Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 11
Језичке карактеристике одговора ученика у области природних наука: TIMSS 2019 у Србији
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
У савременом друштву адекватан ниво језичке (језичка и комуникативна
компетенција), математичке, научне и читалачке писмености представља
нужан услов да сваки појединац активно учествује у друштву и преузме
сопствену ...
Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Анализирајући литературу може се уочити да постоји релативно мали
број истраживања у којима је испитивана повезаност различитих аспеката
школске климе и мотивације ученика за учење, посебно када се проучава
мотивација ...
Повезаност стручног усавршавања учитеља са постигнућем ученика у области математике
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Несумњив је значај стручног усавршавања учитеља за академско постигнуће
ученика. С тим у вези, циљ овог рада био је да се испита повезаност стручног
усавршавања учитеља у различитим областима њиховог рада са постигнућем
ученика ...
Шта можемо да научимо из студије TIMSS 2019?
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Јачање друштвене свести о кључној улози људског капитала и образовања у
економској конкурентности земље допринело је да промовисање резултата
свеобухватних међународних процена постане важан догађај у просветној,
стручној ...
Trends in mathematics achievemnet in the 4th grade of primary schoool : TIMSS 2019 in Serbia
(Beograd : Laboratorija za eksperimentalnu psihologijuBeograd : Filozofski fakultet, 2021)
Monitoring of changes in students achievement is important in a twofold way: it represents
one of the main indicators of impact of current educational policies, at the same time
providing information of further steps ...
Komparativna analiza uticaja kulturnog kapitala na postignuće učenika: Srbija, region i Zapadna Evropa
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2021)
U ovom poglavlju ispituje se uticaj kulturnog kapitala, kao jednog od vidova kapitala koji
definišu društveni položaj pojedinca, na postignuće učenika na TIMSS testu iz matematike
i prirodnih nauka. Na ovaj način se ...
Мотивациони профили и постигнуће ученика у математици и природним наукама: TIMSS 2019 / Motivacioni profili i postignuće učenika u matematici i prirodnim naukama
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Мотивација ученика за учење и начин на који опажају сопствене компетенције
сматрају се важним конструктима за постигнуће ученика у настави и
представљају предуслов за целоживотно учење. У овом раду приказани су
резултати ...
Motivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2021)
Učenje i motivacija za učenje u nastavi podrazumevaju interakciju različitih personalnih
činilaca, ponašanja i karakteristika sredine (Bandura, 1986; Pintrich & Schunk, 2002).
Efikasno učenje ne zavisi samo od metoda i ...
Утицај образовних аспирација родитеља на самопоуздање и мотивацију ученика у области математике и природних наука
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
У овом раду је проучаван однос између образовних аспирација родитеља
и њихове перцепције укључености у развојно-подстицајне активности
деце на раном узрасту, с једне стране, и припремљености деце за школу,
њиховог ...
Timss 2019 in Serbia: through the lens of sdg 4
(Beograd : Laboratorija za eksperimentalnu psihologijuBeograd : Filozofski fakultet, 2021)
UNESCO's 2030 Agenda for sustainable development in the field of education aims at
"ensuring inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning
opportunities for all” by 2030. The paper discusses ...