dc.contributor | Džinović, Vladimir | |
dc.contributor | Nikitović, Tijana | |
dc.creator | Mićić, Katarina | |
dc.creator | Vračar, Selena | |
dc.creator | Jokić Zorkić, Tijana | |
dc.date.accessioned | 2021-05-13T09:24:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-13T09:24:28Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-154-8 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/435 | |
dc.description.abstract | Pored potrebe da se javne politike temelje na relevantnim i pouzdanim podacima
(OECD, 2007) ključno pitanje je na koji način se obezbeđuje da se kroz ove podatke čuje glas
onih za čiju dobrobit se javne politike donose (Hoppe, 2011). Zahtev za participativnošću
u donošenju, evaluiranju i reformulisanju obrazovnih politika, posebno je izražen zbog
ostvarivanja pravednosti i inkluzivnosti kao globalno prioritetnih obrazovnopolitičkih ciljeva
(European Comission, 2006; UNESCO; 2010). No, osigurati da se čuju glasovi marginalizovane
grupe predstavlja izazov, a osigurati da dospeju na radar obrazovnih politika - još veći. Pored
negativnog stava koji dovodi do isključivanja, segregacije i ignorisanja, posebno u slučaju
Roma (Brown et al., 2015), migranata (Bartlett, 2015; Kovacs Cerovic, 2021), ali i drugih
marginalizovanih grupa, deo problema predstavlja i metodologija prikupljanja podataka i
organizovanja participacije.
U ovom radu ćemo predstaviti multižanrovsku analizu narativa (MŽAN) (Daiute, 2013;
Daiute & Kovacs Cerovic, 2017) kao metodologiju koja je posebno prilagođena dolaženju do i
analiziranju mišljenja marginalizovanih grupa, ilustrujući je kroz prikaz glavnih nalaza tri studije
u kojima smo je upotrebile. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Beograd : Institut za pedagoška istraživanja | sr |
dc.publisher | Beograd : Institut za psihologiju | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika | sr |
dc.subject | multižanrovska analiza narativa | sr |
dc.subject | obrazovne politike | sr |
dc.subject | pravednost | sr |
dc.subject | multiperspektivnost | sr |
dc.title | Multižanrovska analiza narativa u cilju unapređenja obrazovnih politika | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 105 | |
dc.citation.spage | 101 | |
dc.description.other | XXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“ | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1072/Multizanrovska_analiza_2021.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_435 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |