Приказ основних података о документу

dc.contributorМарушић Јаблановић, Милица
dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorРадуловић, Младен
dc.creatorМарушић Јаблановић, Милица
dc.date.accessioned2024-03-23T22:32:33Z
dc.date.available2024-03-23T22:32:33Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-7447-133-3
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1081
dc.description.abstractПостигнуће које су ученици четвртог разреда основне школе из Србије остварили у два циклуса TIMSS истраживања (2011 и 2015) можемо сматрати задовољавајућим. У оба циклуса постигнуће је било значајно изнад просека TIMSS скале и једнако постигнућу ученика из многих европских земаља повољнијег социоекономског статуса. Упркос томе што од реализације TIMSS 2011 истраживања није дошло до промена у наставном програму, у TIMSS 2015 циклусу бележи се напредак у постигнућу ученика (у математичкој области приказивање података, у области жива природа, као и на задацима који се односе на когнитивни домен примене). Циљ овог рада је да испита разлоге због којих је дошло до поменутог напретка. У ту сврху спроведено је емпиријско истраживање на узорку од 50 учитеља који су учествовали у истраживању TIMSS 2015. Упитник за учитеље се састојао од питања затвореног и отвореног типа којима су испитивани разлози забележеног напретка ученика (промене у уџбеницима, увођење образовних стандарда, професионално усавршавање, међународне студије постигнућа, промене у начину реализације наставе). Од учитеља се захтевало да известе о променама до којих је дошло у протекле четири године, колико је прошло од претходног испитивања. У обради података коришћена је дескриптивна статистика и извршена је квалитативна анализа добијених одговора. Уочено је да су учитељи унели велики број промена у свој рад које су значајне за TIMSS постигнуће. Највише промена се односи на когнитивни домен примена знања – приближно две трећине испитаних учитеља похађало је програме усавршавања усмерене на ову тему, велика већина испитаника (85%) је пратила образовне стандарде и у складу са њима унапређивала свој рад и безмало сви учитељи (93%) наводе да су у већој мери задавали задатке који захтевају примену знања. Сразмерно мали број учитеља (мање од 25%) процењује да их је праћење међународних студија постигнућа подстакло да унапреде свој рад. Промене које учитељи перципирају у свом раду односе се на: навођење примера из живота, илустрације и искуствено учење, корелацију између садржаја различитих предмета, подстицање самосталног рада ученика и разноврсност наставних средстава. Занимљиво, неки учитељи забележену промену приписују већој мотивисаности ученика. Резултати овог истраживања указују на корисност увођења образовних стандарда и сугеришу да је потребно у већој мери приближити резултате међународних студија запосленима у школи, као што је учињено кроз увођење стандарда (који се у значајној мери ослањају на студију TIMSS). Такође, одговори учитеља нам указују на начине на које се може подстаћи напредак у TIMSS областима у којима је забележено слабије постигнуће.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTIMSS 2015: резултати и импликацијеsr
dc.subjectTIMSS 2011sr
dc.titleTIMSS 2011 – TIMSS 2015: Чиме се може објаснити напредак у постигнућу ученика?sr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage6
dc.citation.spage6
dc.description.otherЗборник апстраката са националне конференције „TIMSS 2015: резултати и импликације“, 7. април 2017.sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/3358/TIMSS-2015-knjiga-rezimea-sa-Konferencije_1-5,6,27-28.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1081
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу