IPIR: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 1081
-
Teachers’ disciplinary practices and prosocial behavior in high school students
(Niš : Faculty of Philosophy, 2023) -
Scaffolding peer collaborative problem solving: a qualitative systematic review
(Niš : Faculty of Philosophy, 2023) -
Student motivation in a cooperative learning context
(Belgrade : Institute for Educational Research, 2023) -
Тестирање разумевања прочитаног у дигиталном окружењу (digitalpirls 2021): поглед у будућност за Србију
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023) -
The importance of sociodemographic characteristics for the development of environmental literacy
(Belgrade : Institute for Educational Research, 2023) -
„Неке професоре је стварно занимало да ли ћемо ми нешто научити” – средњошколци онлајн настави и учењу током пандемије / „Some teachers were interested in whether we will learn something” – high school students about online teaching and learning during the pandemic
(Београд : Учитељски факултет, 2023) -
Bridging the Gap: The Affective Dimension of Learning Outcomes in Environmental Primary and Secondary Education
(SustainabilitySustainability, 2023) -
Conclusion: Future Visions of the Impact of Internationalisation and Globalisation on School Mathematics Curriculum
(Cham, Switzerland : Springer, 2023) -
What differentiates productive from unproductive adolescent groups engaged in collaborative problem-solving: A qualitative systematic review
(Finland : University of Turku, 2023) -
ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености / PIRLS 2021 – nacionalni izveštaj o rezultatima istraživanja čitalačke pismenosti
(Београд : Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, 2023) -
Сарадњом до бољег решења, а вежбом до успешне сарадње: PEER тренинг за подстицање вештина колаборативног решавања проблема у средњошколској популацији / Saradnjom do boljeg rešenja, a vežbom do uspešne saradnje: PEER trening za podsticanje veština kolaborativnog rešavanja problema u srednjoškolskoj populaciji
(Београд : Друштво психолога Србије, 2023) -
Улога црта личности и емоционалне интелигенције у предикцији академског стреса код студената / The role of personality traits and emotional intelligence in predicting academic stress among university students
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023) -
Капацитет ментализације код адолесцената: допринос васпитних стилова родитеља / Capacity for mentalization in adolescents: The contribution of parenting styles
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023) -
Academic emotions and procrastination in adolescents: can emotional intelligence buffer effects of negative emotions in school?
(Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2023) -
Factors of a sense of school belonging: Bronfenbrenner’s theoretical model as a starting framework for interpretation
(Niš : Univerzitet u Nišu, 2023) -
Kulturalne kompetencije u obrazovno-vaspitnoj praksi: samoprocena nastavnika srednjih škola
(Beograd : Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju, 2023) -
Thematic Working Group 4 - Fostering self-regulatory skills in learners in digital learning environments
(Moving forward to new educational realities in the digital era: Report of EDUsummIT 2023, 2023) -
Intercultural sensitivity of primary and secondary school students in Belgrade : Gender and age specificities
(Beograd : Filozofski fakultet, 2023) -
Relevance of parental monitoring strategies in explanation of externalizing behaviour problems in adolescence: Mediation of parental knowledge
(Novi Sad : Filozofski fakultet, 2023)