Приказ основних података о документу

Systemic support to professional development of school principals in The Republic of Serbia

dc.creatorMalinić, Dušica
dc.creatorŠevkušić, Slavica
dc.date.accessioned2023-11-20T14:13:20Z
dc.date.available2023-11-20T14:13:20Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-7849-319-5
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/983
dc.description.abstractУ складу са кључним документима којима се регулише професио- нални развој директора образовних установа у Србији, 2018. године кон- ципиран је програм обуке како би директори унапредили своје компетен- ције и припремили се за полагање Испита за лиценцу за директора уста- нове образовања и васпитања. Програм обуке реализује Завод за унапређи- вање образовања и васпитања. Циљ рада је да укажемо на допринос ове системске подршке кроз анализу садржаја, облика учења и резултата евалу- ације обука, с нагласком на то како су обуке прилагођене условима панде- мије COVID-19. Анализа показује да су програмски садржаји организовани око тема које покривају све стандарде компетенција и на тај начин пружају подршку директорима у решавању задатака у оквиру њихових најважнијих улога, педагошког лидера и менаџера. Посебан квалитет програма предста- вља то што је трајање обуке прилагођено радном искуству и образовању ди- ректора, као и резултатима евалуације квалитета рада установа којима ру- ководе. Стога, дужина обуке варира од 2 до 13 дана, при чему за највећи број учесника обука траје 13 дана. Учење се одвија у групама (непосредно и он- лајн) и индивидуално (искључиво на даљину), чиме је обезбеђена размена искустава учесника уз уважавање индивидуалних разлика и интересовања. Током пандемије, обука је адаптирана на тај начин што је 2 дана реализо- вано интерактивно, а 2 дана на даљину уместо 4 дана интерактивно. Тако је трајање онлајн учења продужено са 9 на 11 дана. Упркос отежаним усло- вима изазваних пандемијом, значајан број директора обухваћен је обуком, а њихова евалуација обуке је веома висока (3,85 на скали од 1 до 4). Према подацима Министарства просвете, обуку је до сада завршило 108 директо- ра предшколских установа и 1322 директора школа, док је испит за лиценцу положило 773 директора. Разлози релативно мале учесталост изласка ди- ректора на испит требало би да буду предмет будућих истраживања.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Учитељски факултетsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceОбразовање у време пандемије COVID-19: искуства и поукеsr
dc.subjectдиректори образовних установаsr
dc.subjectстандарди компетенцијаsr
dc.subjectпрограм обукеsr
dc.subjectиспит за лиценцуsr
dc.subjectCOVID-19sr
dc.titleСистемска подршка професионалном рзавоју директора школа у Републици Србијиsr
dc.titleSystemic support to professional development of school principals in The Republic of Serbiasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage157
dc.citation.spage156
dc.description.otherKњига сажетака: Међународна научна конференција Образовање у време пандемије Covid-19: искуства и поуке, 1–3. јун 2023., Београдsr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/3067/Knjiga-sazetaka-2023_1-10,157,158,329-331.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_983
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу