Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 65
Kakav sam u školi : narativi učenika osnovne škole o sebi / Who am i at school : self-narratives of elementary school students
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2019)
Razvoj identiteta pojedinaca usklađenog sa vrednostima moderne društvene zajednice predstavlja
ključan uslov modernizacije društva. Za mlade, ovaj razvoj se, na prvom mestu, odvija kroz
participaciju u školskom životu. ...
Motivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2021)
Učenje i motivacija za učenje u nastavi podrazumevaju interakciju različitih personalnih
činilaca, ponašanja i karakteristika sredine (Bandura, 1986; Pintrich & Schunk, 2002).
Efikasno učenje ne zavisi samo od metoda i ...
Elementary school pupils' attitudes towards biology and mathematics / Stavovi učenika osnovne škole prema biologiji i matematici
(Beograd : Pedagoško društvo Srbije, 2000)
The work presents a choice of results from a detailed research dealing with pupils attitudes towards biology and mathematics. The sample included 399 eighth form elementary school pupils from Belgrade. The researchers ...
Podsticanje učenika pohvalom i nagradom / Inciting students by praise and reward
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2007)
The research included the fifth and seventh grade primary school students
and their subject teachers. In accordance with the nature of the issue,
systematic monitoring was selected as the most adequate form of research.
A ...
Osnovne pretpostavke razvijanja motivacije za učenje / Basic assumptions of developing motivation for learning
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020)
Kako motivacija nedvosmisleno utiče na ishode nastave i učenja, razmatranje mogućnosti razvijanja
motivacije u školi predstavlja ne samo važan teorijski i istraživački okvir, već je značajan i za sam
vaspitnoobrazovni ...
ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености / PIRLS 2021 – nacionalni izveštaj o rezultatima istraživanja čitalačke pismenosti
(Београд : Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, 2023)
Читалачка писменост је једна од најзначајнијих компетенција које ученици стичу
током свог образовног процеса. Читалачка компетенција уз разумевање
прочитаног, као једна од најзначајнијих вештина, чини темељ за усвајање ...
Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled
(Beograd : Učiteljski fakultet, 2021)
Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog ...
Saradnja u nastavi i učenju : put od konstruktivističke utopije do generatora uspešne prakse i nazad
(Beograd : Društvo psihologa Srbije, 2022)
Savremena, iako ne nova, orijentacija obrazovne politike ka obrazovanju usmerenom na kompetencije
afirmisala je konstruktivistički pristup učenju, kroz vršnjačku saradnju, razmenu i promišljanje, odnosno
kolaborativno ...
Vršnjačka prihvaćenost u inkluzivnom obrazovanju
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2022)
Tsvog odrastanja sva deca teže da uspostave pozitivne
odnose sa vršnjacima i da budu prihvaćena u različitim
mrežama socijalnih odnosa, posebno onih koje su deo školskog
konteksta. Značaj socijalne prihvaćenosti za ...
Еколошка писменост ученика у београдским школама: резултати пилот истраживања / Environmental literacy of students in Belgrade schools: the results of the pilot study
(Иновације у наставиИновације у настави, 2022)
Еколошки проблеми са којима се сусреће наша земља су бројни, а последице деградације животне средине одражавају се на здравље и квалитет живота грађана. У том контексту, питање еколошког образовања и васпитања и еколошке ...