Приказ основних података о документу

dc.contributorГутвајн, н
dc.contributorРанђеловић, Бранислав
dc.contributorСтојковић, Јелена
dc.creatorМицић, Исидора
dc.creatorДробац, Ана
dc.creatorЈошић, Смиљана
dc.date.accessioned2023-12-15T18:48:10Z
dc.date.available2023-12-15T18:48:10Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-7447-166-1
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1024
dc.description.abstractАкадемско самопоуздање, као кључни концепт у теоријама мотивације и учења, испитује се као очекивани образовни исход и као корелат постигнућа и других некогнитивних варијабли. Бројна истраживања указују на везу академског самопоуздања и постигнућа - ученици који имају више самопоуздања у своје способности показују боље академско постигнуће. У оквиру студија ILSA (International Large Scale Assessment) добијају се подаци о домен-специфичном самопоуздању као што је читалачко самопоуздање. За развијање читалачке способности и самопоуздања посебно су значајна уверења учитеља, с обзиром на њихову улогу у препознавању и неговању самопоуздања у школи. Циљеви овог истраживања усмерени су на боље разумевање личних значења које учитељи приписују самопоуздању ученика, као и процеса изградње и манифестације самопоуздања из њихове перспективе. Поред тога, циљ нам је био да испитамо перспективе учитеља о повезаности самопоуздања ученика и њихових школских постигнућа, уз ослањање на резултате међународних тестирања и постигнућа ученика из Србије. У истраживању је учествовало 17 учитеља који су били распоређени у три фокус групе у трајању од по сат времена. На основу индуктивне тематске анализе разговора са учитељима идентификовано је неколико тема: значење самопоуздања кроз когнитивне, емоционалне и социјалне аспекте, препознавање самопоуздања кроз комуникацију, особине ученика, социјалне односе, мултидимензионалност самопоуздања и улога самопоуздања у школском успеху, рефлексија на истраживање PIRLS и развој самопоуздања у школи кроз факторе као што су: породица, вршњаци, учитељи, окужење, особине ученика. Добијени резултати дискутовани су у светлу важности информисања учитеља о улози самопоуздања у постигнућу и различитим стратегијама које учитељи могу применити како би препознали и неговали самопоуздање ученика у школи.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourcePIRLS 2021: резултати и импликацијеsr
dc.subjectчиталачко самопоуздањеsr
dc.subjectакадемски успехsr
dc.subjectучитељиsr
dc.subjectтематска анализаsr
dc.subjectPIRLSsr
dc.titleПовезаност самопоуздања и постигнућа: перспектива учитељаsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage24
dc.citation.spage23
dc.description.otherЗБOРНИК РЕЗИМЕА XXX нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa” PIRLS 2021: РЕЗУЛТАТИ И ИМПЛИКАЦИЈЕsr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/3188/bitstream_3188.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1024
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу