Jeзичка култура у образовном контексту
Authors
Стевановић, ЈеленаContributors
Лазаревић, ЕмилијаГутвајн, Николета
Малинић, Душица
Шева, Нада
Алибабић, Шефика
Гајић, Оливера
Стојановић, Александар
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Да постоје различити фактори и више чинилаца задужених за ширење
добре говорне и писане речи, истиче се у раду Јелене Стевановић Јeзичка
култура у образовном контексту. Први и најзначајнији чиниоци су наставници
и професори у основној и средњој школи, али битан утицај имају и општа
култура, посебно језички ниво средине, затим наставни програм (програм
наставе и учења), уџбеници и приручници који се користе у наставном
процесу, породица и окружење у којем се ученик креће. Резултати приказаних
истраживања у чијем су фокусу били одређени ортографски и стилистички
аспекти језичке кутуре ученика основношколског и средњошколског узраста
упућују на то да су ученици показали недовољно развијено знање у области
језичке културе и умешност да примене прескриптивна правила, као и да
стилски језички поступци у школским саставима ученика своје упориште,
најпре, налазе у свакодневном говорном узусу (разговорном функционалном
стилу). Преложене су одређене промене које се односе на програм... наставе и
учења, превасходно за средњу школу, и истакнуто је да би ученицима требало
предочити и кроз практичну наставу српског језика указати на стилску
издиференцираност језика, на комуникацијску полифункционалност и на
чињеницу да је неопходно говорити и писати онако како то захтева одређена
комуникативна ситуација.
Keywords:
језик / наставник / основна школа / средња школа / општа култура / наставни програмSource:
Настава и учење у процесима модернизације Србије, 2019, 173-189Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
- Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47008)
Note:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51
Institution/Community
IPITY - CHAP AU - Стевановић, Јелена PY - 2019 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/406 AB - Да постоје различити фактори и више чинилаца задужених за ширење добре говорне и писане речи, истиче се у раду Јелене Стевановић Јeзичка култура у образовном контексту. Први и најзначајнији чиниоци су наставници и професори у основној и средњој школи, али битан утицај имају и општа култура, посебно језички ниво средине, затим наставни програм (програм наставе и учења), уџбеници и приручници који се користе у наставном процесу, породица и окружење у којем се ученик креће. Резултати приказаних истраживања у чијем су фокусу били одређени ортографски и стилистички аспекти језичке кутуре ученика основношколског и средњошколског узраста упућују на то да су ученици показали недовољно развијено знање у области језичке културе и умешност да примене прескриптивна правила, као и да стилски језички поступци у школским саставима ученика своје упориште, најпре, налазе у свакодневном говорном узусу (разговорном функционалном стилу). Преложене су одређене промене које се односе на програм наставе и учења, превасходно за средњу школу, и истакнуто је да би ученицима требало предочити и кроз практичну наставу српског језика указати на стилску издиференцираност језика, на комуникацијску полифункционалност и на чињеницу да је неопходно говорити и писати онако како то захтева одређена комуникативна ситуација. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Настава и учење у процесима модернизације Србије T1 - Jeзичка култура у образовном контексту EP - 189 SP - 173 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_406 ER -
@inbook{ author = "Стевановић, Јелена", year = "2019", abstract = "Да постоје различити фактори и више чинилаца задужених за ширење добре говорне и писане речи, истиче се у раду Јелене Стевановић Јeзичка култура у образовном контексту. Први и најзначајнији чиниоци су наставници и професори у основној и средњој школи, али битан утицај имају и општа култура, посебно језички ниво средине, затим наставни програм (програм наставе и учења), уџбеници и приручници који се користе у наставном процесу, породица и окружење у којем се ученик креће. Резултати приказаних истраживања у чијем су фокусу били одређени ортографски и стилистички аспекти језичке кутуре ученика основношколског и средњошколског узраста упућују на то да су ученици показали недовољно развијено знање у области језичке културе и умешност да примене прескриптивна правила, као и да стилски језички поступци у школским саставима ученика своје упориште, најпре, налазе у свакодневном говорном узусу (разговорном функционалном стилу). Преложене су одређене промене које се односе на програм наставе и учења, превасходно за средњу школу, и истакнуто је да би ученицима требало предочити и кроз практичну наставу српског језика указати на стилску издиференцираност језика, на комуникацијску полифункционалност и на чињеницу да је неопходно говорити и писати онако како то захтева одређена комуникативна ситуација.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије", booktitle = "Jeзичка култура у образовном контексту", pages = "189-173", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_406" }
Стевановић, Ј.. (2019). Jeзичка култура у образовном контексту. in Настава и учење у процесима модернизације Србије Београд : Институт за педагошка истраживања., 173-189. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_406
Стевановић Ј. Jeзичка култура у образовном контексту. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:173-189. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_406 .
Стевановић, Јелена, "Jeзичка култура у образовном контексту" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):173-189, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_406 .