IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Motivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019

Thumbnail
2021
Motivacioni_profili_ucenika_u_matematici_TIMSS_2019_2021.pdf (11.22Mb)
Authors
Lalić-Vučetić, Nataša
Ševkušić, Slavica
Mirkov, Snežana
Contributors
Đerić, Ivana
Gutvajn, Nikoleta
Jošić, Simljana
Ševa, Nada
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Učenje i motivacija za učenje u nastavi podrazumevaju interakciju različitih personalnih činilaca, ponašanja i karakteristika sredine (Bandura, 1986; Pintrich & Schunk, 2002). Efikasno učenje ne zavisi samo od metoda i oblika rada u nastavnom procesu, već i od sposobnosti učenika, njihovih osećanja, interesovanja, atribucija i ciljeva (Gardner, 1999; Morgan, MacTurk & Hrncir, 1995). Motivacija i stavovi učenika utiču na postignuće koje oni ostvaruju u različitim nastavnim predmetima. Ključni motivacioni činioci koji su značajni za učenje i postignuće obuhvaćeni su različitim teorijama motivacije, kao što su: teorija samodeterminacije (Deci & Ryan, 1985), teorija očekivanja i vrednosti (Eccles & Wigfield, 2002), teorija o samoefikasnosti (Bandura, 1997) i self konceptu (Hattie, 1992; Wigfield & Eccles, 2002) i teorija o cilju usmerenom na postignuće (Ames, 1992; Dweck & Legget, 1988). U okviru navedenih teorija motivacioni činioci su objašnjeni na način koji je relevantan za ...varijable operacionalizovane u TIMSS istraživanju: razlikovanje ekstrinzične i intrinzične motivacije, shvatanja o samoefikasnosti kao uverenju o sopstvenim kompetencijama za uspešno izvršavanje školskih zadataka, kao i o self konceptu kao multidimenzionalnom konstruktu koji je specifičan u odnosu na nastavne predmete (Marsh & C raven, 2006; Marsh, Hau, Artelt, Baumert & Peschar, 2006; Marsh, Abduljabbar, Abu-Hilal, Morin, Abdelfattah, Leung & Parker, 2013).

Keywords:
učenje / motivacija / nastava / nastavni proces / učenici / matematika / TIMSS 2019
Source:
TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka, 2021, 125-144
Publisher:
  • Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200018 (Institute for Educational Research, Belgrade) (RS-200018)
Note:
  • Naziv zbirke: Biblioteka „Pedagoška teorija i praksa” 53
  • Za materijale Međunarodne asocijacije za evaluaciju obrazovnih postignuća (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) koji su prikazani u ovoj knjizi dobijena je dozvola pod brojem IEA-21-021.
  • Komisija za ocenu etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja donela je odluku 23. aprila 2021. godine da je tematski zbornik TIMSS 2019 u Srbiji u skladu sa Pravilnikom o etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja.

ISBN: 978-86-7447-156-2

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/651
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institution/Community
IPI
TY  - CHAP
AU  - Lalić-Vučetić, Nataša
AU  - Ševkušić, Slavica
AU  - Mirkov, Snežana
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/651
AB  - Učenje i motivacija za učenje u nastavi podrazumevaju interakciju različitih personalnih
činilaca, ponašanja i karakteristika sredine (Bandura, 1986; Pintrich & Schunk, 2002).
Efikasno učenje ne zavisi samo od metoda i oblika rada u nastavnom procesu, već i od
sposobnosti učenika, njihovih osećanja, interesovanja, atribucija i ciljeva (Gardner, 1999;
Morgan, MacTurk & Hrncir, 1995). Motivacija i stavovi učenika utiču na postignuće koje oni
ostvaruju u različitim nastavnim predmetima. Ključni motivacioni činioci koji su značajni
za učenje i postignuće obuhvaćeni su različitim teorijama motivacije, kao što su: teorija
samodeterminacije (Deci & Ryan, 1985), teorija očekivanja i vrednosti (Eccles & Wigfield,
2002), teorija o samoefikasnosti (Bandura, 1997) i self konceptu (Hattie, 1992; Wigfield &
Eccles, 2002) i teorija o cilju usmerenom na postignuće (Ames, 1992; Dweck & Legget, 1988).
U okviru navedenih teorija motivacioni činioci su objašnjeni na način koji je relevantan za
varijable operacionalizovane u TIMSS istraživanju: razlikovanje ekstrinzične i intrinzične
motivacije, shvatanja o samoefikasnosti kao uverenju o sopstvenim kompetencijama za
uspešno izvršavanje školskih zadataka, kao i o self konceptu kao multidimenzionalnom
konstruktu koji je specifičan u odnosu na nastavne predmete (Marsh & C raven, 2006; Marsh, Hau, Artelt, Baumert & Peschar, 2006; Marsh, Abduljabbar, Abu-Hilal, Morin,
Abdelfattah, Leung & Parker, 2013).
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
T2  - TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka
T1  - Motivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019
EP  - 144
SP  - 125
ER  - 
@inbook{
author = "Lalić-Vučetić, Nataša and Ševkušić, Slavica and Mirkov, Snežana",
year = "2021",
abstract = "Učenje i motivacija za učenje u nastavi podrazumevaju interakciju različitih personalnih
činilaca, ponašanja i karakteristika sredine (Bandura, 1986; Pintrich & Schunk, 2002).
Efikasno učenje ne zavisi samo od metoda i oblika rada u nastavnom procesu, već i od
sposobnosti učenika, njihovih osećanja, interesovanja, atribucija i ciljeva (Gardner, 1999;
Morgan, MacTurk & Hrncir, 1995). Motivacija i stavovi učenika utiču na postignuće koje oni
ostvaruju u različitim nastavnim predmetima. Ključni motivacioni činioci koji su značajni
za učenje i postignuće obuhvaćeni su različitim teorijama motivacije, kao što su: teorija
samodeterminacije (Deci & Ryan, 1985), teorija očekivanja i vrednosti (Eccles & Wigfield,
2002), teorija o samoefikasnosti (Bandura, 1997) i self konceptu (Hattie, 1992; Wigfield &
Eccles, 2002) i teorija o cilju usmerenom na postignuće (Ames, 1992; Dweck & Legget, 1988).
U okviru navedenih teorija motivacioni činioci su objašnjeni na način koji je relevantan za
varijable operacionalizovane u TIMSS istraživanju: razlikovanje ekstrinzične i intrinzične
motivacije, shvatanja o samoefikasnosti kao uverenju o sopstvenim kompetencijama za
uspešno izvršavanje školskih zadataka, kao i o self konceptu kao multidimenzionalnom
konstruktu koji je specifičan u odnosu na nastavne predmete (Marsh & C raven, 2006; Marsh, Hau, Artelt, Baumert & Peschar, 2006; Marsh, Abduljabbar, Abu-Hilal, Morin,
Abdelfattah, Leung & Parker, 2013).",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja",
journal = "TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka",
booktitle = "Motivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019",
pages = "144-125"
}
Lalić-Vučetić, N., Ševkušić, S.,& Mirkov, S.. (2021). Motivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019. in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 125-144.
Lalić-Vučetić N, Ševkušić S, Mirkov S. Motivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019. in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka. 2021;:125-144..
Lalić-Vučetić, Nataša, Ševkušić, Slavica, Mirkov, Snežana, "Motivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019" in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka (2021):125-144.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB