Search
Now showing items 1-10 of 18
Kако млади у Србији перципирају свој будући друштвени положај / Kako mladi u Srbiji percipiraju svoj budući društveni položaj
(Београд : Филозофски факултет - Институт за социолошка истраживања, 2017)
Имајући на уму несигурну економску ситуацију, карактеристике
флексибилног тржишта рада и неусклађености тржишта рада и сис-
тема образовања у савременим друштвима, те повећања друштвених
неједнакости и смањења друштвене ...
Уџбеник из угла ученика основне школе
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2017)
значајан број истраживања посвећен анализи садржаја уџбеника, као и да је
мањи број истраживања усмерен на проучавање начина на које наставници и
ученици користе уџбеник у свакодневној васпитнообразовној пракси. Полазећи
од ...
Језичка култура у уџбеничкој литератури за средњу школу
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2017)
Језичка култура се као посебна дисциплина бави питањима ефикасности
и квалитета комуникације и представља базу језичке политике и језичког
васпитања. Може се рећи да је језичка култура исто што и писменост у најширем
смислу ...
Квалитет наставе и постигнућа ученика у истраживању TIMSS 2015
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2017)
У овом раду анализирани су налази добијени у оквиру истраживања TIMSS 2015 који се односе
на професионалне карактеристике наставника и њихове праксе у раду са ученицима четвртог
разреда у настави математике и природних ...
Заступљеност ученика из осетљивих група у уџбеничким илустрацијама
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2017)
Последњу деценију мењања нашег образовног система обележио је развој
инклузивног образовања, којем се, као приоритетној области, поклањала
значајна стручна, научна и медијска пажња. Поред великог броја истраживања
која ...
Уџбеник у настави српског језика: перспектива ученика основне и средње школе
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2017)
Кроз процес образовања одвија се својеврстан вид развоја деце као резултат
интеракције њихових развојних карактеристика и особености система знања
који ученици стичу посредством уџбеника као основне школске књиге. ...
Повезаност културнoг кaпизaлa и прeмљeнoсти шкoлe са пoстигнућeм учeникa
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2017)
У раду се полази од схватања да су школски успех, образовне аспирације и животне шансе ученика
условљене културним капиталом породице, као и од става да опремљеност школе представља
значајан фактор постигнућа, посебно у ...
TIMSS 2011 – TIMSS 2015: Чиме се може објаснити напредак у постигнућу ученика?
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2017)
Постигнуће које су ученици четвртог разреда основне школе из Србије остварили у два циклуса
TIMSS истраживања (2011 и 2015) можемо сматрати задовољавајућим. У оба циклуса постигнуће
је било значајно изнад просека TIMSS ...
Улога буквара у развоју читалачких способности: аспект разумевања прочитаног
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2017)
Савремени концепт развоја писмености подразумева усвајање друштвено
и контекстуално утемељених знања, вештина и способности неопходних за
успешно кодирање и декодирање значења и преношење порука, али и успешну
комуникацију ...
Thematic Working Group 5: Formative assessment supported by technology.
(Rethinking learning in a digital age, 2017)
The future of assessment faces major challenges including the use of IT to facilitate
formative assessment that is important for improving learners’ development, motivation
and engagement in learning. In many countries, ...