IPIR - Repozitorijum Instituta za pedagoška istraživanja
Institut za pedagoška istraživanja
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Pregled zapisa
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Испитивање знања из екологије помоћу тестова

Thumbnail
2018
Ispitivanje_znanja_iz_ekologije_2018.pdf (520.6Kb)
Autori
Станишић, Јелена
Ostala autorstva
Ђерић, Ивана
Максић, Славица
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Последице еколошке кризе све чешће подсећају човечанство да природа има своја правила и принципе које не треба нарушавати. У нашој школи еколошка знања се стичу кроз различите наставне предмете, а циљ тако стечених знања односи се на развој еколошки позитивних ставова према животној средини и подстицање еколошки пожељног понашања. У овом раду приказани су тестови за ученике осмог разреда који могу да се примене за испитивање постигнућа ученика непосредно по завршетку учења одређених садржаја, као и за проверу трајности стечених знања после извесног времена. Тестови су осмишљени тако да се постигнућа ученика из области заштите животне средине операционализују кроз три когнитивна домена: репродукција наученог знања, разумевање усвојеног знања и примена стеченог знања. Уз овакве тестове наставници могу да примене и поједине скале ставова како би добили потпунију слику о томе да ли еколошка знања која ученици стичу у школи утичу на њихове ставове о заштити животне средине. У з...акључном делу изнет је предлог да се, поред успеха на тестовима, ученицима дају оцене и на основу учешћа у ваннаставним и ваншколским активностима везаним за заштиту животне средине.

Ključne reči:
основна школа / еколошко образовање / тестови / постигнућа / когнитивни домени / primary school / environmental education / tests / achievements / cognitive domains
Izvor:
Истраживања у школи, 2018, 199-228
Izdavač:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Finansiranje / projekti:
  • Od podsticanja inicijative, saradnje i stvaralaštva u obrazovanju do novih uloga i identiteta u društvu (RS-179034)
  • Unapređivanje kvaliteta i dostupnosti obrazovanja u procesima modernizacije Srbije (RS-47008)
Napomena:
  • Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 45

ISBN: 978-86-7447-139-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_458
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/458
Kolekcije
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
Institucija/grupa
IPI
TY  - CHAP
AU  - Станишић, Јелена
PY  - 2018
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/458
AB  - Последице еколошке кризе све чешће подсећају човечанство да природа има
своја правила и принципе које не треба нарушавати. У нашој школи еколошка
знања се стичу кроз различите наставне предмете, а циљ тако стечених знања
односи се на развој еколошки позитивних ставова према животној средини
и подстицање еколошки пожељног понашања. У овом раду приказани су
тестови за ученике осмог разреда који могу да се примене за испитивање
постигнућа ученика непосредно по завршетку учења одређених садржаја,
као и за проверу трајности стечених знања после извесног времена. Тестови
су осмишљени тако да се постигнућа ученика из области заштите животне
средине операционализују кроз три когнитивна домена: репродукција
наученог знања, разумевање усвојеног знања и примена стеченог знања. Уз
овакве тестове наставници могу да примене и поједине скале ставова како
би добили потпунију слику о томе да ли еколошка знања која ученици стичу
у школи утичу на њихове ставове о заштити животне средине. У закључном
делу изнет је предлог да се, поред успеха на тестовима, ученицима дају оцене и на основу учешћа у ваннаставним и ваншколским активностима везаним за заштиту животне средине.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Истраживања у школи
T1  - Испитивање знања из екологије помоћу тестова
EP  - 228
SP  - 199
ER  - 
@inbook{
author = "Станишић, Јелена",
year = "2018",
abstract = "Последице еколошке кризе све чешће подсећају човечанство да природа има
своја правила и принципе које не треба нарушавати. У нашој школи еколошка
знања се стичу кроз различите наставне предмете, а циљ тако стечених знања
односи се на развој еколошки позитивних ставова према животној средини
и подстицање еколошки пожељног понашања. У овом раду приказани су
тестови за ученике осмог разреда који могу да се примене за испитивање
постигнућа ученика непосредно по завршетку учења одређених садржаја,
као и за проверу трајности стечених знања после извесног времена. Тестови
су осмишљени тако да се постигнућа ученика из области заштите животне
средине операционализују кроз три когнитивна домена: репродукција
наученог знања, разумевање усвојеног знања и примена стеченог знања. Уз
овакве тестове наставници могу да примене и поједине скале ставова како
би добили потпунију слику о томе да ли еколошка знања која ученици стичу
у школи утичу на њихове ставове о заштити животне средине. У закључном
делу изнет је предлог да се, поред успеха на тестовима, ученицима дају оцене и на основу учешћа у ваннаставним и ваншколским активностима везаним за заштиту животне средине.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Истраживања у школи",
booktitle = "Испитивање знања из екологије помоћу тестова",
pages = "228-199"
}
Станишић, Ј.. (2018). Испитивање знања из екологије помоћу тестова. in Истраживања у школи
Београд : Институт за педагошка истраживања., 199-228.
Станишић Ј. Испитивање знања из екологије помоћу тестова. in Истраживања у школи. 2018;:199-228..
Станишић, Јелена, "Испитивање знања из екологије помоћу тестова" in Истраживања у школи (2018):199-228.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu IPIR | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumGrupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu IPIR | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB