Повезаност самопоуздања и постигнућа: перспектива учитеља
Аутори
Мицић, ИсидораДробац, Ана
Јошић, Смиљана
Остала ауторства
Гутвајн, нРанђеловић, Бранислав
Стојковић, Јелена
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Академско самопоуздање, као кључни концепт у теоријама мотивације
и учења, испитује се као очекивани образовни исход и као корелат
постигнућа и других некогнитивних варијабли. Бројна истраживања указују
на везу академског самопоуздања и постигнућа - ученици који имају више
самопоуздања у своје способности показују боље академско постигнуће. У
оквиру студија ILSA (International Large Scale Assessment) добијају се подаци
о домен-специфичном самопоуздању као што је читалачко самопоуздање.
За развијање читалачке способности и самопоуздања посебно су значајна
уверења учитеља, с обзиром на њихову улогу у препознавању и неговању
самопоуздања у школи. Циљеви овог истраживања усмерени су на боље
разумевање личних значења које учитељи приписују самопоуздању
ученика, као и процеса изградње и манифестације самопоуздања из њихове
перспективе. Поред тога, циљ нам је био да испитамо перспективе учитеља
о повезаности самопоуздања ученика и њихових школских постигнућа, уз
ослањање на резу...лтате међународних тестирања и постигнућа ученика из
Србије. У истраживању је учествовало 17 учитеља који су били распоређени
у три фокус групе у трајању од по сат времена. На основу индуктивне
тематске анализе разговора са учитељима идентификовано је неколико тема:
значење самопоуздања кроз когнитивне, емоционалне и социјалне аспекте,
препознавање самопоуздања кроз комуникацију, особине ученика, социјалне
односе, мултидимензионалност самопоуздања и улога самопоуздања у
школском успеху, рефлексија на истраживање PIRLS и развој самопоуздања
у школи кроз факторе као што су: породица, вршњаци, учитељи, окужење,
особине ученика. Добијени резултати дискутовани су у светлу важности
информисања учитеља о улози самопоуздања у постигнућу и различитим
стратегијама које учитељи могу применити како би препознали и неговали
самопоуздање ученика у школи.
Кључне речи:
читалачко самопоуздање / академски успех / учитељи / тематска анализа / PIRLSИзвор:
PIRLS 2021: резултати и импликације, 2023, 23-24Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200018)
Напомена:
- ЗБOРНИК РЕЗИМЕА XXX нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa” PIRLS 2021: РЕЗУЛТАТИ И ИМПЛИКАЦИЈЕ
Институција/група
IPITY - CONF AU - Мицић, Исидора AU - Дробац, Ана AU - Јошић, Смиљана PY - 2023 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1024 AB - Академско самопоуздање, као кључни концепт у теоријама мотивације и учења, испитује се као очекивани образовни исход и као корелат постигнућа и других некогнитивних варијабли. Бројна истраживања указују на везу академског самопоуздања и постигнућа - ученици који имају више самопоуздања у своје способности показују боље академско постигнуће. У оквиру студија ILSA (International Large Scale Assessment) добијају се подаци о домен-специфичном самопоуздању као што је читалачко самопоуздање. За развијање читалачке способности и самопоуздања посебно су значајна уверења учитеља, с обзиром на њихову улогу у препознавању и неговању самопоуздања у школи. Циљеви овог истраживања усмерени су на боље разумевање личних значења које учитељи приписују самопоуздању ученика, као и процеса изградње и манифестације самопоуздања из њихове перспективе. Поред тога, циљ нам је био да испитамо перспективе учитеља о повезаности самопоуздања ученика и њихових школских постигнућа, уз ослањање на резултате међународних тестирања и постигнућа ученика из Србије. У истраживању је учествовало 17 учитеља који су били распоређени у три фокус групе у трајању од по сат времена. На основу индуктивне тематске анализе разговора са учитељима идентификовано је неколико тема: значење самопоуздања кроз когнитивне, емоционалне и социјалне аспекте, препознавање самопоуздања кроз комуникацију, особине ученика, социјалне односе, мултидимензионалност самопоуздања и улога самопоуздања у школском успеху, рефлексија на истраживање PIRLS и развој самопоуздања у школи кроз факторе као што су: породица, вршњаци, учитељи, окужење, особине ученика. Добијени резултати дискутовани су у светлу важности информисања учитеља о улози самопоуздања у постигнућу и различитим стратегијама које учитељи могу применити како би препознали и неговали самопоуздање ученика у школи. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања C3 - PIRLS 2021: резултати и импликације T1 - Повезаност самопоуздања и постигнућа: перспектива учитеља EP - 24 SP - 23 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1024 ER -
@conference{ author = "Мицић, Исидора and Дробац, Ана and Јошић, Смиљана", year = "2023", abstract = "Академско самопоуздање, као кључни концепт у теоријама мотивације и учења, испитује се као очекивани образовни исход и као корелат постигнућа и других некогнитивних варијабли. Бројна истраживања указују на везу академског самопоуздања и постигнућа - ученици који имају више самопоуздања у своје способности показују боље академско постигнуће. У оквиру студија ILSA (International Large Scale Assessment) добијају се подаци о домен-специфичном самопоуздању као што је читалачко самопоуздање. За развијање читалачке способности и самопоуздања посебно су значајна уверења учитеља, с обзиром на њихову улогу у препознавању и неговању самопоуздања у школи. Циљеви овог истраживања усмерени су на боље разумевање личних значења које учитељи приписују самопоуздању ученика, као и процеса изградње и манифестације самопоуздања из њихове перспективе. Поред тога, циљ нам је био да испитамо перспективе учитеља о повезаности самопоуздања ученика и њихових школских постигнућа, уз ослањање на резултате међународних тестирања и постигнућа ученика из Србије. У истраживању је учествовало 17 учитеља који су били распоређени у три фокус групе у трајању од по сат времена. На основу индуктивне тематске анализе разговора са учитељима идентификовано је неколико тема: значење самопоуздања кроз когнитивне, емоционалне и социјалне аспекте, препознавање самопоуздања кроз комуникацију, особине ученика, социјалне односе, мултидимензионалност самопоуздања и улога самопоуздања у школском успеху, рефлексија на истраживање PIRLS и развој самопоуздања у школи кроз факторе као што су: породица, вршњаци, учитељи, окужење, особине ученика. Добијени резултати дискутовани су у светлу важности информисања учитеља о улози самопоуздања у постигнућу и различитим стратегијама које учитељи могу применити како би препознали и неговали самопоуздање ученика у школи.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "PIRLS 2021: резултати и импликације", title = "Повезаност самопоуздања и постигнућа: перспектива учитеља", pages = "24-23", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1024" }
Мицић, И., Дробац, А.,& Јошић, С.. (2023). Повезаност самопоуздања и постигнућа: перспектива учитеља. in PIRLS 2021: резултати и импликације Београд : Институт за педагошка истраживања., 23-24. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1024
Мицић И, Дробац А, Јошић С. Повезаност самопоуздања и постигнућа: перспектива учитеља. in PIRLS 2021: резултати и импликације. 2023;:23-24. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1024 .
Мицић, Исидора, Дробац, Ана, Јошић, Смиљана, "Повезаност самопоуздања и постигнућа: перспектива учитеља" in PIRLS 2021: резултати и импликације (2023):23-24, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1024 .