisciplinary approach
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Припрема и реализација пројектне наставе у којој се примењује интердисциплинарни приступ представља комплексан и изазован процес у образовној пракси који захтева флексибилност, отвореност и истрајност. Мотивација наставница ...
„Аутизам... Шта то за мене значи?” / “Autism… What does it mean to me?”
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Препреке у реализовању наставе на даљину током пандемије COVID-19 вируса: перспектива наставника / Barriers to implementation of distance learning during the COVID-19 outbreak: teacher perspective
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Од проглашавања пандемије изазване вирусом COVID-19 почетком
2020. године настава на даљину постала је једно од централних питања васпитно образовног рада на глобалном нивоу. Када је целокупна настава премештена у онлајн ...
Комуникација између родитеља и васпитача за време ванредног стања током пандемије COVID-19: Повезаност са ангажовањем родитеља у развојноподстицајним активностима / Preschool teacher-parent communication during COVID-19 pandemic lockdown: Relation to the parental engagement at home
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023)
Током пандемије вируса COVID-19 образовни систем је прешао на онлајн формат. Услед тога, родитељи предшколаца су преузели улогу васпитача и постали одговорни за
одрживост образовања своје деце. Комуникација са васпитачима ...
Ефекат пројектне наставе на академско постигнуће: метаанализа / Еffects of project-based learning on academic achievement: a meta-analysis
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
На пројектну наставу се гледа као на алтернативу традиционалном трансмисивном при-
ступу настави. Међутим, постоји невелики број метааналитичких истраживања која на-
стоје да синтетишу налазе примарних истраживања с циљем ...
Вршњачка прихваћеност у инклузивном образовању
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023)
Научну монографију „Вршњачка прихваћеност у инклузивном образовању”,
чије су ауторке Миља Вујачић и Рајка Ђевић, објавио је 2022. године Институт за педагошка истраживања (Београд). Монографија представља резултат
истраживања ...
Дидактичко начело дигиталности. Допринос опште дидактике образовној настави с дигиталним медијима и њиховој теорији / The didactic principle of digitality. A contribution of general didactics to a ‘bildung’ supportive teaching with digital media and their theory
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Ставови ученика према настави на даљину током пандемије covid-19 / Pupils’ attitudes toward distance education during the covid-19 pandemic
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Образовно окружење претрпело је знатне промене током текуће пандемије болести
COVID-19. Циљ ове студије био је да испитамо ставове ученика у Србији према настави
на даљину током ове пандемије. Постављени су следећи задаци: ...
Свест о различитости и критичка свест наставника – sine qua non остваривања друштвене правде у школама / Teachers’ diversity awareness and critical consciousness - sine qua non of social justice in schools
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023)
У овом раду се разматра улога наставника у домену подстицања друштвене правде и испитује се на који начин наставници доживљавају и реагују на различитост и неједнакост
у својој учионици. Прегледавши литературу настојали ...