Приказ основних података о документу
Карактеристике ученика са агресивним и са делинквентним понашањем? Препоруке за интервенције у школском контексту
Characteristics of students with aggressive and delinquent behavior? Recommendations for interventions in school context
dc.contributor | Гавриловић, Дубравка | |
dc.creator | Ковачевић Лепојевић, Марина | |
dc.date.accessioned | 2021-09-22T10:17:39Z | |
dc.date.available | 2021-09-22T10:17:39Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | ISSN 0354-401X | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/629 | |
dc.description.abstract | Укључивање ученика са проблемима у понашању у образовни процес представља посебан изазов за наставнике и стручне сараднике. Циљ рада представља сагледавање разлика између учениика који испољавају агресивно и делинквентно понашање. Школе у којима је агресивно и делинквентно понашање заступљеније разликују се од оних у којима је оно мање заступљено по лошијим односима између наставника и ученика и међу ученицима, нејасним и неконзистентним школским правилима, слабој посвећености школи и друго. На основу уочених специфичности, формулисане су практичне препоруке за реализацију интервенција усмерених на превенцију и третман делинквентног и агресивног понашања у школском контексту. Највише емипијских доказа налази се за школске програме игра доброг понашања, руковођења одељењем и унапређивање вршњачких интеракција. | sr |
dc.description.abstract | Inclusion of students with behavioral problems in the educational process is a particular challenge for teachers and practitioners. The aim of the paper is to understand the differences between the characteristics of students with aggressive and delinquent behavior. Schools in which aggressive and delinquent behavior are more frequent than those in which they are less represented by poorer teacher-student relationships, unclear and inconsistent school rules, poor school commitment, and more. Based on the specificities identified, practical recommendations have been formulated to implement interventions aimed at preventing and treating delinquent and aggressive behavior in a school context. The most empirical evidence is found for good behavior game, classroom management interventions and enhancing peer interactions. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Издавачко предузеће Социјална мисао | sr |
dc.publisher | Београд : Републички завод за социјалну заштиту Србије | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS// | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/MPN2006-2010/147008/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Социјална мисао : часопис за теорију и критику социјалних идеја и праксе | sr |
dc.subject | ученици | sr |
dc.subject | агресивно понашање | sr |
dc.subject | делинквентно понашање | sr |
dc.subject | школске интервенције | sr |
dc.subject | students | sr |
dc.subject | aggressive behavior | sr |
dc.subject | delinquent behavior | sr |
dc.subject | school interventions | sr |
dc.title | Карактеристике ученика са агресивним и са делинквентним понашањем? Препоруке за интервенције у школском контексту | sr |
dc.title | Characteristics of students with aggressive and delinquent behavior? Recommendations for interventions in school context | sr |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 86 | |
dc.citation.issue | 2 | |
dc.citation.spage | 69 | |
dc.citation.volume | 97 | |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1889/Karakteristike_ucenika_sa_agresivnim_2019.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_629 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |