Search
Now showing items 1-10 of 30
Podsticanje razvoja kompetencija učenika za samoregulaciju u procesu učenja / Encouraging the development of students’ competencies for self-regulation in the learning process
(Germany : International Centre of Inovation in EducationBanja Luka, BIH : Association together to EuropeVršac, Serbia : Preschool teacher training coledgeBanja Luka, BIH : Independent University of Banjaluka, 2019)
Aktuelna teorijska shvatanja u naukama koje se bave vaspitanjem i obrazovanjem ističu značaj osposobljavanja učenika za aktivnu ulogu u sopstvenom obrazovanju, u skladu sa zahtevima savremenog društva koji se odnose na ...
Inside out – do adverse childhood experiences predict nonsuicidal self-injury?
(Beograd : Laboratorija za eksperimentalnu psihologijuBeograd : Filozofski fakultet, 2019)
Non-suicidal self-injury (NSSI) is defined as behavior that is self-directed and deliberate,
resulting in injury or potential injury to oneself without suicidal intent, although it consistently
correlates with suicidality. ...
Актуальная практика профессионального развития воспитателей: Вызовы и перспективы / Current practices of preschool teachers' professional development: Сhallenges and perspectives
(Москва : РУДН, 2019)
Цель данного исследования заключалась в
представлении того, как воспитатели относятся к
повышению квалификации, как воспринимают свое личное
профессиональное развитие и какие возможности видят для
его улучшения.
Polne i uzrasne specifičnosti slike o sebi adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite / Sex and age specifics of self-image of adolescents fromresidential care facilities
(Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2019)
Osnovni cilj istraživanja je sagledavanje specifičnosti polnih i uzrasnih razlikau pogledu slike o sebi kod adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalnezaštite, u odnosu na adolescente iz opšte populacije. Uzorkom je ...
Flowers in the attic – adverse childhood experiences and their relations with life-outcome
(Beograd : Laboratorija za eksperimentalnu psihologijuBeograd : Filozofski fakultet, 2019)
This is an introductory abstract for other papers within this symposium, which are all part of
the same study, Research on Adverse Childhood Experiences (ACE) in Serbia. ACE is a
traumatic experience in one’s life occurring ...
Leksičko-semantičke vežbe u udžbenicima za drugi razred osnovne škole / Lexical semantics exercises in texbooks for the second grade of primary school
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2019)
Jedan od najvažnijih ishoda nastave srpskog jezika jeste razvijanje i unapređivanje jezičke kulture
učenika. Jezička kultura se veoma efikasno (ako ne i najsvrsishodnije) neguje primenjivanjem
različitih leksičko-semantičkih ...
Inkluzivno obrazovanje u funkciji razvoja društva / The role of inclusive education in development of society
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2019)
U radu se razmatra doprinos inkluzivnog obrazovanja i njegovi potencijalni efekti na razvoj
celokupnog društva, obrazovnih institucija i pojedinaca. Ukazuje se na ključne pozitivne promene
u društvu koje se opredelilo ...
Primenjivost atop skale među učenicima mlađeg školskog uzrasta u Srbiji
(Beograd : Filozofski fakultet, Laboratorija za eksperimentalnu psihologiju, 2019)
U istraživanjima se ukazuje na pozitivnu povezanost ranih iskustava stečenih u prirodnom
okruženju sa iskazanim stavovima i ponašanjima u kasnijim fazama života, kao i na činjenicu
da deca imaju sve manje direktnih ...
Izazovi u kreiranju bukvara: odnos teksta i ilustracije / Изазови у креирању буквара: однос текста и илустрације
(Београд : Учитељски факултет Универзитета у Београду, 2019)
Уџбеници својим садржајима доприносе унапређивању образовања
уколико прате одговарајуће стандарде и обезбеђују квалитет. Један од индикатора тог квалитета је и податак о присуству илустрација, као и односу
илустрације и ...
Specifičnosti slike o sebi adolescenata na smještaju u ustanovama socijalne zaštite / The specifics of the self-image of adolescents from social welfare institutions
(Banja Luka : Centar modernih znanjaBeograd : Resursni centar za specijalnu edukaciju, 2019)
Slika o sebi, kao jedan od znaĉajnijih psiholoških konstrukata, utiĉe na celokupni razvoj i
ponašanje pojedinca od ranog detinjstva. Oblikovanje ovog jedinstvenog psihološkog entiteta
determinisano je interakcijama sa ...