Приказ основних података о документу

Orientation of high school students to the future in the conditions of a pandemic

dc.creatorĐerić, Ivana
dc.creatorMaksić, Slavica
dc.creatorMalinić, Dušica
dc.date.accessioned2023-11-28T21:10:35Z
dc.date.available2023-11-28T21:10:35Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1006
dc.description.abstractОријентација на будућност представља начин на који појединац замишља свој развој и одређује колико ће бити успешан у реализацији очекиване будућности. Глобално пандемијско окружење било је посебан изазов за младе који су у фази интензивне изградње жељених и очекиваних будућности и њиховом непрекидном преиспитивању у односу на сопствене капацитете и услове у којима се развијају. Предмет проучавања у овом раду je анализа резултата истраживања о оријентацији младих на будућност у контексту промена које је претрпело њихово образовање због затварања школа, преласка на онлајн наставу и учење од куће (2020-2022). Сачињен је преглед истраживања у циљу бољег разумевања ефеката промена које је донела пандемија како за лични развој младих тако и за дизајнирање интервентних програма који би ојачали позитивну оријентацију на будућност. Анализиране су студије из база података са отвореним приступом по кључним речима: оријентација на будућност, пандемија КОВИД-19, образовање и млади. Издвојено је 20 истраживања чији налази потврђују да је пандемија КОВИД19 имала дубок утицај на учење, добробит и академску мотивацију младих. Резултати указују да млади имају свест о „рупама“ у свом знању и да су забринути због ризика које недовољна знања носе за њихово даље школовање. Закључено је да оријентација ученика на будућност завређује већу пажњу у образовном окружењу него што је сада случај.sr
dc.description.abstractFuture orientation represents the way an individual imagines his/her development and determines how successful s/he will be in realizing the expected future. The global pandemic environment was a challenge for young people to construct their desired and expected futures. Their constant re-examination about their capacities and conditions in which they develop are especially endangered. The subject of this paper is the analysis of the results of studies on the future orientation of young people in the context of changes that their education had undergone due to multiple times when schools were closed down, transitioning process to online teaching and learning from home (2020-2022). A review of the studies was conducted to understand better the effects of the changes brought by the pandemic, both for the personal development of young people and for designing intervention programs that would strengthen the positive orientation towards the future. Studies from open-access databases were analysed by keywords: future orientation, COVID-19 pandemic, education, and youth. Twenty studies have been singled out, the findings of which confirm that the COVID-19 pandemic had a profound impact on young people’s learning, well-being, and academic motivation. The results indicate that young people are aware of their “holes in knowledge” and are concerned about insufficient knowledge’s risks for their further education. It was concluded that the future orientation of students deserves more attention in an educational setting than it is getting at the present moment.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Учитељски факултетsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceНови хоризонти васпитања и образовањаsr
dc.subjectоријентација на будућностsr
dc.subjectпандемијско окружењеsr
dc.subjectсредњошколциsr
dc.subjectпреглед истраживањаsr
dc.subjectfuture orientationsr
dc.subjectpandemic environmentsr
dc.subjectstudentssr
dc.subjectresearch reviewsr
dc.titleОријентација средњошколаца на будућност у условима пандемијеsr
dc.titleOrientation of high school students to the future in the conditions of a pandemicsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage57
dc.citation.spage56
dc.description.otherКњига резимеа : Међународни научни скуп Нови хоризонти васпитања и образовања; Универзитет у Београду, Учитељски факултет 28.5.2022.sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/3128/bitstream_3128.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1006
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу