Jeзичка култура у образовном контексту
Autori
Стевановић, ЈеленаOstala autorstva
Лазаревић, ЕмилијаГутвајн, Николета
Малинић, Душица
Шева, Нада
Алибабић, Шефика
Гајић, Оливера
Стојановић, Александар
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Да постоје различити фактори и више чинилаца задужених за ширење
добре говорне и писане речи, истиче се у раду Јелене Стевановић Јeзичка
култура у образовном контексту. Први и најзначајнији чиниоци су наставници
и професори у основној и средњој школи, али битан утицај имају и општа
култура, посебно језички ниво средине, затим наставни програм (програм
наставе и учења), уџбеници и приручници који се користе у наставном
процесу, породица и окружење у којем се ученик креће. Резултати приказаних
истраживања у чијем су фокусу били одређени ортографски и стилистички
аспекти језичке кутуре ученика основношколског и средњошколског узраста
упућују на то да су ученици показали недовољно развијено знање у области
језичке културе и умешност да примене прескриптивна правила, као и да
стилски језички поступци у школским саставима ученика своје упориште,
најпре, налазе у свакодневном говорном узусу (разговорном функционалном
стилу). Преложене су одређене промене које се односе на програм... наставе и
учења, превасходно за средњу школу, и истакнуто је да би ученицима требало
предочити и кроз практичну наставу српског језика указати на стилску
издиференцираност језика, на комуникацијску полифункционалност и на
чињеницу да је неопходно говорити и писати онако како то захтева одређена
комуникативна ситуација.
Ključne reči:
језик / наставник / основна школа / средња школа / општа култура / наставни програмIzvor:
Настава и учење у процесима модернизације Србије, 2019, 173-189Izdavač:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Finansiranje / projekti:
- Unapređivanje kvaliteta i dostupnosti obrazovanja u procesima modernizacije Srbije (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47008)
Napomena:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51
Institucija/grupa
IPITY - CHAP AU - Стевановић, Јелена PY - 2019 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/406 AB - Да постоје различити фактори и више чинилаца задужених за ширење добре говорне и писане речи, истиче се у раду Јелене Стевановић Јeзичка култура у образовном контексту. Први и најзначајнији чиниоци су наставници и професори у основној и средњој школи, али битан утицај имају и општа култура, посебно језички ниво средине, затим наставни програм (програм наставе и учења), уџбеници и приручници који се користе у наставном процесу, породица и окружење у којем се ученик креће. Резултати приказаних истраживања у чијем су фокусу били одређени ортографски и стилистички аспекти језичке кутуре ученика основношколског и средњошколског узраста упућују на то да су ученици показали недовољно развијено знање у области језичке културе и умешност да примене прескриптивна правила, као и да стилски језички поступци у школским саставима ученика своје упориште, најпре, налазе у свакодневном говорном узусу (разговорном функционалном стилу). Преложене су одређене промене које се односе на програм наставе и учења, превасходно за средњу школу, и истакнуто је да би ученицима требало предочити и кроз практичну наставу српског језика указати на стилску издиференцираност језика, на комуникацијску полифункционалност и на чињеницу да је неопходно говорити и писати онако како то захтева одређена комуникативна ситуација. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Настава и учење у процесима модернизације Србије T1 - Jeзичка култура у образовном контексту EP - 189 SP - 173 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_406 ER -
@inbook{ author = "Стевановић, Јелена", year = "2019", abstract = "Да постоје различити фактори и више чинилаца задужених за ширење добре говорне и писане речи, истиче се у раду Јелене Стевановић Јeзичка култура у образовном контексту. Први и најзначајнији чиниоци су наставници и професори у основној и средњој школи, али битан утицај имају и општа култура, посебно језички ниво средине, затим наставни програм (програм наставе и учења), уџбеници и приручници који се користе у наставном процесу, породица и окружење у којем се ученик креће. Резултати приказаних истраживања у чијем су фокусу били одређени ортографски и стилистички аспекти језичке кутуре ученика основношколског и средњошколског узраста упућују на то да су ученици показали недовољно развијено знање у области језичке културе и умешност да примене прескриптивна правила, као и да стилски језички поступци у школским саставима ученика своје упориште, најпре, налазе у свакодневном говорном узусу (разговорном функционалном стилу). Преложене су одређене промене које се односе на програм наставе и учења, превасходно за средњу школу, и истакнуто је да би ученицима требало предочити и кроз практичну наставу српског језика указати на стилску издиференцираност језика, на комуникацијску полифункционалност и на чињеницу да је неопходно говорити и писати онако како то захтева одређена комуникативна ситуација.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије", booktitle = "Jeзичка култура у образовном контексту", pages = "189-173", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_406" }
Стевановић, Ј.. (2019). Jeзичка култура у образовном контексту. in Настава и учење у процесима модернизације Србије Београд : Институт за педагошка истраживања., 173-189. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_406
Стевановић Ј. Jeзичка култура у образовном контексту. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:173-189. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_406 .
Стевановић, Јелена, "Jeзичка култура у образовном контексту" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):173-189, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_406 .