IPIR
IPIR is the institutional digital repository of the Institute for Educational Research. It provides open access to publications and other research outputs resulting from the projects implemented by the Institute for Educational Research.
The software platform of the repository is adapted to the modern standards applied in the dissemination of scientific publications and is compatible with international infrastructure in this field.
You may use the external application Authors, Projects, Publications (APP) to browse and search authors and funding information. APP also enables metadata export and displays Altmetric scores and Dimensions, Scopus and Web of Science citation counts.
Institutions/Communities
Select an institution/community
Recently Added
-
Ecological Knowledge, Environmental Cognitive Skills and Affect in Predicting Pro-environmental Behavior among 7th Grade Students
(Germany : European Educational Research Association, 2024) -
Posthuman quantum: The case of childhood wwwebs
(Transnational Press London, 2024) -
Поступци наставника усмерени на подстицање мотивације ученика за читање / Teachers’ practices in encouraging students’ reading motivation
(Београд : Факултет за образовање учитеља и васпитача, 2024) -
Уметност у општем образовању: потенцијал и начини интегрисања у наставу / Art in general education: the potential and methods of its integration in teaching
(Београд : Факултет за образовање учитеља и васпитача, 2024) -
Самоефикасност наставника у раду са децом са сметњама у развој / Teachers’ self-efficacy in working with children with disabilities
(Београд : Универзитет, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2024) -
Characteristics of Sensory Processing in Children with Cochlear Implants and Hearing Aids
(Institute for human rehabilitation, 2024) -
Motherhood in prison - challenges and perspectives
(Belgrade : Institute of Criminological and Sociological Research, Belgrade : Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2024) -
Povezanost samopouzdanja i postignuća: perspektiva učitelja
(PIRLS 2021 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole, 2024) -
Konceptualni i metodološki okvir istraživanja PIRLS
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2024) -
Towards a Valid and Reliable Checklist to Evaluate Argumentative Essays Composed by ChatGPT
(Belgrade : Metropolitan, 2024) -
Свеобухватан и језгровит поглед на културни капитал и његов утицај на образовне праксе: теоријски увиди и емпиријска примена
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2024) -
Faktori čitalačke kompetencije učenika
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2024) -
Виртуальная идентичность и аутентичность молодежи / Virtual identity and authenticity of youth
(Москва : РУДН, 2024)