Приказ основних података о документу
Повезаност самопоуздања и постигнућа: перспектива учитеља
dc.contributor | Гутвајн, н | |
dc.contributor | Ранђеловић, Бранислав | |
dc.contributor | Стојковић, Јелена | |
dc.creator | Мицић, Исидора | |
dc.creator | Дробац, Ана | |
dc.creator | Јошић, Смиљана | |
dc.date.accessioned | 2023-12-15T18:48:10Z | |
dc.date.available | 2023-12-15T18:48:10Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-166-1 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1024 | |
dc.description.abstract | Академско самопоуздање, као кључни концепт у теоријама мотивације и учења, испитује се као очекивани образовни исход и као корелат постигнућа и других некогнитивних варијабли. Бројна истраживања указују на везу академског самопоуздања и постигнућа - ученици који имају више самопоуздања у своје способности показују боље академско постигнуће. У оквиру студија ILSA (International Large Scale Assessment) добијају се подаци о домен-специфичном самопоуздању као што је читалачко самопоуздање. За развијање читалачке способности и самопоуздања посебно су значајна уверења учитеља, с обзиром на њихову улогу у препознавању и неговању самопоуздања у школи. Циљеви овог истраживања усмерени су на боље разумевање личних значења које учитељи приписују самопоуздању ученика, као и процеса изградње и манифестације самопоуздања из њихове перспективе. Поред тога, циљ нам је био да испитамо перспективе учитеља о повезаности самопоуздања ученика и њихових школских постигнућа, уз ослањање на резултате међународних тестирања и постигнућа ученика из Србије. У истраживању је учествовало 17 учитеља који су били распоређени у три фокус групе у трајању од по сат времена. На основу индуктивне тематске анализе разговора са учитељима идентификовано је неколико тема: значење самопоуздања кроз когнитивне, емоционалне и социјалне аспекте, препознавање самопоуздања кроз комуникацију, особине ученика, социјалне односе, мултидимензионалност самопоуздања и улога самопоуздања у школском успеху, рефлексија на истраживање PIRLS и развој самопоуздања у школи кроз факторе као што су: породица, вршњаци, учитељи, окужење, особине ученика. Добијени резултати дискутовани су у светлу важности информисања учитеља о улози самопоуздања у постигнућу и различитим стратегијама које учитељи могу применити како би препознали и неговали самопоуздање ученика у школи. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS// | |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | PIRLS 2021: резултати и импликације | sr |
dc.subject | читалачко самопоуздање | sr |
dc.subject | академски успех | sr |
dc.subject | учитељи | sr |
dc.subject | тематска анализа | sr |
dc.subject | PIRLS | sr |
dc.title | Повезаност самопоуздања и постигнућа: перспектива учитеља | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dc.citation.epage | 24 | |
dc.citation.spage | 23 | |
dc.description.other | ЗБOРНИК РЕЗИМЕА XXX нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa” PIRLS 2021: РЕЗУЛТАТИ И ИМПЛИКАЦИЈЕ | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/3188/bitstream_3188.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1024 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |