Карактеристике ученика са агресивним и са делинквентним понашањем? Препоруке за интервенције у школском контексту
Characteristics of students with aggressive and delinquent behavior? Recommendations for interventions in school context
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Укључивање ученика са проблемима у понашању у образовни процес представља
посебан изазов за наставнике и стручне сараднике. Циљ рада представља сагледавање
разлика између учениика који испољавају агресивно и делинквентно понашање. Школе
у којима је агресивно и делинквентно понашање заступљеније разликују се од оних
у којима је оно мање заступљено по лошијим односима између наставника и ученика и
међу ученицима, нејасним и неконзистентним школским правилима, слабој посвећености
школи и друго. На основу уочених специфичности, формулисане су практичне препоруке за
реализацију интервенција усмерених на превенцију и третман делинквентног и агресивног
понашања у школском контексту. Највише емипијских доказа налази се за школске програме
игра доброг понашања, руковођења одељењем и унапређивање вршњачких интеракција.
Inclusion of students with behavioral problems in the educational process
is a particular challenge for teachers and practitioners. The aim of the paper is
to understand the differences between the characteristics of students with aggressive
and delinquent behavior. Schools in which aggressive and delinquent
behavior are more frequent than those in which they are less represented by
poorer teacher-student relationships, unclear and inconsistent school rules, poor
school commitment, and more. Based on the specificities identified, practical
recommendations have been formulated to implement interventions aimed at
preventing and treating delinquent and aggressive behavior in a school context.
The most empirical evidence is found for good behavior game, classroom
management interventions and enhancing peer interactions.
Кључне речи:
ученици / агресивно понашање / делинквентно понашање / школске интервенције / students / aggressive behavior / delinquent behavior / school interventionsИзвор:
Социјална мисао : часопис за теорију и критику социјалних идеја и праксе, 2019, 97, 2, 69-86Издавач:
- Београд : Издавачко предузеће Социјална мисао
- Београд : Републички завод за социјалну заштиту Србије
Финансирање / пројекти:
- Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (RS-179034)
- Процес хеленизације и романизације на тлу Балкана и суседних области у хеленистичком и римском периоду (RS-147008)
Институција/група
IPITY - JOUR AU - Ковачевић Лепојевић, Марина PY - 2019 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/629 AB - Укључивање ученика са проблемима у понашању у образовни процес представља посебан изазов за наставнике и стручне сараднике. Циљ рада представља сагледавање разлика између учениика који испољавају агресивно и делинквентно понашање. Школе у којима је агресивно и делинквентно понашање заступљеније разликују се од оних у којима је оно мање заступљено по лошијим односима између наставника и ученика и међу ученицима, нејасним и неконзистентним школским правилима, слабој посвећености школи и друго. На основу уочених специфичности, формулисане су практичне препоруке за реализацију интервенција усмерених на превенцију и третман делинквентног и агресивног понашања у школском контексту. Највише емипијских доказа налази се за школске програме игра доброг понашања, руковођења одељењем и унапређивање вршњачких интеракција. AB - Inclusion of students with behavioral problems in the educational process is a particular challenge for teachers and practitioners. The aim of the paper is to understand the differences between the characteristics of students with aggressive and delinquent behavior. Schools in which aggressive and delinquent behavior are more frequent than those in which they are less represented by poorer teacher-student relationships, unclear and inconsistent school rules, poor school commitment, and more. Based on the specificities identified, practical recommendations have been formulated to implement interventions aimed at preventing and treating delinquent and aggressive behavior in a school context. The most empirical evidence is found for good behavior game, classroom management interventions and enhancing peer interactions. PB - Београд : Издавачко предузеће Социјална мисао PB - Београд : Републички завод за социјалну заштиту Србије T2 - Социјална мисао : часопис за теорију и критику социјалних идеја и праксе T1 - Карактеристике ученика са агресивним и са делинквентним понашањем? Препоруке за интервенције у школском контексту T1 - Characteristics of students with aggressive and delinquent behavior? Recommendations for interventions in school context EP - 86 IS - 2 SP - 69 VL - 97 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_629 ER -
@article{ author = "Ковачевић Лепојевић, Марина", year = "2019", abstract = "Укључивање ученика са проблемима у понашању у образовни процес представља посебан изазов за наставнике и стручне сараднике. Циљ рада представља сагледавање разлика између учениика који испољавају агресивно и делинквентно понашање. Школе у којима је агресивно и делинквентно понашање заступљеније разликују се од оних у којима је оно мање заступљено по лошијим односима између наставника и ученика и међу ученицима, нејасним и неконзистентним школским правилима, слабој посвећености школи и друго. На основу уочених специфичности, формулисане су практичне препоруке за реализацију интервенција усмерених на превенцију и третман делинквентног и агресивног понашања у школском контексту. Највише емипијских доказа налази се за школске програме игра доброг понашања, руковођења одељењем и унапређивање вршњачких интеракција., Inclusion of students with behavioral problems in the educational process is a particular challenge for teachers and practitioners. The aim of the paper is to understand the differences between the characteristics of students with aggressive and delinquent behavior. Schools in which aggressive and delinquent behavior are more frequent than those in which they are less represented by poorer teacher-student relationships, unclear and inconsistent school rules, poor school commitment, and more. Based on the specificities identified, practical recommendations have been formulated to implement interventions aimed at preventing and treating delinquent and aggressive behavior in a school context. The most empirical evidence is found for good behavior game, classroom management interventions and enhancing peer interactions.", publisher = "Београд : Издавачко предузеће Социјална мисао, Београд : Републички завод за социјалну заштиту Србије", journal = "Социјална мисао : часопис за теорију и критику социјалних идеја и праксе", title = "Карактеристике ученика са агресивним и са делинквентним понашањем? Препоруке за интервенције у школском контексту, Characteristics of students with aggressive and delinquent behavior? Recommendations for interventions in school context", pages = "86-69", number = "2", volume = "97", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_629" }
Ковачевић Лепојевић, М.. (2019). Карактеристике ученика са агресивним и са делинквентним понашањем? Препоруке за интервенције у школском контексту. in Социјална мисао : часопис за теорију и критику социјалних идеја и праксе Београд : Издавачко предузеће Социјална мисао., 97(2), 69-86. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_629
Ковачевић Лепојевић М. Карактеристике ученика са агресивним и са делинквентним понашањем? Препоруке за интервенције у школском контексту. in Социјална мисао : часопис за теорију и критику социјалних идеја и праксе. 2019;97(2):69-86. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_629 .
Ковачевић Лепојевић, Марина, "Карактеристике ученика са агресивним и са делинквентним понашањем? Препоруке за интервенције у школском контексту" in Социјална мисао : часопис за теорију и критику социјалних идеја и праксе, 97, no. 2 (2019):69-86, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_629 .