Приказ основних података о документу

dc.contributorЂерић, Ивана
dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorЈошић, Смиљана
dc.contributorШева, Нада
dc.creatorМалинић, Душица
dc.creatorЏиновић, Владимир
dc.creatorЂерић, Ивана
dc.date.accessioned2021-07-05T10:38:30Z
dc.date.available2021-07-05T10:38:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-7447-155-5
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/537
dc.description.abstractУ овом раду је проучаван однос између образовних аспирација родитеља и њихове перцепције укључености у развојно-подстицајне активности деце на раном узрасту, с једне стране, и припремљености деце за школу, њиховог самопоуздања и мотивације за учење математике и природних наука, с друге стране. Узорак је чинило 4380 ученика четвртог разреда из 165 основних школа у Србији. У раду је примењена анализа стаза и тестирана су два структурална модела. У области математике, показало се да образовне аспирације родитеља директно утичу на самопоуздање и мотивацију за учење овог наставног предмета, али и индиректно на самопоуздање преко ране ангажованости родитеља и припремљености деце за полазак у школу. Када је реч о природним наукама, образовне аспирације директно утичу на научно самопоуздање, док на мотивацију за учење значајно не утичу ни предикторска нити модераторске варијабле. Високе образовне аспирације родитеља утичу на опажене компетенције деце и у много већој мери на њихов доживљај колико су добри у учењу математике и природних наука, него на њихову интринзичну мотивацију. Линија утицаја која води од родитељских образовних аспирација преко њихове ангажованости до припремљености деце за полазак у школу има скроман ефекат на самопоуздање, док на мотивацију за учење оба наставна предмета такав утицај не постоји. Може се претпоставити да ангажованост родитеља на раном узрасту деце, као и припремљеност деце за полазак у школу имају утицај на друге образовне исходе, као што је постигнуће. Импликације налаза упућују на важност вредновања образовања у породици, будући да образовна очекивања родитеља утичу на однос деце према учењу математике и природних наука.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.relation404-02-42/2018-17sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTIMSS2019 : резултати и импликацијеsr
dc.subjectобразовне аспирације родитељаsr
dc.subjectангажованост родитеља на раном узрасту децеsr
dc.subjectприпремљеност деце за полазак у школуsr
dc.subjectсамопоуздањеsr
dc.subjectмотивацијаsr
dc.subjectTIMSS 2019sr
dc.titleУтицај образовних аспирација родитеља на самопоуздање и мотивацију ученика у области математике и природних наукаsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage43
dc.citation.spage42
dc.description.otherЗборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa”sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1482/Uticaj_obrazovnih_2021.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_537
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу