Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед
Preispitivanje odnosa pozitivnog razvoja mladih i socioemocionalnog učenja: sistematski pregled
Аутори
Ковачевић Лепојевић, МаринаПоповић Ћитић, Бранислава
Буквић Бранковић, Лидија
Остала ауторства
Radović, VeraЧланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih. Na osnovu sistematskog pregleda metaanaliza i sistematskih pregleda intervencija pozitivnog razvoja mladih, data su prikladna teorijska i praktična obrazloženja razmatranih pojmova. Uključeni su naučni rezultati objavljeni u poslednjih pet godina na engleskom jeziku. Pretraživane su baze: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) i Scopus. Rezultati istraživanja ukazuju na to da se među najdelotvornijim programima pozitivnog razvoja nalaze oni inkorporirani u kurikulum, odnosno programi bazirani na socioemocionalnom učenju, sa nastavnicima kao glavnim realizatorima.
Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic and comprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to consider the relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Based at the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses on the positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. The scientific results published in the last five years in English are included as well. Online data bases searched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth development interventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, applied by the teachers.
Кључне речи:
pozitivan razvoj mladih / socioemocionalno učenje / škole / učenici / positive youth development / socioemotional learning / well-being / studentsИзвор:
Иновације у настави, 2021, 34, 3, 110-123Издавач:
- Beograd : Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200018)
Институција/група
IPITY - JOUR AU - Ковачевић Лепојевић, Марина AU - Поповић Ћитић, Бранислава AU - Буквић Бранковић, Лидија PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/847 AB - Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih. Na osnovu sistematskog pregleda metaanaliza i sistematskih pregleda intervencija pozitivnog razvoja mladih, data su prikladna teorijska i praktična obrazloženja razmatranih pojmova. Uključeni su naučni rezultati objavljeni u poslednjih pet godina na engleskom jeziku. Pretraživane su baze: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) i Scopus. Rezultati istraživanja ukazuju na to da se među najdelotvornijim programima pozitivnog razvoja nalaze oni inkorporirani u kurikulum, odnosno programi bazirani na socioemocionalnom učenju, sa nastavnicima kao glavnim realizatorima. AB - Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic and comprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to consider the relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Based at the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses on the positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. The scientific results published in the last five years in English are included as well. Online data bases searched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth development interventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, applied by the teachers. PB - Beograd : Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet T2 - Иновације у настави T1 - Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед T1 - Preispitivanje odnosa pozitivnog razvoja mladih i socioemocionalnog učenja: sistematski pregled EP - 123 IS - 3 SP - 110 VL - 34 DO - 10.5937/inovacije2103110K ER -
@article{ author = "Ковачевић Лепојевић, Марина and Поповић Ћитић, Бранислава and Буквић Бранковић, Лидија", year = "2021", abstract = "Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih. Na osnovu sistematskog pregleda metaanaliza i sistematskih pregleda intervencija pozitivnog razvoja mladih, data su prikladna teorijska i praktična obrazloženja razmatranih pojmova. Uključeni su naučni rezultati objavljeni u poslednjih pet godina na engleskom jeziku. Pretraživane su baze: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) i Scopus. Rezultati istraživanja ukazuju na to da se među najdelotvornijim programima pozitivnog razvoja nalaze oni inkorporirani u kurikulum, odnosno programi bazirani na socioemocionalnom učenju, sa nastavnicima kao glavnim realizatorima., Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic and comprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to consider the relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Based at the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses on the positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. The scientific results published in the last five years in English are included as well. Online data bases searched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth development interventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, applied by the teachers.", publisher = "Beograd : Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet", journal = "Иновације у настави", title = "Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед, Preispitivanje odnosa pozitivnog razvoja mladih i socioemocionalnog učenja: sistematski pregled", pages = "123-110", number = "3", volume = "34", doi = "10.5937/inovacije2103110K" }
Ковачевић Лепојевић, М., Поповић Ћитић, Б.,& Буквић Бранковић, Л.. (2021). Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед. in Иновације у настави Beograd : Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet., 34(3), 110-123. https://doi.org/10.5937/inovacije2103110K
Ковачевић Лепојевић М, Поповић Ћитић Б, Буквић Бранковић Л. Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед. in Иновације у настави. 2021;34(3):110-123. doi:10.5937/inovacije2103110K .
Ковачевић Лепојевић, Марина, Поповић Ћитић, Бранислава, Буквић Бранковић, Лидија, "Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед" in Иновације у настави, 34, no. 3 (2021):110-123, https://doi.org/10.5937/inovacije2103110K . .