Analiza vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti: primer iz oblasti istorije pedagogije
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Cilj ovog rada je da kroz primer analize vizuelnih prikaza u udžbenicima istorije koji pripadaju
kontekstu međuratne Jugoslavije, ukažemo na važnost znanja koja nastaju na preseku
različitih disciplina, istorije i pedagogije. U radu ćemo ukratko razmotriti problem analize kroz
discipline i kontekste kao i na nivou sukoba između javne i primenjene istorije (eng. public and
applied history). Pored toga, predstavljamo kombinaciju istraživačkog pristupa Kire Mahamud
(Kira Mahamud, 2014) i Janka i Nekta (Janko & Knecht, 2013) koji nude istraživaču mogućnost
prelaska uskih disciplinarnih granica prilikom analize vizuelnih prikaza u udžbenicima iz
prošlosti. U zaključku ukratko predstavljamo primer istorijsko-pedagoške analize vizuelnih
prikaza u udžbeniku istorije u međuratnoj Jugoslaviji. Reč je o primeru analize rada Ivana
Meštrovića na korici udžbenika za istoriju Jugoslovena iz 1939. godine. Hronoški period koji
smo uzeli za svoje istraživanje karakteriše etablirana ideologija ...integralnog Jugoslovenstva,
što predstavlja kriterijum za izbor udžbenika koje smo analizirali.
Кључне речи:
istorija pedagogije / vizuelni prikazi / analiza udžbenika / kvalitativna istraživanjaИзвор:
Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika, 2021, 58-61Издавач:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
- Beograd : Institut za psihologiju
Финансирање / пројекти:
Напомена:
- XXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“
Институција/група
IPITY - CONF AU - Maksimović, Đurđa AU - Sekulović, Milica PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/425 AB - Cilj ovog rada je da kroz primer analize vizuelnih prikaza u udžbenicima istorije koji pripadaju kontekstu međuratne Jugoslavije, ukažemo na važnost znanja koja nastaju na preseku različitih disciplina, istorije i pedagogije. U radu ćemo ukratko razmotriti problem analize kroz discipline i kontekste kao i na nivou sukoba između javne i primenjene istorije (eng. public and applied history). Pored toga, predstavljamo kombinaciju istraživačkog pristupa Kire Mahamud (Kira Mahamud, 2014) i Janka i Nekta (Janko & Knecht, 2013) koji nude istraživaču mogućnost prelaska uskih disciplinarnih granica prilikom analize vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti. U zaključku ukratko predstavljamo primer istorijsko-pedagoške analize vizuelnih prikaza u udžbeniku istorije u međuratnoj Jugoslaviji. Reč je o primeru analize rada Ivana Meštrovića na korici udžbenika za istoriju Jugoslovena iz 1939. godine. Hronoški period koji smo uzeli za svoje istraživanje karakteriše etablirana ideologija integralnog Jugoslovenstva, što predstavlja kriterijum za izbor udžbenika koje smo analizirali. PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja PB - Beograd : Institut za psihologiju C3 - Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika T1 - Analiza vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti: primer iz oblasti istorije pedagogije EP - 61 SP - 58 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_425 ER -
@conference{ author = "Maksimović, Đurđa and Sekulović, Milica", year = "2021", abstract = "Cilj ovog rada je da kroz primer analize vizuelnih prikaza u udžbenicima istorije koji pripadaju kontekstu međuratne Jugoslavije, ukažemo na važnost znanja koja nastaju na preseku različitih disciplina, istorije i pedagogije. U radu ćemo ukratko razmotriti problem analize kroz discipline i kontekste kao i na nivou sukoba između javne i primenjene istorije (eng. public and applied history). Pored toga, predstavljamo kombinaciju istraživačkog pristupa Kire Mahamud (Kira Mahamud, 2014) i Janka i Nekta (Janko & Knecht, 2013) koji nude istraživaču mogućnost prelaska uskih disciplinarnih granica prilikom analize vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti. U zaključku ukratko predstavljamo primer istorijsko-pedagoške analize vizuelnih prikaza u udžbeniku istorije u međuratnoj Jugoslaviji. Reč je o primeru analize rada Ivana Meštrovića na korici udžbenika za istoriju Jugoslovena iz 1939. godine. Hronoški period koji smo uzeli za svoje istraživanje karakteriše etablirana ideologija integralnog Jugoslovenstva, što predstavlja kriterijum za izbor udžbenika koje smo analizirali.", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, Beograd : Institut za psihologiju", journal = "Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika", title = "Analiza vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti: primer iz oblasti istorije pedagogije", pages = "61-58", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_425" }
Maksimović, Đ.,& Sekulović, M.. (2021). Analiza vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti: primer iz oblasti istorije pedagogije. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 58-61. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_425
Maksimović Đ, Sekulović M. Analiza vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti: primer iz oblasti istorije pedagogije. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika. 2021;:58-61. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_425 .
Maksimović, Đurđa, Sekulović, Milica, "Analiza vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti: primer iz oblasti istorije pedagogije" in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika (2021):58-61, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_425 .