Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.contributorJapelj Pavešic, Barbara
dc.contributorKoršnáková, Paulína
dc.contributorMeinck, Sabine
dc.creatorĐerić, Ivana
dc.creatorElezović, Ines
dc.creatorBreze, Falk
dc.date.accessioned2023-04-11T11:23:16Z
dc.date.available2023-04-11T11:23:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-3-030-85801-8
dc.identifier.isbn978-3-030-85802-5 (Online)
dc.identifier.issn2366-1631
dc.identifier.issnISSN 2366-164X (Online)
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/926
dc.description.abstractDonosioci obrazovnih politika, istraživači i praktičari širom sveta posvećuju značajnu pažnju nastavnicima i njihovoj instruktivnoj/nastavnoj praksi s ciljem da se unaprede postignuća učenika. Profesionalne karakteristike nastavnika i instruktivno ponašanje nastavnika na časovima mogu biti značajni za to kako učenici stiču znanje i razvijaju sposobnosti u domenu matematike i prirodnih nauka. Stoga, istraživače i donosioce politika u velikoj meri zanima da ispituju povezanost između kvaliteta nastavnika, instruktivne/nastavne prakse i postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole. Analiza podataka proisteklih iz TIMSS studije (Istraživanja međunarodnih trendova iz matematike i prirodnih nauka u organizaciji Međunarodnog udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća – IEA) pokazala je da učenicima četvrtog razreda u Dinarskoj oblasti predaju nastavnici sličnog obrazovanja. Kvalitet nastavnika (meren iskustvom, nivoom obrazovanja i stručnim usavršavanjem) bio je povezan samo sa jednim aspektom instruktivne/nastavne prakse u Dinarskoj oblasti. Kvalitet nastavnika nije bio statistički značajan prediktor postignuća učenika u domenu matematike i prirodnih nauka, iako su godine iskustva i formalno obrazovanje nastavnika bili povezani sa određenim aspektima postignuća učenika.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherSpringersr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceTIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europisr
dc.subjectpostignuća učenikasr
dc.subjectkvalitet nastavnikasr
dc.subjectistraživanje međunarodnih trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS)sr
dc.subjectinstruktivna/nastavna praksasr
dc.titleNastavnici, nastava i postignuća učenikasr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBY-NCsr
dc.citation.epage184
dc.citation.spage161
dc.description.otherIEA Obrazovna istraživanja Edicija: Dubinske analize podataka prikupljenih istraživanjima; Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA – International Association for the Evaluationof Educational Achievements) Svezak 13.sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2896/bitstream_2896.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_926
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu