Приказ основних података о документу

dc.contributorDžinović, Vladimir
dc.contributorNikitović, Tijana
dc.creatorMaksimović, Đurđa
dc.creatorSekulović, Milica
dc.date.accessioned2021-05-11T09:44:34Z
dc.date.available2021-05-11T09:44:34Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-7447-154-8
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/425
dc.description.abstractCilj ovog rada je da kroz primer analize vizuelnih prikaza u udžbenicima istorije koji pripadaju kontekstu međuratne Jugoslavije, ukažemo na važnost znanja koja nastaju na preseku različitih disciplina, istorije i pedagogije. U radu ćemo ukratko razmotriti problem analize kroz discipline i kontekste kao i na nivou sukoba između javne i primenjene istorije (eng. public and applied history). Pored toga, predstavljamo kombinaciju istraživačkog pristupa Kire Mahamud (Kira Mahamud, 2014) i Janka i Nekta (Janko & Knecht, 2013) koji nude istraživaču mogućnost prelaska uskih disciplinarnih granica prilikom analize vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti. U zaključku ukratko predstavljamo primer istorijsko-pedagoške analize vizuelnih prikaza u udžbeniku istorije u međuratnoj Jugoslaviji. Reč je o primeru analize rada Ivana Meštrovića na korici udžbenika za istoriju Jugoslovena iz 1939. godine. Hronoški period koji smo uzeli za svoje istraživanje karakteriše etablirana ideologija integralnog Jugoslovenstva, što predstavlja kriterijum za izbor udžbenika koje smo analizirali.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Institut za pedagoška istraživanjasr
dc.publisherBeograd : Institut za psihologijusr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceKvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlikasr
dc.subjectistorija pedagogijesr
dc.subjectvizuelni prikazisr
dc.subjectanaliza udžbenikasr
dc.subjectkvalitativna istraživanjasr
dc.titleAnaliza vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti: primer iz oblasti istorije pedagogijesr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage61
dc.citation.spage58
dc.description.otherXXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1048/Analiza_vizuelnih_prikaza_2021.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_425
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу