Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука
Аутори
Ковачевић Лепојевић, МаринаГутвајн, Николета
Мишчевић, Гордана
Остала ауторства
Ђерић, ИванаГутвајн, Николета
Јошић, Смиљана
Шева, Нада
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Анализирајући литературу може се уочити да постоји релативно мали
број истраживања у којима је испитивана повезаност различитих аспеката
школске климе и мотивације ученика за учење, посебно када се проучава
мотивација ученика нижих разреда основне школе. Циљ истраживања
представља сагледавање повезаности различитих аспеката школске климе,
дисциплине и безбедности ученика са мотивацијом за учење математике и
природних наука. Испитивано је колико школска клима (осећај припадности
школи, значај који школа придаје академском постигнућу и перцепција школе
из перспективе родитеља), дисциплина и безбедност ученика (школска
дисциплина, безбедност у школи и вршњачко насиље) доприносе мотивацији
за учење математике и природних наука. У раду су анализирани подаци
који су добијени од 165 директора, 4428 родитеља и 4279 ученика четвртог
разреда репрезентативног узорка основних школа у Србији. У обради
података коришћена је дескриптивна статистика, биваријантна каноничка
корелациона ан...ализа и мултипли регресиони линеарни модели. Резултати
истраживања указују на то да су ученици, који су чешће у својим одговорима
наводили осећај припадности школи, били мотивисанији за учење математике
и природних наука. Утврђено је да што је нагласак директора на академском
постигнућу био мањи, а вршњачко насиље учесталије, то је математичко и
научно самопоуздање ученика било слабије изражено. Посматрајући остале
критеријуме, највише варијансе објашњено је за критеријум мотивација за
учење математике (26%). Практичне импликације формулисане су у виду препорука за примену интервенција којима се стимулише осећај припадности школи и превенира вршњачко насиље.
Кључне речи:
мотивација / TIMSS 2019 / школска клима / дисциплинаИзвор:
TIMSS2019 : резултати и импликације, 2021, 38-39Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200018)
- 404-02-42/2018-17
Напомена:
- Зборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa”
Институција/група
IPITY - CONF AU - Ковачевић Лепојевић, Марина AU - Гутвајн, Николета AU - Мишчевић, Гордана PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/533 AB - Анализирајући литературу може се уочити да постоји релативно мали број истраживања у којима је испитивана повезаност различитих аспеката школске климе и мотивације ученика за учење, посебно када се проучава мотивација ученика нижих разреда основне школе. Циљ истраживања представља сагледавање повезаности различитих аспеката школске климе, дисциплине и безбедности ученика са мотивацијом за учење математике и природних наука. Испитивано је колико школска клима (осећај припадности школи, значај који школа придаје академском постигнућу и перцепција школе из перспективе родитеља), дисциплина и безбедност ученика (школска дисциплина, безбедност у школи и вршњачко насиље) доприносе мотивацији за учење математике и природних наука. У раду су анализирани подаци који су добијени од 165 директора, 4428 родитеља и 4279 ученика четвртог разреда репрезентативног узорка основних школа у Србији. У обради података коришћена је дескриптивна статистика, биваријантна каноничка корелациона анализа и мултипли регресиони линеарни модели. Резултати истраживања указују на то да су ученици, који су чешће у својим одговорима наводили осећај припадности школи, били мотивисанији за учење математике и природних наука. Утврђено је да што је нагласак директора на академском постигнућу био мањи, а вршњачко насиље учесталије, то је математичко и научно самопоуздање ученика било слабије изражено. Посматрајући остале критеријуме, највише варијансе објашњено је за критеријум мотивација за учење математике (26%). Практичне импликације формулисане су у виду препорука за примену интервенција којима се стимулише осећај припадности школи и превенира вршњачко насиље. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања C3 - TIMSS2019 : резултати и импликације T1 - Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука EP - 39 SP - 38 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_533 ER -
@conference{ author = "Ковачевић Лепојевић, Марина and Гутвајн, Николета and Мишчевић, Гордана", year = "2021", abstract = "Анализирајући литературу може се уочити да постоји релативно мали број истраживања у којима је испитивана повезаност различитих аспеката школске климе и мотивације ученика за учење, посебно када се проучава мотивација ученика нижих разреда основне школе. Циљ истраживања представља сагледавање повезаности различитих аспеката школске климе, дисциплине и безбедности ученика са мотивацијом за учење математике и природних наука. Испитивано је колико школска клима (осећај припадности школи, значај који школа придаје академском постигнућу и перцепција школе из перспективе родитеља), дисциплина и безбедност ученика (школска дисциплина, безбедност у школи и вршњачко насиље) доприносе мотивацији за учење математике и природних наука. У раду су анализирани подаци који су добијени од 165 директора, 4428 родитеља и 4279 ученика четвртог разреда репрезентативног узорка основних школа у Србији. У обради података коришћена је дескриптивна статистика, биваријантна каноничка корелациона анализа и мултипли регресиони линеарни модели. Резултати истраживања указују на то да су ученици, који су чешће у својим одговорима наводили осећај припадности школи, били мотивисанији за учење математике и природних наука. Утврђено је да што је нагласак директора на академском постигнућу био мањи, а вршњачко насиље учесталије, то је математичко и научно самопоуздање ученика било слабије изражено. Посматрајући остале критеријуме, највише варијансе објашњено је за критеријум мотивација за учење математике (26%). Практичне импликације формулисане су у виду препорука за примену интервенција којима се стимулише осећај припадности школи и превенира вршњачко насиље.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "TIMSS2019 : резултати и импликације", title = "Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука", pages = "39-38", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_533" }
Ковачевић Лепојевић, М., Гутвајн, Н.,& Мишчевић, Г.. (2021). Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука. in TIMSS2019 : резултати и импликације Београд : Институт за педагошка истраживања., 38-39. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_533
Ковачевић Лепојевић М, Гутвајн Н, Мишчевић Г. Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука. in TIMSS2019 : резултати и импликације. 2021;:38-39. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_533 .
Ковачевић Лепојевић, Марина, Гутвајн, Николета, Мишчевић, Гордана, "Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука" in TIMSS2019 : резултати и импликације (2021):38-39, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_533 .