Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 33
Ocena kao faktor motivacije učenika: teorijska polazišta i zakonski okvir / Grading as factor of student motivation: theoretical principles and legal regulation
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Predmet ovog istraživanja je motivacija učenika u školskom ocenjivanju sa stanovišta teorija
motivacionih potreba i važećih zakonskih akata. Cilj rada je da se razmotri da li su učenici motivisani
tokom školskog ocenjivanja. ...
Ciljevi učenja koje studenti postavljaju: struktura i odnosi sa samoopažanjem i primenom strategija učenja / University students’ learning goals: structure and relationships with self-perceptions and use of learning strategies
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Ciljevi koje učenici sami postavljaju u učenju odražavaju njihove namere i imaju motivacionu
ulogu. Ranija istraživanja su potvrdila da je postavljanje ciljeva povezano sa opažanjem sopstvenih
sposobnosti i da lični ...
Značaj kooperativne nastave za formiranje pozitivnog stava prema čitanju / Importance of cooperative teaching for forming positive attitude towards reading
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Istraživanja pokazuju da kooperativna nastava doprinosi sticanju znanja, razvoju metakognitivnih i kognitivnih sposobnosti učenika; jačanju njihovog samopouzdanja i samopoštovanja; pozitivnim stavovima prema različitim ...
Struktura vrednosnih orijentacija studenata / The structure of value orientations of students
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2019)
radu se analiziraju vrednosne orijentacije studenata. U istraživanju u kome su učestvovali studenti
(N=635) Univerziteta u Rijeci primenjena je anketa. Glavna teza teorije modernizacije jeste da se
promene u socioekonomskoj ...
Da li je iskustveno učenje u prirodnom okruženju podsticajnije od iskustvenog učenja u učionici? / Is experiential learning in natural learning environment more stimulating than experiential learning in classroom?
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Istraživanja pokazuju da učenici tokom učenja u prirodnom okruženju stiču nova iskustva, međusobno
bolje sarađuju, te stiču komunikacione i socijalne veštine. Pritom, izbor strategije učenja je izuzetno
važan. Jedna od ...
Motivacija kao medijator odnosa između podrške za učenje kod kuće i obrazovnog postignuća: primer čitalačke pismenosti / Motivation as mediator of relations between home support for learning and educational achievement: example of reading literacy
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Teoretičari društvene reprodukcije skloni su da tvrde da porodični faktori, pored toga što utiču
na obrazovno postignuće učenika, definišu i odnos učenika prema obrazovanju. Istovremeno,
među brojnim pedagozima je ustaljena ...
Podsticanje motivacije učenika u nastavi likovne kulture / Encouraging student motivation in fine arts teaching
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
U radu se razmatra značaj i mogućnosti podsticanja motivacije učenika u nastavi likovne kulture.
Polazeći od specifičnosti ovog nastavnog predmeta i značaja likovne umetnosti za celokupan razvoj
učenika, ukazuje se na ...
Motivisanost nastavnika i vaspitača za horizontalno učenje / School and preschool teachers’ motivation for horizontal learning
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Poslednjih godina je sve više u fokusu istraživača socijalna dimenzija profesionalnog razvoja nastavnika
i vaspitača i sve češće se ističe važnost njihovog horizontalnog učenja. Suštinu ovog procesa, koji
se odvija kroz ...
Uloga motivacije u razvoju kreativnosti / Role of motivation in development of creativity
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Motivacija se pojavljuje kao bitan uslov za razvoj kreativnosti u naučnim teorijama kreativnosti, ali
rezultati ispitivanja o njenim efektima nisu jednoznačni. Kako bi se bolje razumeli uslovi za podsticanje
kreativnosti ...
Onlajn akciona istraživanja kao način motivisanja roditelja da ostvare kvalitetniju saradnju sa predškolskom ustanovom / Online action researches as mode of motivating parents to ensure better cooperation with preschool institutions
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
ovom radu smo nastojali da razmotrimo mogućnosti korišćenja akcionih istraživanja u predškolskim
ustanovama koja su organizovana putem digitalnih tehnologijakao vid podrške preispitivanju uslova
i motivacionog faktora ...