Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 29
Gradovi koji uče kao prostor za interdisciplinarna istraživanja i saradnju u univerzitetskoj nastavi
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Koncept Gradova koji uče („Learning cities“) evoluira od 70-tih godina XX veka
i podrške OECD–a inicijativi „Educating cities“, preko aktivnosti podržanih od međunarodnih
tela za promociju celoživotnog učenja, ugrađivanja ...
Promišljanje prostora kao osnova za transdiciplinarno istraživanje digitalnog obrazovanja
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Kao mnogi aspekti života, obrazovanje je naglo i značajno promenjeno u krizi izazvanoj
pandemijom Kovid-19 zaraze tokom 2020. godine. Ovaj rad je inspirisan idejom da se istraži
iskustvo studiranja tokom vanrednog stanja ...
Model agonističkog selfa: oblici razvoja i promene
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Predmet ovog rada su oblici razvoja i promene agonistički koncipiranog selfa (Gutvajn
i Džinović, 2019; Džinović, 2020), koji se oslanja na polifono, fukoovsko i konstruktivističko
stanovište. Ovaj model se delimično ...
Iskustva učenika IV razreda osnovne škole sa digitalnim i klasičnim testovima znanja
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Upotreba digitalnih materijala u obrazovanju i njihovo poređenje sa tradicionalnim
su predmet brojnih istraživanja (Daniel & Woody, 2013; Van Horne et al., 2016; Woody et al.,
2010). Ivić (2019) ističe da još nema dovoljno ...
Identitet i iskustava transrodnih osoba u srbiji u periodu detinjstva – interpretativna fenomenološka analiza
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Fenomen transrodnosti, određen kao različitost između pripisanog pola
i rodnog identiteta osobe, zadobija sve veću pažnju naučne i opšte javnosti. U prethodnoj
deceniji dolazi do značajnog zaokreta u pristupu, gde ...
Podrška putem društvenih mreža iz perspektive osoba oštećenog sluha
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Prema podacima Saveza gluvih i nagluvih Srbije, 1% stanovništva naše zemlje
čine osobe koje su u potpunosti ili delimično bez sluha (Žižić i Jaslar, 2014). Reč je o heterogenoj
populaciji, kako se i sam nedostatak sluha ...
Analiza vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti: primer iz oblasti istorije pedagogije
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Cilj ovog rada je da kroz primer analize vizuelnih prikaza u udžbenicima istorije koji pripadaju
kontekstu međuratne Jugoslavije, ukažemo na važnost znanja koja nastaju na preseku
različitih disciplina, istorije i ...
Stručni saradnici škola o dobrobiti adolescenata na hraniteljskom smeštaju
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Koncept dobrobiti, dobrostanja ili blagostanja (engl. well-being) upućuje na pozitivne
karakteristike i optimalno funkcionisanje pojedinca tokom čitavog životnog ciklusa, a posebno
je pogodn kao teorijski okvir za ...
Uključenost oca u rutine i rituale uspavljivanja dece - iz ugla majke
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Uloga oca u detetovom razvoju je bila dugo zanemarivana sve dok se u
istraživanju majčinstva nije primetila važnost uticaja oca na dete. Novija istraživanja (Barker,
2008; Gauthier et al., 2004; Zhao, 2018) pokazuju da ...
Školski volonterski program i građanstvo Održivosti - studija slučaja inovativne odgojnoobrazovne intervencije
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Usvajanjem Agende 2030 i njezinih 17 ciljeva održivog razvoja, obrazovanje je, osim
kao jedan od ciljeva, prepoznato i kao neizostavan mehanizam postizanja preostalih. U
tom kontekstu, odgoj i obrazovanje građana održivosti ...