IPIR: Recent submissions
Приказ резултата 81-100 од 1079
-
School engagement of high school students : Gender and age differences
(Beograd : Filozofski fakultet, 2023) -
Student engagement and prosocial behavior in high school students
(Novi Sad : Filozofski fakultet, 2023) -
ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености / PIRLS 2021 – nacionalni izveštaj o rezultatima istraživanja čitalačke pismenosti
(Београд : Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, 2023) -
Предиктори еколошке свести ученика основних школа у Србији / Predictors of environmental awareness among primary school students in Serbia
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023) -
Подршкa учењу током првог таласа пандемије COVID-19 – перспектива средњошколаца / Scaffolding the learning during the first wave of the COVID-19 pandemic - secondary school students’ perspective
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023) -
Сарадњом до бољег решења, а вежбом до успешне сарадње: PEER тренинг за подстицање вештина колаборативног решавања проблема у средњошколској популацији / Saradnjom do boljeg rešenja, a vežbom do uspešne saradnje: PEER trening za podsticanje veština kolaborativnog rešavanja problema u srednjoškolskoj populaciji
(Београд : Друштво психолога Србије, 2023) -
Улога црта личности и емоционалне интелигенције у предикцији академског стреса код студената / The role of personality traits and emotional intelligence in predicting academic stress among university students
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023) -
Капацитет ментализације код адолесцената: допринос васпитних стилова родитеља / Capacity for mentalization in adolescents: The contribution of parenting styles
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023) -
Academic emotions and procrastination in adolescents: can emotional intelligence buffer effects of negative emotions in school?
(Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2023) -
Cooperative learning and promoting equity in education
(Belgrade : Institute for Educational Research, 2023) -
What differentiates productive from unproductive adolescent groups engaged in collaborative problem-solving: A qualitative systematic review
(Finland : University of Turku, 2023) -
Review of the scientific monograph PEER ACCEPTANCE IN INCLUSIVE EDUCATION
(Stip, Republic of Macedonia: “Goce Delcev” University, Faculty of Educational Sciences, 2023) -
Learning Through Defense and Defiance – Environmental Protests in Serbia as a Sign of Hope and a Source of Inspiration
(Belgrade : Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, 2023) -
Through an atmosphere of fairness to safer schools
(Belgrade : Institute for Educational Research, 2023) -
Алати за онлајн учење као средства за извођење наставе током пандемије / Online learning tools as a means of teaching during a pandemic
(Лепосавић : Учитељски факултет у Призрену, 2022) -
How are parental practices and attitudes towards corporal punishment related to child academic, developmental, or psychological–emotional dysfunctioning?
(European Child & Adolescent PsychiatryEuropean Child & Adolescent PsychiatryEur Child Adolesc Psychiatry, 2022) -
A Person-Centered Perspective on Future Preschool and Class Teachers’ Values in Terms of the Schwartz Refined Value Theory
(Beograd : Filozofski fakultet, 2022) -
The state matriculation exam in the Republic of Serbia: the high school teachers’ perspective
(Belgrade : Institute for Educational Research, 2022) -
Structuring lessons or structuring knowledge – what does it tell us about the teaching practice?
(Belgrade : Institute for Educational Research, 2022)