Системска подршка професионалном рзавоју директора школа у Републици Србији
Systemic support to professional development of school principals in The Republic of Serbia
dc.creator | Malinić, Dušica | |
dc.creator | Ševkušić, Slavica | |
dc.date.accessioned | 2023-11-20T14:13:20Z | |
dc.date.available | 2023-11-20T14:13:20Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7849-319-5 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/983 | |
dc.description.abstract | У складу са кључним документима којима се регулише професио- нални развој директора образовних установа у Србији, 2018. године кон- ципиран је програм обуке како би директори унапредили своје компетен- ције и припремили се за полагање Испита за лиценцу за директора уста- нове образовања и васпитања. Програм обуке реализује Завод за унапређи- вање образовања и васпитања. Циљ рада је да укажемо на допринос ове системске подршке кроз анализу садржаја, облика учења и резултата евалу- ације обука, с нагласком на то како су обуке прилагођене условима панде- мије COVID-19. Анализа показује да су програмски садржаји организовани око тема које покривају све стандарде компетенција и на тај начин пружају подршку директорима у решавању задатака у оквиру њихових најважнијих улога, педагошког лидера и менаџера. Посебан квалитет програма предста- вља то што је трајање обуке прилагођено радном искуству и образовању ди- ректора, као и резултатима евалуације квалитета рада установа којима ру- ководе. Стога, дужина обуке варира од 2 до 13 дана, при чему за највећи број учесника обука траје 13 дана. Учење се одвија у групама (непосредно и он- лајн) и индивидуално (искључиво на даљину), чиме је обезбеђена размена искустава учесника уз уважавање индивидуалних разлика и интересовања. Током пандемије, обука је адаптирана на тај начин што је 2 дана реализо- вано интерактивно, а 2 дана на даљину уместо 4 дана интерактивно. Тако је трајање онлајн учења продужено са 9 на 11 дана. Упркос отежаним усло- вима изазваних пандемијом, значајан број директора обухваћен је обуком, а њихова евалуација обуке је веома висока (3,85 на скали од 1 до 4). Према подацима Министарства просвете, обуку је до сада завршило 108 директо- ра предшколских установа и 1322 директора школа, док је испит за лиценцу положило 773 директора. Разлози релативно мале учесталост изласка ди- ректора на испит требало би да буду предмет будућих истраживања. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.language.iso | en | sr |
dc.publisher | Београд : Учитељски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.source | Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке | sr |
dc.subject | директори образовних установа | sr |
dc.subject | стандарди компетенција | sr |
dc.subject | програм обуке | sr |
dc.subject | испит за лиценцу | sr |
dc.subject | COVID-19 | sr |
dc.title | Системска подршка професионалном рзавоју директора школа у Републици Србији | sr |
dc.title | Systemic support to professional development of school principals in The Republic of Serbia | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 157 | |
dc.citation.spage | 156 | |
dc.description.other | Kњига сажетака: Међународна научна конференција Образовање у време пандемије Covid-19: искуства и поуке, 1–3. јун 2023., Београд | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/3067/Knjiga-sazetaka-2023_1-10,157,158,329-331.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_983 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |