Претраживање
Приказ резултата 1-8 од 8
Повезаност самопоуздања и постигнућа: перспектива учитеља
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023)
Академско самопоуздање, као кључни концепт у теоријама мотивације
и учења, испитује се као очекивани образовни исход и као корелат
постигнућа и других некогнитивних варијабли. Бројна истраживања указују
на везу академског ...
Тестирање разумевања прочитаног у дигиталном окружењу (digitalpirls 2021): поглед у будућност за Србију
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023)
Дигитални текстови се описују као текстови који поред приказаних речи
и реченица на екрану садрже и низ хипертекстуалних ознака, као што су
хиперлинкови ка другим дигиталним документима и специфичне функције
за претрагу ...
Мотивисаност ученика да читају и осећај припадности школи
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023)
научној литератури постоје различита схватања која се тичу мотивације
у области читања. У овом раду мотивисаност ученика да читају односи се
на унутрашњу мотивацију ученика за читање, односно на ангажовање у
читању ради ...
Социјални статус као предиктор читалачке писмености ученика у Србији
(PIRLS 2021: резултати и импликације, 2023)
Поред увида у степен развијености читалачке писмености ученика у
Србији, односно степена на коме образовни систем успева да развије ове
компетенције, студија PIRLS омогућава и да анализирамо праведност самог
образовног ...
Односи мотивације и селф-концепта са постигнућем ученика у читању
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023)
Различити чиниоци доприносе развоју читалачке писмености, укључујући
мотивацију и самоопажање компетенција за читање. Приликом истраживања
различитих аспеката мотивације за читање, установљено је да читалачки
селф-концепт ...
Како образовна очекивања родитеља утичу на самопоуздање ученика и њихову мотивацију да читају
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023)
У педагошкој литератури указано је на допринос породице за остваривање
позитивних исхода у образовању деце. У домену читања препознат је значај
образовних очекивања родитеља и њихове подршке у раном учењу за
обликовање ...
Карактеристике кућног окружења и развој читалачких компетенција: кластер анализа података из студије PIRLS 2021
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023)
У овом истраживању испитујемо потецијалне разлике између различитих
група ученика када су у питању ресурси у кућном окружењу, као и праксе и
ставови њихових родитеља које се односе на подршку развоју читалачких
компетенција. ...
Повезаност стручног усавршавања учитеља са применом индивидуалног приступа у настави читања
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023)
Примена индивидуалног приступа у настави темељи се на уважавању
интересовања, потреба и могућности ученика и представља важно
обележје савремене организације наставе. Стварање услова за оптимални
развој ученика у складу ...