Is there a gene for the genius?
Da li postoji gen za genija?
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Od vremena Goltona do današnjih dana traje polemika o naslednosti i biološkoj osnovi čovekovih sposobnosti i talenata. Posebnu pažnju u novije vreme privlače istraživanja i pretpostavke o ulozi DNK u postizanju i ispoljavanju visokih sposobnosti. Istraživanja genetskih osnova procesa učenja ukazuju da razlike u genima ljudi utiču na to koliko oni lako uče. Bilo bi logično pretpostaviti da geni imaju jednaki efekat na školsko postignuće kao što imaju na kognitivne sposobnosti. Pošto su svi geni prisutni na rođenju, ne znači da će odmah svi delovati. Uticaji gena su dinamični tako da ima više prilika da njihovi efekti budu kumulativni nego efekti sredine. Ali, najnovija istraživanja nesumnjivo potvrđuju i da uticaji okruženja pokazuju tendenciju da budu specifični za pojedince.
Keywords:
školsko postignuće / gen / genije / school achievement / gene / geniusSource:
Nastava i vaspitanje, 2003, 52, 1, 116-118Publisher:
- Beograd : Pedagoško društvo Srbije
- Beograd : Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju
Funding / projects:
- Projekat Ministarstva nauke Republike Srbije, br. 1429: Vaspitanje i obrazovanje za izazove demokratskog društva
Collections
Institution/Community
IPITY - JOUR AU - Maksić, Slavica PY - 2003 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/59 AB - Od vremena Goltona do današnjih dana traje polemika o naslednosti i biološkoj osnovi čovekovih sposobnosti i talenata. Posebnu pažnju u novije vreme privlače istraživanja i pretpostavke o ulozi DNK u postizanju i ispoljavanju visokih sposobnosti. Istraživanja genetskih osnova procesa učenja ukazuju da razlike u genima ljudi utiču na to koliko oni lako uče. Bilo bi logično pretpostaviti da geni imaju jednaki efekat na školsko postignuće kao što imaju na kognitivne sposobnosti. Pošto su svi geni prisutni na rođenju, ne znači da će odmah svi delovati. Uticaji gena su dinamični tako da ima više prilika da njihovi efekti budu kumulativni nego efekti sredine. Ali, najnovija istraživanja nesumnjivo potvrđuju i da uticaji okruženja pokazuju tendenciju da budu specifični za pojedince. PB - Beograd : Pedagoško društvo Srbije PB - Beograd : Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Is there a gene for the genius? T1 - Da li postoji gen za genija? EP - 118 IS - 1 SP - 116 VL - 52 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_59 ER -
@article{ author = "Maksić, Slavica", year = "2003", abstract = "Od vremena Goltona do današnjih dana traje polemika o naslednosti i biološkoj osnovi čovekovih sposobnosti i talenata. Posebnu pažnju u novije vreme privlače istraživanja i pretpostavke o ulozi DNK u postizanju i ispoljavanju visokih sposobnosti. Istraživanja genetskih osnova procesa učenja ukazuju da razlike u genima ljudi utiču na to koliko oni lako uče. Bilo bi logično pretpostaviti da geni imaju jednaki efekat na školsko postignuće kao što imaju na kognitivne sposobnosti. Pošto su svi geni prisutni na rođenju, ne znači da će odmah svi delovati. Uticaji gena su dinamični tako da ima više prilika da njihovi efekti budu kumulativni nego efekti sredine. Ali, najnovija istraživanja nesumnjivo potvrđuju i da uticaji okruženja pokazuju tendenciju da budu specifični za pojedince.", publisher = "Beograd : Pedagoško društvo Srbije, Beograd : Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Is there a gene for the genius?, Da li postoji gen za genija?", pages = "118-116", number = "1", volume = "52", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_59" }
Maksić, S.. (2003). Is there a gene for the genius?. in Nastava i vaspitanje Beograd : Pedagoško društvo Srbije., 52(1), 116-118. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_59
Maksić S. Is there a gene for the genius?. in Nastava i vaspitanje. 2003;52(1):116-118. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_59 .
Maksić, Slavica, "Is there a gene for the genius?" in Nastava i vaspitanje, 52, no. 1 (2003):116-118, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_59 .