Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 211
Kako učenici srednjih škola u Srbiji doživljavaju učenje na daljinu
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Učenje na daljinu podrazumeva svaki kurikulum koji je predstavljen učenicima/
studentima bez neposrednog kontakta sa predavačem, usled prostorne i/ili vremenske
distance (Sagheb-Tehrani, 2009:3). Na svom osnovnom nivou, ...
Argumenti i osećanja – osmišljavanje roditeljstva u stabilnim partnerstvima
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaBeograd : Institut za psihologiju, 2021)
Prema teoriji životnog toga (eng. life course theory), uvremenjenost životnih događaja
na važan način oblikuje integrisanje tog događaja u iskustvo i opšte blagostanje (well-being). U
nekim životnim fazama, roditeljstvo ...
Teachers’ perspectives on challenges in inclusive education – a research overview
(Belgrade : Institute for Educational Research, 2023)
n 2009, the adoption of the Law on the Fundamentals of the Education System in
Serbia established a legal framework for the implementation of inclusive education.
Thus, conditions were met for ensuring educational equity ...
Повезаност осећаја припадности школи са позитивним развојним исходима ученика / Povezanost osećaja pripadnosti školi sa pozitivnim razvojnim ishodima učenika
(Београд : Учитељски факултет, 2022)
Осећај припадности школи најчешће се дефинише као мера у којој се ученици
осећају лично прихваћеним, поштованим, укљученим и подржаним од стране
других актера школског окружења. Током последње деценије интензивирани
су ...
Језичке карактеристике одговора ученика у области природних наука: TIMSS 2019 у Србији
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
У савременом друштву адекватан ниво језичке (језичка и комуникативна
компетенција), математичке, научне и читалачке писмености представља
нужан услов да сваки појединац активно учествује у друштву и преузме
сопствену ...
Possibilities of applying online learning tools in the educational process / Mogućnosti primene onlajn alata za učenje u obrazovnovaspitnom procesu
(Prizren : Učiteljski fakultet, 2022)
Pandemic education, largely based on the distance learning model, hasopened up space, but also the need to use a wide range of online learning tools.In order to consider the possibility of applying online tools in the ...
Контекстуалност образовних стандарда : димензија без које се (не)може
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Образовни стандарди, као један од инструмената осигурања квалитета
образовања, најављивани су у склопу реформских процеса започетих 2001.
године (Kovač Cerović & Levkov, 2002; Pavlović Babić, 2020; Havelka i sar., ...
Предшколско васпитање и образовање као детерминанта постигнућа ученика из Босне и Херцеговине у истраживању TIMSS 2019
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Предшколско васпитање се сматра значајним индикатором академског
постигнућа дјеце широм свијета, стога многе земље настоје повећати обухват
дјеце обавезним предшколским програмом што раније. У овом истраживању
смо ...
First Programming Course in Business Studies: Content, Approach, and Achievement
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2021)
This paper presents the content of, a didactic approach to, and achievement of a first programming course for students engaged in business studies. Visual and textual programming were combined and a didactic approach that ...
Coping strategies of primary school teachers in Serbia during the Covid-19 pandemic
(Belgrade : Institute for Educational Research, 2022)
The main limitations of this research include the predominantly female sample, theinability to compare the use of coping strategies before and during the pandemic, andthe lack of examination of correlates/predictors and ...