Tehnika filcanja vune u radu sa decom i mladima sa problemima u ponašanju
Wool-felting technique in working with children and young people with behavioral problems
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Osnovni cilj rada predstavlja prikaz alternativne terapijske tehnike filcanja vune u radu sa decom
i mladima sa problemima u ponašanju. Posmatrano sa teorijskog aspekta senzorne integracije,
tehnika je usmerena na ostvarivanje sledećih ciljeva: smanjivanje psihofizičke napetosti, opuštanje,
razvoj samokontrole, jačanje samopouzdanja, razvijanje komunikacijskih i socijalnih veština,
razvijanje motoričkih, senzornih i kognitivnih veština, razvijanje istrajnosti i fokusa u radu, povećanje
obrazovnih postignuća, uvođenje inovativne metode rada u vaspitnoobrazovni proces. Mokro
filcanje vune podrazumeva stiskanje vune dlanovima i stopalima u toploj vodi i sapunu na različitim
taktilnim podlogama, pri čemu se oblikuju različiti ukrasni predmeti. Filcanje vune je učenicima
zabavno i prijatno i omogućava im zbližavanje, izgrađivanje odnosa u pozitivnoj atmosferi (filcamo
uz opuštajuću muziku i miris eteričnih ulja). Osim mokrog filcanja rukama, koristi se i mokro filcanje
nogama čime... se dodatno stimuliše osnovni senzorni sistem (vestibularni, proprioceptivni, taktilni)
na koji se nadograđuju samokontrola, samopoštovanje, motoričke veštine i više kognitivne funkcije.
Podaci za ovaj rad prikupljeni su metodom intervjua sa učenicima (licem u lice). Aktivnost filcanja
vune sprovodi se u Osnovnoj školi „Fran Franković” poslednjih pet godina. U ovoj aktivnosti učestvuju
učenici koji se školuju u posebnom odeljenju za učenike sa problemima u ponašanju. Pošto je
maksimalan broj učenika u posebnom odeljenju deset, tokom poslednjih pet godina u ovu aktivnost
bilo je uključeno trideset učenika. Rezultati pokazuju napredak učenika na području personalnih i
interpersonalnih odnosa, a vidljiv je i pozitivan učinak u obrazovnim postignućima. Rezultat rada
predstavljaju i predmeti nastali primenom ove tehnike (tapiserije, torbe, činije) koji se izlažu na
sajmovima čime se, između ostalog, podstiče preduzetnički potencijal kod učenika.
The main aim of this paper is to present alternative therapeutic technique: wool-felting, in work with
children and young people with behavioural problems. Within the theoretical framework of sensory
integration, this technique aims at achieving the following goals: reducing psychophysical tension,
relaxation, developing self-control, strengthening confidence, developing communication and social
skills, developing the motor, sensory and cognitive skills, developing persistence and focus in work,
and innovative working methods in educational process. Wet wool felting involves squeezing the
wool both with hands and feet in warm water and soap on various tactile bases. As a result of the
process, different decorative items are shaped. Wool felting is fun and comfortable for the students,
and enables bonding and building relationships in a positive atmosphere (listening to relaxing music
and breathing in the essential oils). In addition to the wet wool felting with hands, it is al...so performed
with feet for additional stimulation of the basic sensory system (vestibular, proprioceptive, tactile).
It is further relating to self-control, self-respect, motor skills and higher cognitive functions. The
data for this paper are collected by interviewing the students (face to face method). Wool-felting
activities have been carried out in the primary school “Fran Franković” in Rijeka for the last five years.
These activities are exclusively intended for the children and teenagers educated in the special class
for students with behavioural problems. As the maximum number of students in the special class
must not exceed ten, thirty pupils have attended this activity in the course of the past five years. The
results show the students’ progress in the field of personal and interpersonal relationships, and a
positive effect on academic success is also evident. The decorative objects created via this technique
(tapestries, bags, bowls) also present the result of this work and are exhibited at creative fairs, thus
encouraging entrepreneurial potential in students.
Кључне речи:
filcanje / vuna / senzorna integracija / podsticanje kreativnosti / felting / wool / sensory integration / encouraging creativityИзвор:
Obrazovanje u funkciji modernizacije društva, 2019, 96-97Издавач:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Напомена:
- Zbornik rezimea / 24. Međunarodna naučna konferencija "Pedagoška istraživanja i školska praksa
- Book of abstracts / 24th International Scientific Conference "Educational Research and School Practice"
Институција/група
IPITY - CONF AU - Fistonić, Barbara AU - Štimac, Petra PY - 2019 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/575 AB - Osnovni cilj rada predstavlja prikaz alternativne terapijske tehnike filcanja vune u radu sa decom i mladima sa problemima u ponašanju. Posmatrano sa teorijskog aspekta senzorne integracije, tehnika je usmerena na ostvarivanje sledećih ciljeva: smanjivanje psihofizičke napetosti, opuštanje, razvoj samokontrole, jačanje samopouzdanja, razvijanje komunikacijskih i socijalnih veština, razvijanje motoričkih, senzornih i kognitivnih veština, razvijanje istrajnosti i fokusa u radu, povećanje obrazovnih postignuća, uvođenje inovativne metode rada u vaspitnoobrazovni proces. Mokro filcanje vune podrazumeva stiskanje vune dlanovima i stopalima u toploj vodi i sapunu na različitim taktilnim podlogama, pri čemu se oblikuju različiti ukrasni predmeti. Filcanje vune je učenicima zabavno i prijatno i omogućava im zbližavanje, izgrađivanje odnosa u pozitivnoj atmosferi (filcamo uz opuštajuću muziku i miris eteričnih ulja). Osim mokrog filcanja rukama, koristi se i mokro filcanje nogama čime se dodatno stimuliše osnovni senzorni sistem (vestibularni, proprioceptivni, taktilni) na koji se nadograđuju samokontrola, samopoštovanje, motoričke veštine i više kognitivne funkcije. Podaci za ovaj rad prikupljeni su metodom intervjua sa učenicima (licem u lice). Aktivnost filcanja vune sprovodi se u Osnovnoj školi „Fran Franković” poslednjih pet godina. U ovoj aktivnosti učestvuju učenici koji se školuju u posebnom odeljenju za učenike sa problemima u ponašanju. Pošto je maksimalan broj učenika u posebnom odeljenju deset, tokom poslednjih pet godina u ovu aktivnost bilo je uključeno trideset učenika. Rezultati pokazuju napredak učenika na području personalnih i interpersonalnih odnosa, a vidljiv je i pozitivan učinak u obrazovnim postignućima. Rezultat rada predstavljaju i predmeti nastali primenom ove tehnike (tapiserije, torbe, činije) koji se izlažu na sajmovima čime se, između ostalog, podstiče preduzetnički potencijal kod učenika. AB - The main aim of this paper is to present alternative therapeutic technique: wool-felting, in work with children and young people with behavioural problems. Within the theoretical framework of sensory integration, this technique aims at achieving the following goals: reducing psychophysical tension, relaxation, developing self-control, strengthening confidence, developing communication and social skills, developing the motor, sensory and cognitive skills, developing persistence and focus in work, and innovative working methods in educational process. Wet wool felting involves squeezing the wool both with hands and feet in warm water and soap on various tactile bases. As a result of the process, different decorative items are shaped. Wool felting is fun and comfortable for the students, and enables bonding and building relationships in a positive atmosphere (listening to relaxing music and breathing in the essential oils). In addition to the wet wool felting with hands, it is also performed with feet for additional stimulation of the basic sensory system (vestibular, proprioceptive, tactile). It is further relating to self-control, self-respect, motor skills and higher cognitive functions. The data for this paper are collected by interviewing the students (face to face method). Wool-felting activities have been carried out in the primary school “Fran Franković” in Rijeka for the last five years. These activities are exclusively intended for the children and teenagers educated in the special class for students with behavioural problems. As the maximum number of students in the special class must not exceed ten, thirty pupils have attended this activity in the course of the past five years. The results show the students’ progress in the field of personal and interpersonal relationships, and a positive effect on academic success is also evident. The decorative objects created via this technique (tapestries, bags, bowls) also present the result of this work and are exhibited at creative fairs, thus encouraging entrepreneurial potential in students. PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja C3 - Obrazovanje u funkciji modernizacije društva T1 - Tehnika filcanja vune u radu sa decom i mladima sa problemima u ponašanju T1 - Wool-felting technique in working with children and young people with behavioral problems EP - 97 SP - 96 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_575 ER -
