Приказ основних података о документу
Ka променама у пракси: искуства наставника у примени иновативних метода
Кa promenama u praksi: iskustva nastavnika u primeni inovativnih metoda
dc.contributor | Опачић, Зорана | |
dc.contributor | Зељић, Г | |
dc.creator | Лалић Вучетић, Наташа | |
dc.creator | Гундоган, Драгана | |
dc.date.accessioned | 2022-11-16T09:54:07Z | |
dc.date.available | 2022-11-16T09:54:07Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7849-274-7 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/858 | |
dc.description.abstract | Потреба за иновирањем наставних метода и програма јавља се као одговор на захтеве појединца и друштва у целини. У том контексту процес конципирања и имплементације образовних реформи праћен је препрекама и изазовима. Рад представља део истраживања пројекта Тролист. Кроз процес рефлексије наставници су анализирали и евалуирали сопствена искуства о увођењу критичког дијалога, истраживачког рада и игре, као начина иновирања наставе. У истраживању је учествовало 12 учитеља трећег и четвртог разреда основне школе из Београда и истраживачи који су водили и усмеравали тај процес. Материјал за анализу чине транскрипти разговора са наставницима са 10 састанака стручног већа. У анализи је коришћена квалитативна методологија заснована на рефлексивној пракси наставника. Резултати истраживања показују да на мотивисаност наставника за увођење иновативних наставних метода утиче пре свега, сарадња наставника са колегама и истраживачима, што представља наставницима подршку за увођење промена у настави и обезбеђивање њиховог трајања. Показало се да кроз ову сарадњу наставници унапређују конкретне вештине као што су: припрема часа, размена наставних материјала и идеја, организација часа и евалуација, током које заједно са колегама анализирају и мењају своју праксу. Закључујемо да је потребно уважавати искуства наставника и тако успоставити баланс између иновирања праксе наставника и стварања промена на ширем, институционалном плану. | sr |
dc.description.abstract | The requirement to innovate teaching methods and curricula arises in response to the demands of individuals and society as a whole. In this context, the process of conceptualization and implementation of educational reforms is followed by obstacles and challenges. The paper is a part of the research project Trolist. Through the reflective process, teachers analyzed and evaluated their own experience of introducing a critical dialogue, research work and play as ways of innovating teaching practice. The research involved 12 teachers in the third and fourth grades in an elementary school in Belgrade and the researchers who coordinated and monitored the process. The research material for the analysis consists of the transcripts of the interviews with teachers at 10 expert council meetings. The qualitative methodology based on the teachers’ reflective practice was used. The research results show that the teachers’ motivation for implementation of innovative teaching methods is influenced primarily by their cooperation with colleagues and researchers that provides support for teachers for introducing changes in teaching and ensuring their continuation. It turns out that during this cooperation teachers develop specific skills such as: planning the lessons, sharing teaching materials and ideas, organizing time and evaluating the teaching process, which enables them to analyze and change their practice together with colleagues. We conclude that it is necessary to take into account teachers’ experience and consequently establish a balance between the innovation of teaching practice and introducing changes in a wider, institutional context. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.language.iso | en | sr |
dc.publisher | Београд : Универзитет у Београду–Учитељски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Програмске (ре)форме у образовању и васпитању- изазови и перспективе | sr |
dc.subject | наставне методе | sr |
dc.subject | наставник | sr |
dc.subject | промене | sr |
dc.subject | рефлексија | sr |
dc.subject | teaching methods | sr |
dc.subject | teacher | sr |
dc.subject | changes | sr |
dc.subject | reflection | sr |
dc.subject | nastavne metode | sr |
dc.subject | nastavnik | sr |
dc.subject | promene | sr |
dc.subject | refleksija | sr |
dc.title | Ka променама у пракси: искуства наставника у примени иновативних метода | sr |
dc.title | Кa promenama u praksi: iskustva nastavnika u primeni inovativnih metoda | sr |
dc.title | Toward the change of praxis: teachers’ experience in the implementation of innovative methods | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 145 | |
dc.citation.spage | 144 | |
dc.description.other | Књига резимеа : Међународни научни скуп Програмске (ре)форме у образовању и васпитању - изазови и перспективе, 20. мај 2019. | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2680/bitstream_2680.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_858 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |