Оријентација средњошколаца на будућност у условима пандемије
Orientation of high school students to the future in the conditions of a pandemic
Abstract
Оријентација на будућност представља начин на који појединац замишља свој
развој и одређује колико ће бити успешан у реализацији очекиване
будућности. Глобално пандемијско окружење било је посебан изазов за младе
који су у фази интензивне изградње жељених и очекиваних будућности и
њиховом непрекидном преиспитивању у односу на сопствене капацитете и
услове у којима се развијају. Предмет проучавања у овом раду je анализа
резултата истраживања о оријентацији младих на будућност у контексту
промена које је претрпело њихово образовање због затварања школа,
преласка на онлајн наставу и учење од куће (2020-2022). Сачињен је преглед
истраживања у циљу бољег разумевања ефеката промена које је донела
пандемија како за лични развој младих тако и за дизајнирање интервентних
програма који би ојачали позитивну оријентацију на будућност. Анализиране
су студије из база података са отвореним приступом по кључним речима:
оријентација на будућност, пандемија КОВИД-19, образовање и млади.
Из...двојено је 20 истраживања чији налази потврђују да је пандемија КОВИД19 имала дубок утицај на учење, добробит и академску мотивацију младих.
Резултати указују да млади имају свест о „рупама“ у свом знању и да су
забринути због ризика које недовољна знања носе за њихово даље
школовање. Закључено је да оријентација ученика на будућност завређује
већу пажњу у образовном окружењу него што је сада случај.
Future orientation represents the way an individual imagines his/her development
and determines how successful s/he will be in realizing the expected future. The
global pandemic environment was a challenge for young people to construct their
desired and expected futures. Their constant re-examination about their capacities
and conditions in which they develop are especially endangered. The subject of
this paper is the analysis of the results of studies on the future orientation of
young people in the context of changes that their education had undergone due
to multiple times when schools were closed down, transitioning process to online
teaching and learning from home (2020-2022). A review of the studies was
conducted to understand better the effects of the changes brought by the
pandemic, both for the personal development of young people and for designing
intervention programs that would strengthen the positive orientation towards the
future. Studies from open-access datab...ases were analysed by keywords: future
orientation, COVID-19 pandemic, education, and youth. Twenty studies have been
singled out, the findings of which confirm that the COVID-19 pandemic had a
profound impact on young people’s learning, well-being, and academic motivation.
The results indicate that young people are aware of their “holes in knowledge” and
are concerned about insufficient knowledge’s risks for their further education. It
was concluded that the future orientation of students deserves more attention in
an educational setting than it is getting at the present moment.
Keywords:
оријентација на будућност / пандемијско окружење / средњошколци / преглед истраживања / future orientation / pandemic environment / students / research reviewSource:
Нови хоризонти васпитања и образовања, 2022, 56-57Publisher:
- Београд : Учитељски факултет
Note:
- Књига резимеа : Међународни научни скуп Нови хоризонти васпитања и образовања; Универзитет у Београду, Учитељски факултет 28.5.2022.
Collections
Institution/Community
IPITY - CONF AU - Đerić, Ivana AU - Maksić, Slavica AU - Malinić, Dušica PY - 2022 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1006 AB - Оријентација на будућност представља начин на који појединац замишља свој развој и одређује колико ће бити успешан у реализацији очекиване будућности. Глобално пандемијско окружење било је посебан изазов за младе који су у фази интензивне изградње жељених и очекиваних будућности и њиховом непрекидном преиспитивању у односу на сопствене капацитете и услове у којима се развијају. Предмет проучавања у овом раду je анализа резултата истраживања о оријентацији младих на будућност у контексту промена које је претрпело њихово образовање због затварања школа, преласка на онлајн наставу и учење од куће (2020-2022). Сачињен је преглед истраживања у циљу бољег разумевања ефеката промена које је донела пандемија како за лични развој младих тако и за дизајнирање интервентних програма који би ојачали позитивну оријентацију на будућност. Анализиране су студије из база података са отвореним приступом по кључним речима: оријентација на будућност, пандемија КОВИД-19, образовање и млади. Издвојено је 20 истраживања чији налази потврђују да је пандемија КОВИД19 имала дубок утицај на учење, добробит и академску мотивацију младих. Резултати указују да млади имају свест о „рупама“ у свом знању и да су забринути због ризика које недовољна знања носе за њихово даље школовање. Закључено је да оријентација ученика на будућност завређује већу пажњу у образовном окружењу него што је сада случај. AB - Future orientation represents the way an individual imagines his/her development and determines how successful s/he will be in realizing the expected future. The global pandemic environment was a challenge for young people to construct their desired and expected futures. Their constant re-examination about their capacities and conditions in which they develop are especially endangered. The subject of this paper is the analysis of the results of studies on the future orientation of young people in the context of changes that their education had undergone due to multiple times when schools were closed down, transitioning process to online teaching and learning from home (2020-2022). A review of the studies was conducted to understand better the effects of the changes brought by the pandemic, both for the personal development of young people and for designing intervention programs that would strengthen the positive orientation towards the future. Studies from open-access databases were analysed by keywords: future orientation, COVID-19 pandemic, education, and youth. Twenty studies have been singled out, the findings of which confirm that the COVID-19 pandemic had a profound impact on young people’s learning, well-being, and academic motivation. The results indicate that young people are aware of their “holes in knowledge” and are concerned about insufficient knowledge’s risks for their further education. It was concluded that the future orientation of students deserves more attention in an educational setting than it is getting at the present moment. PB - Београд : Учитељски факултет C3 - Нови хоризонти васпитања и образовања T1 - Оријентација средњошколаца на будућност у условима пандемије T1 - Orientation of high school students to the future in the conditions of a pandemic EP - 57 SP - 56 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1006 ER -
@conference{ author = "Đerić, Ivana and Maksić, Slavica and Malinić, Dušica", year = "2022", abstract = "Оријентација на будућност представља начин на који појединац замишља свој развој и одређује колико ће бити успешан у реализацији очекиване будућности. Глобално пандемијско окружење било је посебан изазов за младе који су у фази интензивне изградње жељених и очекиваних будућности и њиховом непрекидном преиспитивању у односу на сопствене капацитете и услове у којима се развијају. Предмет проучавања у овом раду je анализа резултата истраживања о оријентацији младих на будућност у контексту промена које је претрпело њихово образовање због затварања школа, преласка на онлајн наставу и учење од куће (2020-2022). Сачињен је преглед истраживања у циљу бољег разумевања ефеката промена које је донела пандемија како за лични развој младих тако и за дизајнирање интервентних програма који би ојачали позитивну оријентацију на будућност. Анализиране су студије из база података са отвореним приступом по кључним речима: оријентација на будућност, пандемија КОВИД-19, образовање и млади. Издвојено је 20 истраживања чији налази потврђују да је пандемија КОВИД19 имала дубок утицај на учење, добробит и академску мотивацију младих. Резултати указују да млади имају свест о „рупама“ у свом знању и да су забринути због ризика које недовољна знања носе за њихово даље школовање. Закључено је да оријентација ученика на будућност завређује већу пажњу у образовном окружењу него што је сада случај., Future orientation represents the way an individual imagines his/her development and determines how successful s/he will be in realizing the expected future. The global pandemic environment was a challenge for young people to construct their desired and expected futures. Their constant re-examination about their capacities and conditions in which they develop are especially endangered. The subject of this paper is the analysis of the results of studies on the future orientation of young people in the context of changes that their education had undergone due to multiple times when schools were closed down, transitioning process to online teaching and learning from home (2020-2022). A review of the studies was conducted to understand better the effects of the changes brought by the pandemic, both for the personal development of young people and for designing intervention programs that would strengthen the positive orientation towards the future. Studies from open-access databases were analysed by keywords: future orientation, COVID-19 pandemic, education, and youth. Twenty studies have been singled out, the findings of which confirm that the COVID-19 pandemic had a profound impact on young people’s learning, well-being, and academic motivation. The results indicate that young people are aware of their “holes in knowledge” and are concerned about insufficient knowledge’s risks for their further education. It was concluded that the future orientation of students deserves more attention in an educational setting than it is getting at the present moment.", publisher = "Београд : Учитељски факултет", journal = "Нови хоризонти васпитања и образовања", title = "Оријентација средњошколаца на будућност у условима пандемије, Orientation of high school students to the future in the conditions of a pandemic", pages = "57-56", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1006" }
Đerić, I., Maksić, S.,& Malinić, D.. (2022). Оријентација средњошколаца на будућност у условима пандемије. in Нови хоризонти васпитања и образовања Београд : Учитељски факултет., 56-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1006
Đerić I, Maksić S, Malinić D. Оријентација средњошколаца на будућност у условима пандемије. in Нови хоризонти васпитања и образовања. 2022;:56-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1006 .
Đerić, Ivana, Maksić, Slavica, Malinić, Dušica, "Оријентација средњошколаца на будућност у условима пандемије" in Нови хоризонти васпитања и образовања (2022):56-57, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1006 .