ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености
PIRLS 2021 – nacionalni izveštaj o rezultatima istraživanja čitalačke pismenosti
2023
Преузимање 🢃
Аутори
Ранђеловић, БраниславЂукић, Данијела
Каралић, Елизабета
Чапрић, Гордана
Радуловић, Младен
Остала ауторства
Ранђеловић, БраниславИзвештај (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Читалачка писменост је једна од најзначајнијих компетенција које ученици стичу
током свог образовног процеса. Читалачка компетенција уз разумевање
прочитаног, као једна од најзначајнијих вештина, чини темељ за усвајање нових
знања током образовања и касније током целог живота.
Вештина читања је једно од утемељења интелектуалног развоја сваког појединца,
са једне стране, док са друге стране можемо слободно рећи да на читалачкој
писмености сваког појединца заправо почива успех друштва у целини како у
његовом социјалном, друштвеном тако и у економском и политичком смислу.
Процена и добро познавање нивоа читалачких компетенција ученика као и
фактора који подстичу њихов развој значајни су приликом доношења одлука,
креирања образовних политика и правовремено постављање циљева у
образовању који доприносе подизању квалитета наставе и учења у овом домену,
али и у свим другим доменима, јер како смо раније навели, читање је у основи
прикупљања информација и, коначно, учења.
Носилац ...истраживања ПИРЛС 2021 у Републици Србији био је Завод за
вредновање квалитета образовања и васпитања (у даљем тексту Завод) уз
подршку Владе Републике Србије и Министарства просвете, а у сарадњи са
Институтом за педагошка истраживања из Београда. Истраживање ПИРЛС 2021
је спроведено у 169 изабраних основних школа, са укупно 256 узоркованих
одељења на укупном узорку од 4.699 ученика.
Čitalačka pismenost je jedna od najznačajnijih kompetencija koje učenici stiču
tokom svog obrazovnog procesa. Čitalačka kompetencija uz razumevanje
pročitanog, kao jedna od najznačajnijih veština, čini temelj za usvajanje novih
znanja tokom obrazovanja i kasnije tokom celog života.
Veština čitanja je jedno od utemeljenja intelektualnog razvoja svakog pojedinca,
sa jedne strane, dok sa druge strane možemo slobodno reći da na čitalačkoj
pismenosti svakog pojedinca zapravo počiva uspeh društva u celini kako u
njegovom socijalnom, društvenom tako i u ekonomskom i političkom smislu.
Procena i dobro poznavanje nivoa čitalačkih kompetencija učenika kao i
faktora koji podstiču njihov razvoj značajni su prilikom donošenja odluka,
kreiranja obrazovnih politika i pravovremeno postavljanje ciljeva u
obrazovanju koji doprinose podizanju kvaliteta nastave i učenja u ovom domenu,
ali i u svim drugim domenima, jer kako smo ranije naveli, čitanje je u osnovi
prikupljanja informacija i, kon...ačno, učenja.
Nosilac istraživanja PIRLS 2021 u Republici Srbiji bio je Zavod za
vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja (u daljem tekstu Zavod) uz
podršku Vlade Republike Srbije i Ministarstva prosvete, a u saradnji sa
Institutom za pedagoška istraživanja iz Beograda. Istraživanje PIRLS 2021
je sprovedeno u 169 izabranih osnovnih škola, sa ukupno 256 uzorkovanih
odeljenja na ukupnom uzorku od 4.699 učenika.
Кључне речи:
читалачка писменост / ученици / вештине читања / ПИРЛС 2021 / čitalačka pismenost / učenici / veštine čitanja / PIRLS 2021 / reading literacy / reading skills / studentsИзвор:
2023, 1-161Издавач:
- Београд : Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања
Финансирање / пројекти:
- Припрема и издавање ове публикације подржане су средствима Министарства просвете Републике Србије и ИПА пројекта РЕДИС2030
Институција/група
IPITY - RPRT AU - Ранђеловић, Бранислав AU - Ђукић, Данијела AU - Каралић, Елизабета AU - Чапрић, Гордана AU - Радуловић, Младен PY - 2023 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/945 AB - Читалачка писменост је једна од најзначајнијих компетенција које ученици стичу током свог образовног процеса. Читалачка компетенција уз разумевање прочитаног, као једна од најзначајнијих вештина, чини темељ за усвајање нових знања током образовања и касније током целог живота. Вештина читања је једно од утемељења интелектуалног развоја сваког појединца, са једне стране, док са друге стране можемо слободно рећи да на читалачкој писмености сваког појединца заправо почива успех друштва у целини како у његовом социјалном, друштвеном тако и у економском и политичком смислу. Процена и добро познавање нивоа читалачких компетенција ученика као и фактора који подстичу њихов развој значајни су приликом доношења одлука, креирања образовних политика и правовремено постављање циљева у образовању који доприносе подизању квалитета наставе и учења у овом домену, али и у свим другим доменима, јер како смо раније навели, читање је у основи прикупљања информација и, коначно, учења. Носилац истраживања ПИРЛС 2021 у Републици Србији био је Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања (у даљем тексту Завод) уз подршку Владе Републике Србије и Министарства просвете, а у сарадњи са Институтом за педагошка истраживања из Београда. Истраживање ПИРЛС 2021 је спроведено у 169 изабраних основних школа, са укупно 256 узоркованих одељења на укупном узорку од 4.699 ученика. AB - Čitalačka pismenost je jedna od najznačajnijih kompetencija koje učenici stiču tokom svog obrazovnog procesa. Čitalačka kompetencija uz razumevanje pročitanog, kao jedna od najznačajnijih veština, čini temelj za usvajanje novih znanja tokom obrazovanja i kasnije tokom celog života. Veština čitanja je jedno od utemeljenja intelektualnog razvoja svakog pojedinca, sa jedne strane, dok sa druge strane možemo slobodno reći da na čitalačkoj pismenosti svakog pojedinca zapravo počiva uspeh društva u celini kako u njegovom socijalnom, društvenom tako i u ekonomskom i političkom smislu. Procena i dobro poznavanje nivoa čitalačkih kompetencija učenika kao i faktora koji podstiču njihov razvoj značajni su prilikom donošenja odluka, kreiranja obrazovnih politika i pravovremeno postavljanje ciljeva u obrazovanju koji doprinose podizanju kvaliteta nastave i učenja u ovom domenu, ali i u svim drugim domenima, jer kako smo ranije naveli, čitanje je u osnovi prikupljanja informacija i, konačno, učenja. Nosilac istraživanja PIRLS 2021 u Republici Srbiji bio je Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja (u daljem tekstu Zavod) uz podršku Vlade Republike Srbije i Ministarstva prosvete, a u saradnji sa Institutom za pedagoška istraživanja iz Beograda. Istraživanje PIRLS 2021 je sprovedeno u 169 izabranih osnovnih škola, sa ukupno 256 uzorkovanih odeljenja na ukupnom uzorku od 4.699 učenika. PB - Београд : Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања T1 - ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености T1 - PIRLS 2021 – nacionalni izveštaj o rezultatima istraživanja čitalačke pismenosti EP - 161 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_945 ER -
@techreport{ author = "Ранђеловић, Бранислав and Ђукић, Данијела and Каралић, Елизабета and Чапрић, Гордана and Радуловић, Младен", year = "2023", abstract = "Читалачка писменост је једна од најзначајнијих компетенција које ученици стичу током свог образовног процеса. Читалачка компетенција уз разумевање прочитаног, као једна од најзначајнијих вештина, чини темељ за усвајање нових знања током образовања и касније током целог живота. Вештина читања је једно од утемељења интелектуалног развоја сваког појединца, са једне стране, док са друге стране можемо слободно рећи да на читалачкој писмености сваког појединца заправо почива успех друштва у целини како у његовом социјалном, друштвеном тако и у економском и политичком смислу. Процена и добро познавање нивоа читалачких компетенција ученика као и фактора који подстичу њихов развој значајни су приликом доношења одлука, креирања образовних политика и правовремено постављање циљева у образовању који доприносе подизању квалитета наставе и учења у овом домену, али и у свим другим доменима, јер како смо раније навели, читање је у основи прикупљања информација и, коначно, учења. Носилац истраживања ПИРЛС 2021 у Републици Србији био је Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања (у даљем тексту Завод) уз подршку Владе Републике Србије и Министарства просвете, а у сарадњи са Институтом за педагошка истраживања из Београда. Истраживање ПИРЛС 2021 је спроведено у 169 изабраних основних школа, са укупно 256 узоркованих одељења на укупном узорку од 4.699 ученика., Čitalačka pismenost je jedna od najznačajnijih kompetencija koje učenici stiču tokom svog obrazovnog procesa. Čitalačka kompetencija uz razumevanje pročitanog, kao jedna od najznačajnijih veština, čini temelj za usvajanje novih znanja tokom obrazovanja i kasnije tokom celog života. Veština čitanja je jedno od utemeljenja intelektualnog razvoja svakog pojedinca, sa jedne strane, dok sa druge strane možemo slobodno reći da na čitalačkoj pismenosti svakog pojedinca zapravo počiva uspeh društva u celini kako u njegovom socijalnom, društvenom tako i u ekonomskom i političkom smislu. Procena i dobro poznavanje nivoa čitalačkih kompetencija učenika kao i faktora koji podstiču njihov razvoj značajni su prilikom donošenja odluka, kreiranja obrazovnih politika i pravovremeno postavljanje ciljeva u obrazovanju koji doprinose podizanju kvaliteta nastave i učenja u ovom domenu, ali i u svim drugim domenima, jer kako smo ranije naveli, čitanje je u osnovi prikupljanja informacija i, konačno, učenja. Nosilac istraživanja PIRLS 2021 u Republici Srbiji bio je Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja (u daljem tekstu Zavod) uz podršku Vlade Republike Srbije i Ministarstva prosvete, a u saradnji sa Institutom za pedagoška istraživanja iz Beograda. Istraživanje PIRLS 2021 je sprovedeno u 169 izabranih osnovnih škola, sa ukupno 256 uzorkovanih odeljenja na ukupnom uzorku od 4.699 učenika.", publisher = "Београд : Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања", title = "ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености, PIRLS 2021 – nacionalni izveštaj o rezultatima istraživanja čitalačke pismenosti", pages = "161-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_945" }
Ранђеловић, Б., Ђукић, Д., Каралић, Е., Чапрић, Г.,& Радуловић, М.. (2023). ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености. Београд : Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања., 1-161. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_945
Ранђеловић Б, Ђукић Д, Каралић Е, Чапрић Г, Радуловић М. ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености. 2023;:1-161. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_945 .
Ранђеловић, Бранислав, Ђукић, Данијела, Каралић, Елизабета, Чапрић, Гордана, Радуловић, Младен, "ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености" (2023):1-161, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_945 .