Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед
Preispitivanje odnosa pozitivnog razvoja mladih i socioemocionalnog učenja: sistematski pregled
Authors
Ковачевић Лепојевић, МаринаПоповић Ћитић, Бранислава
Буквић Бранковић, Лидија
Contributors
Radović, VeraArticle (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih. Na osnovu sistematskog pregleda metaanaliza i sistematskih pregleda intervencija pozitivnog razvoja mladih, data su prikladna teorijska i praktična obrazloženja razmatranih pojmova. Uključeni su naučni rezultati objavljeni u poslednjih pet godina na engleskom jeziku. Pretraživane su baze: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) i Scopus. Rezultati istraživanja ukazuju na to da se među najdelotvornijim programima pozitivnog razvoja nalaze oni inkorporirani u kurikulum, odnosno programi bazirani na socioemocionalnom učenju, sa nastavnicima kao glavnim realizatorima.
Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic and comprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to consider the relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Based at the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses on the positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. The scientific results published in the last five years in English are included as well. Online data bases searched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth development interventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, applied by the teachers.
Keywords:
pozitivan razvoj mladih / socioemocionalno učenje / škole / učenici / positive youth development / socioemotional learning / well-being / studentsSource:
Иновације у настави, 2021, 34, 3, 110-123Publisher:
- Beograd : Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet
Funding / projects:
- Ministry of Science, Technological Development and Innovation of the Republic of Serbia, institutional funding - 200018 (Institute for Educational Research, Belgrade) (RS-MESTD-inst-2020-200018)
Collections
Institution/Community
IPITY - JOUR AU - Ковачевић Лепојевић, Марина AU - Поповић Ћитић, Бранислава AU - Буквић Бранковић, Лидија PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/847 AB - Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih. Na osnovu sistematskog pregleda metaanaliza i sistematskih pregleda intervencija pozitivnog razvoja mladih, data su prikladna teorijska i praktična obrazloženja razmatranih pojmova. Uključeni su naučni rezultati objavljeni u poslednjih pet godina na engleskom jeziku. Pretraživane su baze: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) i Scopus. Rezultati istraživanja ukazuju na to da se među najdelotvornijim programima pozitivnog razvoja nalaze oni inkorporirani u kurikulum, odnosno programi bazirani na socioemocionalnom učenju, sa nastavnicima kao glavnim realizatorima. AB - Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic and comprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to consider the relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Based at the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses on the positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. The scientific results published in the last five years in English are included as well. Online data bases searched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth development interventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, applied by the teachers. PB - Beograd : Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet T2 - Иновације у настави T1 - Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед T1 - Preispitivanje odnosa pozitivnog razvoja mladih i socioemocionalnog učenja: sistematski pregled EP - 123 IS - 3 SP - 110 VL - 34 DO - 10.5937/inovacije2103110K ER -
@article{ author = "Ковачевић Лепојевић, Марина and Поповић Ћитић, Бранислава and Буквић Бранковић, Лидија", year = "2021", abstract = "Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih. Na osnovu sistematskog pregleda metaanaliza i sistematskih pregleda intervencija pozitivnog razvoja mladih, data su prikladna teorijska i praktična obrazloženja razmatranih pojmova. Uključeni su naučni rezultati objavljeni u poslednjih pet godina na engleskom jeziku. Pretraživane su baze: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) i Scopus. Rezultati istraživanja ukazuju na to da se među najdelotvornijim programima pozitivnog razvoja nalaze oni inkorporirani u kurikulum, odnosno programi bazirani na socioemocionalnom učenju, sa nastavnicima kao glavnim realizatorima., Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic and comprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to consider the relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Based at the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses on the positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. The scientific results published in the last five years in English are included as well. Online data bases searched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth development interventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, applied by the teachers.", publisher = "Beograd : Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet", journal = "Иновације у настави", title = "Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед, Preispitivanje odnosa pozitivnog razvoja mladih i socioemocionalnog učenja: sistematski pregled", pages = "123-110", number = "3", volume = "34", doi = "10.5937/inovacije2103110K" }
Ковачевић Лепојевић, М., Поповић Ћитић, Б.,& Буквић Бранковић, Л.. (2021). Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед. in Иновације у настави Beograd : Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet., 34(3), 110-123. https://doi.org/10.5937/inovacije2103110K
Ковачевић Лепојевић М, Поповић Ћитић Б, Буквић Бранковић Л. Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед. in Иновације у настави. 2021;34(3):110-123. doi:10.5937/inovacije2103110K .
Ковачевић Лепојевић, Марина, Поповић Ћитић, Бранислава, Буквић Бранковић, Лидија, "Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед" in Иновације у настави, 34, no. 3 (2021):110-123, https://doi.org/10.5937/inovacije2103110K . .