Приказ основних података о документу
Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука
dc.contributor | Ђерић, Ивана | |
dc.contributor | Гутвајн, Николета | |
dc.contributor | Јошић, Смиљана | |
dc.contributor | Шева, Нада | |
dc.creator | Ковачевић Лепојевић, Марина | |
dc.creator | Гутвајн, Николета | |
dc.creator | Мишчевић, Гордана | |
dc.date.accessioned | 2021-07-05T09:17:51Z | |
dc.date.available | 2021-07-05T09:17:51Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-155-5 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/533 | |
dc.description.abstract | Анализирајући литературу може се уочити да постоји релативно мали број истраживања у којима је испитивана повезаност различитих аспеката школске климе и мотивације ученика за учење, посебно када се проучава мотивација ученика нижих разреда основне школе. Циљ истраживања представља сагледавање повезаности различитих аспеката школске климе, дисциплине и безбедности ученика са мотивацијом за учење математике и природних наука. Испитивано је колико школска клима (осећај припадности школи, значај који школа придаје академском постигнућу и перцепција школе из перспективе родитеља), дисциплина и безбедност ученика (школска дисциплина, безбедност у школи и вршњачко насиље) доприносе мотивацији за учење математике и природних наука. У раду су анализирани подаци који су добијени од 165 директора, 4428 родитеља и 4279 ученика четвртог разреда репрезентативног узорка основних школа у Србији. У обради података коришћена је дескриптивна статистика, биваријантна каноничка корелациона анализа и мултипли регресиони линеарни модели. Резултати истраживања указују на то да су ученици, који су чешће у својим одговорима наводили осећај припадности школи, били мотивисанији за учење математике и природних наука. Утврђено је да што је нагласак директора на академском постигнућу био мањи, а вршњачко насиље учесталије, то је математичко и научно самопоуздање ученика било слабије изражено. Посматрајући остале критеријуме, највише варијансе објашњено је за критеријум мотивација за учење математике (26%). Практичне импликације формулисане су у виду препорука за примену интервенција којима се стимулише осећај припадности школи и превенира вршњачко насиље. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS// | sr |
dc.relation | 404-02-42/2018-17 | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | TIMSS2019 : резултати и импликације | sr |
dc.subject | мотивација | sr |
dc.subject | TIMSS 2019 | sr |
dc.subject | школска клима | sr |
dc.subject | дисциплина | sr |
dc.title | Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 39 | |
dc.citation.spage | 38 | |
dc.description.other | Зборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa” | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1480/Skolska_klima_2021.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_533 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |