Системска подршка професионалном рзавоју директора школа у Републици Србији
Systemic support to professional development of school principals in The Republic of Serbia
Апстракт
У складу са кључним документима којима се регулише професио-
нални развој директора образовних установа у Србији, 2018. године кон-
ципиран је програм обуке како би директори унапредили своје компетен-
ције и припремили се за полагање Испита за лиценцу за директора уста-
нове образовања и васпитања. Програм обуке реализује Завод за унапређи-
вање образовања и васпитања. Циљ рада је да укажемо на допринос ове
системске подршке кроз анализу садржаја, облика учења и резултата евалу-
ације обука, с нагласком на то како су обуке прилагођене условима панде-
мије COVID-19. Анализа показује да су програмски садржаји организовани
око тема које покривају све стандарде компетенција и на тај начин пружају
подршку директорима у решавању задатака у оквиру њихових најважнијих
улога, педагошког лидера и менаџера. Посебан квалитет програма предста-
вља то што је трајање обуке прилагођено радном искуству и образовању ди-
ректора, као и резултатима евалуације квалитета рада установа којима р...у-
ководе. Стога, дужина обуке варира од 2 до 13 дана, при чему за највећи број
учесника обука траје 13 дана. Учење се одвија у групама (непосредно и он-
лајн) и индивидуално (искључиво на даљину), чиме је обезбеђена размена
искустава учесника уз уважавање индивидуалних разлика и интересовања.
Током пандемије, обука је адаптирана на тај начин што је 2 дана реализо-
вано интерактивно, а 2 дана на даљину уместо 4 дана интерактивно. Тако
је трајање онлајн учења продужено са 9 на 11 дана. Упркос отежаним усло-
вима изазваних пандемијом, значајан број директора обухваћен је обуком,
а њихова евалуација обуке је веома висока (3,85 на скали од 1 до 4). Према
подацима Министарства просвете, обуку је до сада завршило 108 директо-
ра предшколских установа и 1322 директора школа, док је испит за лиценцу
положило 773 директора. Разлози релативно мале учесталост изласка ди-
ректора на испит требало би да буду предмет будућих истраживања.
Кључне речи:
директори образовних установа / стандарди компетенција / програм обуке / испит за лиценцу / COVID-19Извор:
Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке, 2023, 156-157Издавач:
- Београд : Учитељски факултет
Напомена:
- Kњига сажетака: Међународна научна конференција Образовање у време пандемије Covid-19: искуства и поуке, 1–3. јун 2023., Београд
Институција/група
IPITY - CONF AU - Malinić, Dušica AU - Ševkušić, Slavica PY - 2023 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/983 AB - У складу са кључним документима којима се регулише професио- нални развој директора образовних установа у Србији, 2018. године кон- ципиран је програм обуке како би директори унапредили своје компетен- ције и припремили се за полагање Испита за лиценцу за директора уста- нове образовања и васпитања. Програм обуке реализује Завод за унапређи- вање образовања и васпитања. Циљ рада је да укажемо на допринос ове системске подршке кроз анализу садржаја, облика учења и резултата евалу- ације обука, с нагласком на то како су обуке прилагођене условима панде- мије COVID-19. Анализа показује да су програмски садржаји организовани око тема које покривају све стандарде компетенција и на тај начин пружају подршку директорима у решавању задатака у оквиру њихових најважнијих улога, педагошког лидера и менаџера. Посебан квалитет програма предста- вља то што је трајање обуке прилагођено радном искуству и образовању ди- ректора, као и резултатима евалуације квалитета рада установа којима ру- ководе. Стога, дужина обуке варира од 2 до 13 дана, при чему за највећи број учесника обука траје 13 дана. Учење се одвија у групама (непосредно и он- лајн) и индивидуално (искључиво на даљину), чиме је обезбеђена размена искустава учесника уз уважавање индивидуалних разлика и интересовања. Током пандемије, обука је адаптирана на тај начин што је 2 дана реализо- вано интерактивно, а 2 дана на даљину уместо 4 дана интерактивно. Тако је трајање онлајн учења продужено са 9 на 11 дана. Упркос отежаним усло- вима изазваних пандемијом, значајан број директора обухваћен је обуком, а њихова евалуација обуке је веома висока (3,85 на скали од 1 до 4). Према подацима Министарства просвете, обуку је до сада завршило 108 директо- ра предшколских установа и 1322 директора школа, док је испит за лиценцу положило 773 директора. Разлози релативно мале учесталост изласка ди- ректора на испит требало би да буду предмет будућих истраживања. PB - Београд : Учитељски факултет C3 - Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке T1 - Системска подршка професионалном рзавоју директора школа у Републици Србији T1 - Systemic support to professional development of school principals in The Republic of Serbia EP - 157 SP - 156 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_983 ER -
@conference{ author = "Malinić, Dušica and Ševkušić, Slavica", year = "2023", abstract = "У складу са кључним документима којима се регулише професио- нални развој директора образовних установа у Србији, 2018. године кон- ципиран је програм обуке како би директори унапредили своје компетен- ције и припремили се за полагање Испита за лиценцу за директора уста- нове образовања и васпитања. Програм обуке реализује Завод за унапређи- вање образовања и васпитања. Циљ рада је да укажемо на допринос ове системске подршке кроз анализу садржаја, облика учења и резултата евалу- ације обука, с нагласком на то како су обуке прилагођене условима панде- мије COVID-19. Анализа показује да су програмски садржаји организовани око тема које покривају све стандарде компетенција и на тај начин пружају подршку директорима у решавању задатака у оквиру њихових најважнијих улога, педагошког лидера и менаџера. Посебан квалитет програма предста- вља то што је трајање обуке прилагођено радном искуству и образовању ди- ректора, као и резултатима евалуације квалитета рада установа којима ру- ководе. Стога, дужина обуке варира од 2 до 13 дана, при чему за највећи број учесника обука траје 13 дана. Учење се одвија у групама (непосредно и он- лајн) и индивидуално (искључиво на даљину), чиме је обезбеђена размена искустава учесника уз уважавање индивидуалних разлика и интересовања. Током пандемије, обука је адаптирана на тај начин што је 2 дана реализо- вано интерактивно, а 2 дана на даљину уместо 4 дана интерактивно. Тако је трајање онлајн учења продужено са 9 на 11 дана. Упркос отежаним усло- вима изазваних пандемијом, значајан број директора обухваћен је обуком, а њихова евалуација обуке је веома висока (3,85 на скали од 1 до 4). Према подацима Министарства просвете, обуку је до сада завршило 108 директо- ра предшколских установа и 1322 директора школа, док је испит за лиценцу положило 773 директора. Разлози релативно мале учесталост изласка ди- ректора на испит требало би да буду предмет будућих истраживања.", publisher = "Београд : Учитељски факултет", journal = "Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке", title = "Системска подршка професионалном рзавоју директора школа у Републици Србији, Systemic support to professional development of school principals in The Republic of Serbia", pages = "157-156", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_983" }
Malinić, D.,& Ševkušić, S.. (2023). Системска подршка професионалном рзавоју директора школа у Републици Србији. in Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке Београд : Учитељски факултет., 156-157. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_983
Malinić D, Ševkušić S. Системска подршка професионалном рзавоју директора школа у Републици Србији. in Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке. 2023;:156-157. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_983 .
Malinić, Dušica, Ševkušić, Slavica, "Системска подршка професионалном рзавоју директора школа у Републици Србији" in Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке (2023):156-157, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_983 .