IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Испитивање знања из екологије помоћу тестова

Thumbnail
2018
Ispitivanje_znanja_iz_ekologije_2018.pdf (520.6Kb)
Authors
Станишић, Јелена
Contributors
Ђерић, Ивана
Максић, Славица
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Последице еколошке кризе све чешће подсећају човечанство да природа има своја правила и принципе које не треба нарушавати. У нашој школи еколошка знања се стичу кроз различите наставне предмете, а циљ тако стечених знања односи се на развој еколошки позитивних ставова према животној средини и подстицање еколошки пожељног понашања. У овом раду приказани су тестови за ученике осмог разреда који могу да се примене за испитивање постигнућа ученика непосредно по завршетку учења одређених садржаја, као и за проверу трајности стечених знања после извесног времена. Тестови су осмишљени тако да се постигнућа ученика из области заштите животне средине операционализују кроз три когнитивна домена: репродукција наученог знања, разумевање усвојеног знања и примена стеченог знања. Уз овакве тестове наставници могу да примене и поједине скале ставова како би добили потпунију слику о томе да ли еколошка знања која ученици стичу у школи утичу на њихове ставове о заштити животне средине. У з...акључном делу изнет је предлог да се, поред успеха на тестовима, ученицима дају оцене и на основу учешћа у ваннаставним и ваншколским активностима везаним за заштиту животне средине.

Keywords:
основна школа / еколошко образовање / тестови / постигнућа / когнитивни домени / primary school / environmental education / tests / achievements / cognitive domains
Source:
Истраживања у школи, 2018, 199-228
Publisher:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
  • From encouraging initiative, cooperation and creativity in education to new roles and identities in society (RS-179034)
  • Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
Note:
  • Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 45

ISBN: 978-86-7447-139-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_458
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/458
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
Institution/Community
IPI
TY  - CHAP
AU  - Станишић, Јелена
PY  - 2018
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/458
AB  - Последице еколошке кризе све чешће подсећају човечанство да природа има
своја правила и принципе које не треба нарушавати. У нашој школи еколошка
знања се стичу кроз различите наставне предмете, а циљ тако стечених знања
односи се на развој еколошки позитивних ставова према животној средини
и подстицање еколошки пожељног понашања. У овом раду приказани су
тестови за ученике осмог разреда који могу да се примене за испитивање
постигнућа ученика непосредно по завршетку учења одређених садржаја,
као и за проверу трајности стечених знања после извесног времена. Тестови
су осмишљени тако да се постигнућа ученика из области заштите животне
средине операционализују кроз три когнитивна домена: репродукција
наученог знања, разумевање усвојеног знања и примена стеченог знања. Уз
овакве тестове наставници могу да примене и поједине скале ставова како
би добили потпунију слику о томе да ли еколошка знања која ученици стичу
у школи утичу на њихове ставове о заштити животне средине. У закључном
делу изнет је предлог да се, поред успеха на тестовима, ученицима дају оцене и на основу учешћа у ваннаставним и ваншколским активностима везаним за заштиту животне средине.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Истраживања у школи
T1  - Испитивање знања из екологије помоћу тестова
EP  - 228
SP  - 199
ER  - 
@inbook{
author = "Станишић, Јелена",
year = "2018",
abstract = "Последице еколошке кризе све чешће подсећају човечанство да природа има
своја правила и принципе које не треба нарушавати. У нашој школи еколошка
знања се стичу кроз различите наставне предмете, а циљ тако стечених знања
односи се на развој еколошки позитивних ставова према животној средини
и подстицање еколошки пожељног понашања. У овом раду приказани су
тестови за ученике осмог разреда који могу да се примене за испитивање
постигнућа ученика непосредно по завршетку учења одређених садржаја,
као и за проверу трајности стечених знања после извесног времена. Тестови
су осмишљени тако да се постигнућа ученика из области заштите животне
средине операционализују кроз три когнитивна домена: репродукција
наученог знања, разумевање усвојеног знања и примена стеченог знања. Уз
овакве тестове наставници могу да примене и поједине скале ставова како
би добили потпунију слику о томе да ли еколошка знања која ученици стичу
у школи утичу на њихове ставове о заштити животне средине. У закључном
делу изнет је предлог да се, поред успеха на тестовима, ученицима дају оцене и на основу учешћа у ваннаставним и ваншколским активностима везаним за заштиту животне средине.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Истраживања у школи",
booktitle = "Испитивање знања из екологије помоћу тестова",
pages = "228-199"
}
Станишић, Ј.. (2018). Испитивање знања из екологије помоћу тестова. in Истраживања у школи
Београд : Институт за педагошка истраживања., 199-228.
Станишић Ј. Испитивање знања из екологије помоћу тестова. in Истраживања у школи. 2018;:199-228..
Станишић, Јелена, "Испитивање знања из екологије помоћу тестова" in Истраживања у школи (2018):199-228.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB