Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 43
Podrška putem društvenih mreža iz perspektive osoba oštećenog sluha
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Prema podacima Saveza gluvih i nagluvih Srbije, 1% stanovništva naše zemlje
čine osobe koje su u potpunosti ili delimično bez sluha (Žižić i Jaslar, 2014). Reč je o heterogenoj
populaciji, kako se i sam nedostatak sluha ...
Извори грешака у TIMSS задацима из области биологије
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Истраживања показују да ученици исказују велики број ненаучних идеја у
области природних наука. Наставници се неретко суочавају са различитим
личним схватањима ученика о природним појавама и процесима. Због тога
упознавње ...
Gradovi koji uče kao prostor za interdisciplinarna istraživanja i saradnju u univerzitetskoj nastavi
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Koncept Gradova koji uče („Learning cities“) evoluira od 70-tih godina XX veka
i podrške OECD–a inicijativi „Educating cities“, preko aktivnosti podržanih od međunarodnih
tela za promociju celoživotnog učenja, ugrađivanja ...
Transdiciplinarni pristup u smanjenju stigmatizacije učenika sa potrebom za dodatnom podrškom
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Jedan od ključnih problema današnjice svakako predstavlja fenomen stigmatizacije
– pojave da se jedna kategorija pojedinaca zbog svojih karakakteristika diskredituje i izlaže
dubokom preziru od strane zajednice kojoj ...
Promišljanje prostora kao osnova za transdiciplinarno istraživanje digitalnog obrazovanja
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Kao mnogi aspekti života, obrazovanje je naglo i značajno promenjeno u krizi izazvanoj
pandemijom Kovid-19 zaraze tokom 2020. godine. Ovaj rad je inspirisan idejom da se istraži
iskustvo studiranja tokom vanrednog stanja ...
Језичке карактеристике одговора ученика у области природних наука: TIMSS 2019 у Србији
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
У савременом друштву адекватан ниво језичке (језичка и комуникативна
компетенција), математичке, научне и читалачке писмености представља
нужан услов да сваки појединац активно учествује у друштву и преузме
сопствену ...
Контекстуалност образовних стандарда : димензија без које се (не)може
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Образовни стандарди, као један од инструмената осигурања квалитета
образовања, најављивани су у склопу реформских процеса започетих 2001.
године (Kovač Cerović & Levkov, 2002; Pavlović Babić, 2020; Havelka i sar., ...
Model agonističkog selfa: oblici razvoja i promene
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Predmet ovog rada su oblici razvoja i promene agonistički koncipiranog selfa (Gutvajn
i Džinović, 2019; Džinović, 2020), koji se oslanja na polifono, fukoovsko i konstruktivističko
stanovište. Ovaj model se delimično ...
Iskustva učenika IV razreda osnovne škole sa digitalnim i klasičnim testovima znanja
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Upotreba digitalnih materijala u obrazovanju i njihovo poređenje sa tradicionalnim
su predmet brojnih istraživanja (Daniel & Woody, 2013; Van Horne et al., 2016; Woody et al.,
2010). Ivić (2019) ističe da još nema dovoljno ...
Transdisciplinarnost kao put ka rešavanju globalnih problema: Zašto nema mesta za „društvenjake“?
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Rešavanje globalnih problema poput siromaštva, nejednakog pristupa obrazovanju i
zdravstvu, klimatskih promena i ratova zahteva holistički pristup i transdisciplinarnost (Choi
& Pak, 2006). Naučnici na početku karijere ...