Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 17
Motivisanost učenika za učenje na času / Motivation of students to learn in class
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Motivisanost učenika za učenje tokom nastave izuzetno je važna za uspeh i kvalitet samog učenja.
Primenom različitih postupaka i specifičnom organizacijom nastavnog procesa direktno se podstiče
zainteresovanost učenika ...
Osnovne pretpostavke razvijanja motivacije za učenje / Basic assumptions of developing motivation for learning
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Kako motivacija nedvosmisleno utiče na ishode nastave i učenja, razmatranje mogućnosti razvijanja
motivacije u školi predstavlja ne samo važan teorijski i istraživački okvir, već je značajan i za sam
vaspitnoobrazovni ...
Povezanost podrške nastavnika, motivacije za školsko učenje i školskog angažovanja učenika srednjih stručnih škola i gimnazija / Relationship between teacher support, motivation to learn and school engagement among vocational and high school students
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Psihološka i pedagoška podrška nastavnika predstavljaju značajne činioce postignuća učenika i
uspešne tranzicije iz osnovne škole u srednju školu. Cilj istraživanja bio je da se ispita povezanost
školskog angažovanja, ...
Uspostavljanje prijateljstva u vrtiću: razvojne potrebe predškolske dece / Establishing friendship in kindergarten: development needs of preschool children
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Motivacija predškolskog deteta zasnovana je na praktičnim aktivnostima i socijalnim interakcijama.
Prijateljstvo zadovoljava detetovu potrebu za uspostavljanjem odnosa sa drugima na temelju
odanosti, privrženosti i ...
Veza između inteligencije, osnovnih osobina ličnosti i motivacionih verovanja u istraživanju zainteresovanosti učenika za stem školske predmete / Relationship between intelligence, basic personality traits and motivational beliefs in exploring student interest in stem school subjects
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Teorija vrednosti i očekivanja naširoko se koristi za objašnjenje različitih obrazovnih ishoda jer
razmatra uzajamni uticaj različitih grupa učeničkih karakteristika, psiholoških procesa i karakteristika
šireg socijalnog ...
Primena računara kao izbor učenika: potencijalna strategija za unapređivanje motivacije u nastavi engleskog jezika / Computer assisted learning as student’s choice: potential strategy to improve motivation in english language learning
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Na osnovu teorije o samodeterminaciji motivacija učenika se može unaprediti tako što bi se učenicima
dozvolio određeni nivo autonomije u odnosu na proces odlučivanja u nastavnoj praksi, tj. tako što bi
im se dozvolio ...
Onlajn akciona istraživanja kao način motivisanja roditelja da ostvare kvalitetniju saradnju sa predškolskom ustanovom / Online action researches as mode of motivating parents to ensure better cooperation with preschool institutions
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
ovom radu smo nastojali da razmotrimo mogućnosti korišćenja akcionih istraživanja u predškolskim
ustanovama koja su organizovana putem digitalnih tehnologijakao vid podrške preispitivanju uslova
i motivacionog faktora ...
Motivisanost nastavnika i vaspitača za horizontalno učenje / School and preschool teachers’ motivation for horizontal learning
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Poslednjih godina je sve više u fokusu istraživača socijalna dimenzija profesionalnog razvoja nastavnika
i vaspitača i sve češće se ističe važnost njihovog horizontalnog učenja. Suštinu ovog procesa, koji
se odvija kroz ...
Uloga motivacije u razvoju kreativnosti / Role of motivation in development of creativity
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Motivacija se pojavljuje kao bitan uslov za razvoj kreativnosti u naučnim teorijama kreativnosti, ali
rezultati ispitivanja o njenim efektima nisu jednoznačni. Kako bi se bolje razumeli uslovi za podsticanje
kreativnosti ...
Podsticanjе razvoja ličnosti učenika i vrednosti socijalne inkluzije: kompetencije i motivacija nastavnika / Encouraging student personality development and values of social inclusion: teacher competences and motivation
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Profesionalne kompetencije nastavnika predstavljaju ključni faktor u obezbeđivanju kvaliteta inkluzivne
vaspitnoobrazovne prakse i podrške razvoju ličnosti deteta na školskom uzrastu. Pojam kompetencija
definisan je u ...