Elementary school pupils' attitudes towards biology and mathematics
Stavovi učenika osnovne škole prema biologiji i matematici
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
The work presents a choice of results from a detailed research dealing with pupils attitudes towards biology and mathematics. The sample included 399 eighth form elementary school pupils from Belgrade. The researchers analyses pupils answers to some questions from the Inventory of habits and techniques in learning, referring to the subject the pupils like, the subject they this like, the subject which is difficult to master and the causes of difficulties in mastering matter in that subject. More negative attitudes are found as regards mathematics, as well as stating some difficulties in studying. Pupils spoke of some already offered problems which cause difficulties in studying these subjects. The results obtained may be applied in innovating teaching since they point to the concrete needs of pupils. To be able to generalise on a broader scale a further research is necessary.
U radu su prikazani odabrani nalazi iz jednog obimnijeg istraživanja, koji se odnose na stavove učenika prema biologiji i matematici. Uzorak je obuhvatao 399 učenika osmog razreda beogradskih osnovnih škola. Analizirani su odgovori učenika na nekoliko pitanja iz primenjenog Inventara navika i tehnika učenja, koji se odnose na predmet koji učenici vole, predmet koji ne vole, predmet koji im je težak i uzroke teškoća u učenju određenog predmeta. Rezultati pokazuju da preko trećine ispitanih učenika izražava pozitivne stavove prema oba ispitivana predmeta. Negativni stavovi više su zastupljeni u vezi sa matematikom, kao i izražavanje određenih poteškoća u učenju. Učenici su se izjašnjavali za pojedine ponuđene uzroke koji im otežavaju učenje navedenih predmeta. Dobijeni nalazi mogu naći primenu u inoviranju nastave, s obzirom da ukazuju na konkretne potrebe učenika. Za šire uopštavanje potrebno je dalje ispitivanje.
Кључне речи:
pupils / elementary school / attitudes / biology / mathematics / učenici / osnovna škola / stavovi / biologija / matematikaИзвор:
Nastava i vaspitanje, 2000, 49, 5, 692-706Издавач:
- Beograd : Pedagoško društvo Srbije
- Beograd : Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju
Институција/група
IPITY - JOUR AU - Mirkov, Snežana PY - 2000 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/42 AB - The work presents a choice of results from a detailed research dealing with pupils attitudes towards biology and mathematics. The sample included 399 eighth form elementary school pupils from Belgrade. The researchers analyses pupils answers to some questions from the Inventory of habits and techniques in learning, referring to the subject the pupils like, the subject they this like, the subject which is difficult to master and the causes of difficulties in mastering matter in that subject. More negative attitudes are found as regards mathematics, as well as stating some difficulties in studying. Pupils spoke of some already offered problems which cause difficulties in studying these subjects. The results obtained may be applied in innovating teaching since they point to the concrete needs of pupils. To be able to generalise on a broader scale a further research is necessary. AB - U radu su prikazani odabrani nalazi iz jednog obimnijeg istraživanja, koji se odnose na stavove učenika prema biologiji i matematici. Uzorak je obuhvatao 399 učenika osmog razreda beogradskih osnovnih škola. Analizirani su odgovori učenika na nekoliko pitanja iz primenjenog Inventara navika i tehnika učenja, koji se odnose na predmet koji učenici vole, predmet koji ne vole, predmet koji im je težak i uzroke teškoća u učenju određenog predmeta. Rezultati pokazuju da preko trećine ispitanih učenika izražava pozitivne stavove prema oba ispitivana predmeta. Negativni stavovi više su zastupljeni u vezi sa matematikom, kao i izražavanje određenih poteškoća u učenju. Učenici su se izjašnjavali za pojedine ponuđene uzroke koji im otežavaju učenje navedenih predmeta. Dobijeni nalazi mogu naći primenu u inoviranju nastave, s obzirom da ukazuju na konkretne potrebe učenika. Za šire uopštavanje potrebno je dalje ispitivanje. PB - Beograd : Pedagoško društvo Srbije T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Elementary school pupils' attitudes towards biology and mathematics T1 - Stavovi učenika osnovne škole prema biologiji i matematici EP - 706 IS - 5 SP - 692 VL - 49 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_42 ER -
@article{ author = "Mirkov, Snežana", year = "2000", abstract = "The work presents a choice of results from a detailed research dealing with pupils attitudes towards biology and mathematics. The sample included 399 eighth form elementary school pupils from Belgrade. The researchers analyses pupils answers to some questions from the Inventory of habits and techniques in learning, referring to the subject the pupils like, the subject they this like, the subject which is difficult to master and the causes of difficulties in mastering matter in that subject. More negative attitudes are found as regards mathematics, as well as stating some difficulties in studying. Pupils spoke of some already offered problems which cause difficulties in studying these subjects. The results obtained may be applied in innovating teaching since they point to the concrete needs of pupils. To be able to generalise on a broader scale a further research is necessary., U radu su prikazani odabrani nalazi iz jednog obimnijeg istraživanja, koji se odnose na stavove učenika prema biologiji i matematici. Uzorak je obuhvatao 399 učenika osmog razreda beogradskih osnovnih škola. Analizirani su odgovori učenika na nekoliko pitanja iz primenjenog Inventara navika i tehnika učenja, koji se odnose na predmet koji učenici vole, predmet koji ne vole, predmet koji im je težak i uzroke teškoća u učenju određenog predmeta. Rezultati pokazuju da preko trećine ispitanih učenika izražava pozitivne stavove prema oba ispitivana predmeta. Negativni stavovi više su zastupljeni u vezi sa matematikom, kao i izražavanje određenih poteškoća u učenju. Učenici su se izjašnjavali za pojedine ponuđene uzroke koji im otežavaju učenje navedenih predmeta. Dobijeni nalazi mogu naći primenu u inoviranju nastave, s obzirom da ukazuju na konkretne potrebe učenika. Za šire uopštavanje potrebno je dalje ispitivanje.", publisher = "Beograd : Pedagoško društvo Srbije", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Elementary school pupils' attitudes towards biology and mathematics, Stavovi učenika osnovne škole prema biologiji i matematici", pages = "706-692", number = "5", volume = "49", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_42" }
Mirkov, S.. (2000). Elementary school pupils' attitudes towards biology and mathematics. in Nastava i vaspitanje Beograd : Pedagoško društvo Srbije., 49(5), 692-706. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_42
Mirkov S. Elementary school pupils' attitudes towards biology and mathematics. in Nastava i vaspitanje. 2000;49(5):692-706. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_42 .
Mirkov, Snežana, "Elementary school pupils' attitudes towards biology and mathematics" in Nastava i vaspitanje, 49, no. 5 (2000):692-706, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_42 .