@conference{ author = "Fistonić, Barbara and Štimac, Petra", year = "2019", abstract = "Osnovni cilj rada predstavlja prikaz alternativne terapijske tehnike filcanja vune u radu sa decom i mladima sa problemima u ponašanju. Posmatrano sa teorijskog aspekta senzorne integracije, tehnika je usmerena na ostvarivanje sledećih ciljeva: smanjivanje psihofizičke napetosti, opuštanje, razvoj samokontrole, jačanje samopouzdanja, razvijanje komunikacijskih i socijalnih veština, razvijanje motoričkih, senzornih i kognitivnih veština, razvijanje istrajnosti i fokusa u radu, povećanje obrazovnih postignuća, uvođenje inovativne metode rada u vaspitnoobrazovni proces. Mokro filcanje vune podrazumeva stiskanje vune dlanovima i stopalima u toploj vodi i sapunu na različitim taktilnim podlogama, pri čemu se oblikuju različiti ukrasni predmeti. Filcanje vune je učenicima zabavno i prijatno i omogućava im zbližavanje, izgrađivanje odnosa u pozitivnoj atmosferi (filcamo uz opuštajuću muziku i miris eteričnih ulja). Osim mokrog filcanja rukama, koristi se i mokro filcanje nogama čime se dodatno stimuliše osnovni senzorni sistem (vestibularni, proprioceptivni, taktilni) na koji se nadograđuju samokontrola, samopoštovanje, motoričke veštine i više kognitivne funkcije. Podaci za ovaj rad prikupljeni su metodom intervjua sa učenicima (licem u lice). Aktivnost filcanja vune sprovodi se u Osnovnoj školi „Fran Franković” poslednjih pet godina. U ovoj aktivnosti učestvuju učenici koji se školuju u posebnom odeljenju za učenike sa problemima u ponašanju. Pošto je maksimalan broj učenika u posebnom odeljenju deset, tokom poslednjih pet godina u ovu aktivnost bilo je uključeno trideset učenika. Rezultati pokazuju napredak učenika na području personalnih i interpersonalnih odnosa, a vidljiv je i pozitivan učinak u obrazovnim postignućima. Rezultat rada predstavljaju i predmeti nastali primenom ove tehnike (tapiserije, torbe, činije) koji se izlažu na sajmovima čime se, između ostalog, podstiče preduzetnički potencijal kod učenika., The main aim of this paper is to present alternative therapeutic technique: wool-felting, in work with children and young people with behavioural problems. Within the theoretical framework of sensory integration, this technique aims at achieving the following goals: reducing psychophysical tension, relaxation, developing self-control, strengthening confidence, developing communication and social skills, developing the motor, sensory and cognitive skills, developing persistence and focus in work, and innovative working methods in educational process. Wet wool felting involves squeezing the wool both with hands and feet in warm water and soap on various tactile bases. As a result of the process, different decorative items are shaped. Wool felting is fun and comfortable for the students, and enables bonding and building relationships in a positive atmosphere (listening to relaxing music and breathing in the essential oils). In addition to the wet wool felting with hands, it is also performed with feet for additional stimulation of the basic sensory system (vestibular, proprioceptive, tactile). It is further relating to self-control, self-respect, motor skills and higher cognitive functions. The data for this paper are collected by interviewing the students (face to face method). Wool-felting activities have been carried out in the primary school “Fran Franković” in Rijeka for the last five years. These activities are exclusively intended for the children and teenagers educated in the special class for students with behavioural problems. As the maximum number of students in the special class must not exceed ten, thirty pupils have attended this activity in the course of the past five years. The results show the students’ progress in the field of personal and interpersonal relationships, and a positive effect on academic success is also evident. The decorative objects created via this technique (tapestries, bags, bowls) also present the result of this work and are exhibited at creative fairs, thus encouraging entrepreneurial potential in students.", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja", journal = "Obrazovanje u funkciji modernizacije društva", title = "Tehnika filcanja vune u radu sa decom i mladima sa problemima u ponašanju, Wool-felting technique in working with children and young people with behavioral problems", pages = "97-96", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_575" }
Fistonić, B.,& Štimac, P.. (2019). Tehnika filcanja vune u radu sa decom i mladima sa problemima u ponašanju. in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 96-97. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_575
Fistonić B, Štimac P. Tehnika filcanja vune u radu sa decom i mladima sa problemima u ponašanju. in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva. 2019;:96-97. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_575 .
Fistonić, Barbara, Štimac, Petra, "Tehnika filcanja vune u radu sa decom i mladima sa problemima u ponašanju" in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva (2019):96-97, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_575 .